Gość hansrpg Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Witam, mam pytanie może i banalne ale wolę wpierw sprawdzić a później kupować (lub nie) wiedząc że wszystko będzie pasować. Obecnie mam w Sentrze felgi stalowe, chodzi mi po głowie zakup alusów (już mniejsza o rozmiar) ale nie wiem czy seryjne szpilki będą odpowiedniej długości, chyba że gniazdo w alufeldze jest podobnej grubości jak w stalowej to wtedy spoko. I tu moje pytanie do tych co zakładali alusy zamiast stalówek czy to system plug and play czyli tylko inne nakrętki i gra czy za pierwszym razem szpilki trzeba wymienić na dłuższe? Piszę w tym temacie bo płyta podwoziowa sentry jest taka sama jak w Sunnym sedanie z lat 90-94. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 szpilki zostają może być potrzebna inna nakrętka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Dzięki za szybką odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Myślę,że nakrętki zostają,czasy Polonezów minęły i teraz grubości gniazd alusów są zbliżone do stalowych.Też miałem taki dylemat,niepotrzebnie,z tego co zauważyłem nakrętki występują z czołem płaskim lub stożkowym (bardziej popularnym) od strony mocowania.Trzymaj się opcji z gniazdami alusów odpowiednich pod org.nakrętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komorokoro Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Dobiera się nakretki do felgi a nie to co jest bardziej popularne. Śruba powinna mieć takie samo podsadzenie jakie jest gniazdo w feldze (gniazdo kuliste - śruba z podsadzeniem kulistym, gniazdo stożkowe - śruba z podsadzeniem stożkowym). Trudno jest ocenić gołym okiem jakiego typu gniazdo jest w feldze. Istnieje jednak bardzo łatwy sposób, aby to sprawdzić. Wystarczy wziąć do ręki jakiś prosty, sztywny przedmiot (np. drucik, ołówek, wykałaczka...) i przyłożyć go gniazda . Jeżeli przedmiot będzie przylegał do felgi na całej długości - mamy do czynienia z gniazdem stożkowym. W przeciwnym wypadku będzie prześwit i wtedy mamy do czynienia z gniazdem kulistym. Jeżeli będziemy chcieli przykręcić felgę śrubą z nieodpowiednim podsadzeniem, będzie ona mocowała felgę jedynie punktowo i zniszczy gniazdo felgi. Co gorsze jednak może doprowadzić to do odkręcania się koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Nakrętki z racji tej że mają gwint w środku,są z reguły większe na zewnątrz w porównaniu do śrub.W stalowej feldze nie ma to znaczenia bo na wierzchu, ale w alu muszą zmieścić się w gnieździe mocowania i to razem z kluczem, fakt ten należy też uwzględnić. Kupując drugie auto dostałem od poprzedniego właściciela komplet nakrętek do alusów,niby takich samych jak do stalowych,ale z mniejszym wymiarem na zewnątrz pod klucz,żeby się zmieściły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.