Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwna praca silnika 1,8 PB+ LPG


miro1985
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Mam problem mianowicie jestem włascicielem Primery 2 lata wszystko było git, az wkońcu przewaznie podczas odpalania na zimnym silniku pojawiły sie schody, mianowicie motor zaczoł chwilowo pracowac na 3 gary dosłownie przez kilka sekund, po chwili wszystko było ok. Na poczatku myslałem ze moze wilgoc ale auto było garazowane przez tydzien i tak jak by od tego ciepła pogorszyło sie podczas jazdy silnik zaczoł pracowac na trzy gary. Po 500 metrach znów było ok. I wkońcu na nastepny dzien praktycznie non stop pracował na 3 gary. Udałem sie do mechaniora podłaczył kompa stwierdził ze wypada zapłon na 4 cylindrze wiec zamienił cewki czy na 3 cylindrze sie ujawni tez sam bład, niestety lipa było ok. Wiec jezdziłem az wkoncu znowu zacznie sie cos dziac, długo nieczekałem na drugi dzien znów to samo ale inaczej, silnik pracował na 3 gary ale był silniejszy wiec w ciemno wymieniłem cewke. I przestało sie co kolwiek dziac czyli ok jak bym trafił ale nie tak do końca. Czasami na zimnym pracyje na 3 gary delikatnie dodam gazu i juz oki. Pragne tez dodac iz podczas jazdy sa delikatne szarpniecia jak by przerywało cos zarówno na LPG i na PB. Sprawdziłem swiece oczywiscie były wymieniane moze przejechałem na nich z 8 tyś km. Kolor elektrody tofi pozostała czesc swiecy czarna.  Na wczesniejszych swiecach dziao sie identycznie. Silnik nie bierze oleju ma ktos jakies sugestie  ??? Czy przepływka tez by miaa cos do tez nierównej pracysilnika tzn przerywania i pracy na zimbym na 3 gary. Czy moze jakis czujnik moze połozenia wału bede bardzo  wdzieczny o pomoc gdyz mechanior mowi jezdzic do poki wkoncu cos sie nie wysypie do końca. łatwo mówic jak auto stanie na sierodku skrzyzowania a w nim 8 miesieczne dziecko. Moze ktos zna jakiegos dobrego mechaniora w poblizu Legnicy, Jeleniej Góry, Wałbrzycha a nawet jak cos pojade do Wrocka.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na cewkę. Po zamianie ich miejscami, sprawdzałeś czy błąd pojawił się później na trzecim cylindrze.

 

Co do czujnika położenia wału - ja wymieniałem 3 miesiące temu, może 4. U mnie były takie objawy, że jak auto ciepłe, raz dostawało zamułę, szarpnęło, CHECK ENGINE się pojawiał i można było jechać dalej.

 

Musisz sprawdzić, czy nie uszkodziłeś znów cewki na czwartym baniaku. Może być tak, że wadliwa instalacja elektryczna uszkadza Ci cewkę właśnie na tym cylindrze. Zamieniłeś cewki miejscami, problem powrócił, wymieniłeś cewkę na trzecim garze, po czym uszkodziła się znów cewka na czwartym cylindrze.

 

Tylko zgaduje, ale są to objawy ewidentnie podobne do uszkodzonej cewki.

Czy jak auto przerywa i pracuje na trzy cylindry, pojawia się CHECK ENGINE po około 2-3 km...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym check engime jest roznie na poczatku wcale nie chciał sie zapalic ale wkoncu sie udało, tylko ze ona migała nie paliła sie stale. Teraz auto stoi w cieple 3 dobe oczywisie jezdze codzienie i zero objawów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pada któraś cewka. Ja miałem podobnie, problem z przerywaniem się pojawił raz, później cisza przez pół roku. A tu nagle d*p cewka padła.

