Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ELM ScanMaster - kąt wyprzedzenia zapłonu


PrzeRuSco

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to jest kąt wyprzedzenia zapłonu?
t0jlnq.jpg
I dlaczego na ssaniu jest taki duży?
2nmyp0.jpg
I jeszcze w procentach a nie stopniach??

Pokręciłem zapłonem i wychodzi na odwrót przyspieszam na max (kręcę aparatem w stronę kabiny, zgodnie z ruchem zegara) i pokazuje 12-14 a jak cofnę zapłon na max (kręcę aparatem w stronę zderzaka) to pokazuje 19-20 o co chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być w stopniach, nie w %, ale to pewnie wiesz (błąd programu?).

Kiedyś ktoś tłumaczył, że silnik ma stałe mapy zapłonu, więc kręcenie aparatem nie zmieni odczytu z ECU - zmieniasz tylko bazowy timing. Powiedzmy przy 2 tys. rpm i jakims tam obciążeniu masz 15 + 4st, jak przyspieszysz o te 2st to będziesz miał 17 + 4, ale komp "nie widzi" tej bazy więc i tak pokaże 19 st.

Co do ssania - więcej paliwa to może trzeba wcześniej dać iskrę, żeby się zdążyło dopalić?

Co do kręcenia - u mnie na rozgrzanym silniku "nieduże" ruchy aparatu nie zmieniają odczytu, nie wiem czemu u Ciebie są takie wahania. Może spróbuj jakiegoś drugiego programu żeby potwierdzić te wartości i zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki myślałem że w ten sposób uda mi się sprawdzić o ile mam przyspieszony zapłon.

 

 

Up

 

Sprawdziłem jeszcze raz przy kręceniu zapłonem występują podane wartości ale tylko na chwile po 2-3 sekundach wraca do 16*.

Wygląda jakby przy opóźnianiu była jakaś korekta - przyspieszenie a przy przyspieszaniu korekta - opóźnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...