PrzeRuSco Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Czy to jest kąt wyprzedzenia zapłonu?I dlaczego na ssaniu jest taki duży?I jeszcze w procentach a nie stopniach??Pokręciłem zapłonem i wychodzi na odwrót przyspieszam na max (kręcę aparatem w stronę kabiny, zgodnie z ruchem zegara) i pokazuje 12-14 a jak cofnę zapłon na max (kręcę aparatem w stronę zderzaka) to pokazuje 19-20 o co chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Powinno być w stopniach, nie w %, ale to pewnie wiesz (błąd programu?). Kiedyś ktoś tłumaczył, że silnik ma stałe mapy zapłonu, więc kręcenie aparatem nie zmieni odczytu z ECU - zmieniasz tylko bazowy timing. Powiedzmy przy 2 tys. rpm i jakims tam obciążeniu masz 15 + 4st, jak przyspieszysz o te 2st to będziesz miał 17 + 4, ale komp "nie widzi" tej bazy więc i tak pokaże 19 st. Co do ssania - więcej paliwa to może trzeba wcześniej dać iskrę, żeby się zdążyło dopalić? Co do kręcenia - u mnie na rozgrzanym silniku "nieduże" ruchy aparatu nie zmieniają odczytu, nie wiem czemu u Ciebie są takie wahania. Może spróbuj jakiegoś drugiego programu żeby potwierdzić te wartości i zachowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Dzięki myślałem że w ten sposób uda mi się sprawdzić o ile mam przyspieszony zapłon. Up Sprawdziłem jeszcze raz przy kręceniu zapłonem występują podane wartości ale tylko na chwile po 2-3 sekundach wraca do 16*. Wygląda jakby przy opóźnianiu była jakaś korekta - przyspieszenie a przy przyspieszaniu korekta - opóźnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.