Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Patrol Y61 3.0di traci moc.


Arni87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem niedawno patrola 3.0di Y61 i mam następujący problem, często na wyższych biegach 2,3,4,5 przestaje przyspieszać mimo wciskania gazu do oporu, obroty stoją w miejscu, ale jak odpuszczę gaz i nagle dodam to problem znika i znowu przyspiesza, jest też problem na 4 biegu przy 3,5 tysiącu obrotów i  nagle jakby jakiś tryb awaryjny się włączył i spada moc, obroty, dalej nie przyspiesza, w czym tkwi problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy występują przy przeładowaniu turbiny. Może VNT w turbinie się przycina, o ile coś takiego tam jest ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, masz na myśli zmienną geometrie łopatek ? Jest tam gruszka podciśnieniowa, ramię i przy przygazowaniu jest ruch dźwigienki około centymetra, może 1,5, a ten pierwszy problem jak przy odpuszczeniu i dodaniu gazu normalnie przyspiesza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie dzieje się u mnie, po odpuszczeniu gazu i dodaniu dalej przyspiesza. Dzieje się to rzadko a nawet coraz rzadziej. Jednak problem nie został rozwiązany.

Poczytaj tu: http://www.forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84122-problem-z-brakiem-mocy-22-dci-2004r/page-2?do=findComment&comment=1009190

Ty masz inny silnik ale objawy te same. Może to jakiś trop w szukaniu przyczyny braku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przy mrozach pogorszyły się objawy, filtr wymieniłem i poprawiło się jak na razie, równo przyspiesza, tylko jest problem, bo za każdym razem na 4 biegu, przy ~3,5 tys. obrotów jest jakby odcięcie i spada moc całkowicie, jakby jakiś tryb awaryjny, co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że przy dużym poborze brakuje paliwa.

Możliwe przyczyny to:

- zatkany smok w zbiorniku

- nieszczelna linia paliwowa ( łapie "lewe" powietrze )

Ewentualnie elektroniczny moduł pedału gazu szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że przy dużym poborze brakuje paliwa.

Możliwe przyczyny to:

- zatkany smok w zbiorniku

- nieszczelna linia paliwowa ( łapie "lewe" powietrze )

Ewentualnie elektroniczny moduł pedału gazu szwankuje.

Będę musiał gdzieś na komputer podjechać, może to wina turbiny ? Zmienna geometria może się zacinać ?

 

A tak przy okazji, nie mogę nigdzie znaleźć serwisówki do tego silnika 3.0 di a tym bardziej momentu i kolejności dokręcania śrub głowicy, ma ktoś te dane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...