Moja rada: kup cewkę oryginalną używaną, na jakiejś aukcji i miej w bagażniku (jak Ci się to znów powtórzy, zacznie przerywać, to masz część na zamianę - kod błędu, aby wiedzieć która cewka nawala, możesz odczytać w każdej chwili kombinacją pedału gazu i kluczyka w stacyjce, instrukcja jest na forum).

 

Ja kupiłem dwie używane cewki na aukcji za 50 PLN/szt + wysyłka, jak dostałem je od razu podmieniłem aby mieć pewność że działają i jedną wymieniłem, a drugą wożę w bagażniku. Jak mi dupnie 150 km od miejsca zamieszkania, to wymienię ją w 10 minut i pojadę dalej.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasnie o to chodzi ze jedna wymienilem na nowa tylko na NGK 260 zeta, obawialem sie co kupie i ile czowiek pojezdzi na uzywce. Ale chyba bedzie trzeba tak zrobic kupie ze 2 sztuki na zapas ale uzywki bo za duzo kasy. Tylko jeszcze interfejs zdalo by sie kupic bo za kazda diagnostyke placic 50 zeta to lipa,posiadasz moze takowy., i jaki cztalem na forum na necie jest tego pelno ale nie chce znow przeplacac, tym bardziej ze w tym miesiacu zmuszony juz bylem do wymiany maglownicy a koszt nie maly. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz zauwazyłem. Ostatnio po wymianie maglownicy pojechałem na myjnie, gdyz fachowiec maglownice zregenerował ale po sobie oleju juz nie powycierał wiec trzeba było troszke obmyc podłoge i po tym zabiegu auto chwile chodziło na 3 gary.  Czy jest mozliwosc ze woda gdzies sie dostała do jakiejs wiazki moze jakas zwara czy co. Moze to cos komus podsunie do głowy bo cewki chyba raczej nie ale nie wykluczam do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były tutaj na forum przypadki, że w 1,9 dCi kopciła się instalacja elektryczna między silnikiem a ścianą grodziową, kable były bez izolacji bo ta była zwęglona. Ale musisz dokładnie poszukać, bo ja osobiście już nie kojarzę gdzie o tym było pisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jeszcze raz spojrzałem na swiece sa praktycznie czarne. Zuciłem okiem na stare swiece były jasne czyli ok. Zamieniłem wiec na te stare przy okazji obejrzałem dokładnie cewki, wyczysciłem popsikałem CONTAC U i nie wiem czy bo to była przyczyna ale na jednej cewce na tej fajce co wchodzi do silnika było wszystko okopcone w sierodku tak jak by nie było styku wiec wycigłem to ustrojstwo ze sierodka taki metalowy precik z jednej i drugiej strony jest sprezynka, równiez wyczysciłem popsikałem. I dzis rano wilgotne powietrze deszcz pada a tu nic wszystko oki zapaliła ładnie na 4 cylindry, rózniez podczas jazdy zero przerywan, ale czy to to okaze sie w praniu :). Tylko ten kolor swiec mnie zastanawia moze przepływka sie konczy miał ktos podony przypadek, albo jaki kolor swiec wy macie w waszych PRIMACH ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga, mogłem napisać o tym wcześniej. Te słupki w cewkach są rozbieralne. Dodatkowo występują (minimum) dwa rodzaje, różnią się miejscem styku ze świecą zapłonową.

 

Kiedy miałem problem z moją cewką, postanowiłem tą uszkodzoną rozebrać ile się da, i właśnie po drodze natrafiłem na "rozbieralność" słupka ze sprężynką w środku. Zaraz później rozebrałem wszystkie cztery które miałem na silniku założone i wyczyściłem. Styki były mocno okopcone, co zdecydowanie nie służy przepływowi prądu.

 

Bardzo możliwe że znalazłeś banalną, ale bardzo uprzykrzającą życie przyczynę Twojej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mozesz mi napisac o koloze swiec? Jaki kolor był u Ciebie ? Za jakis czas zobacze jaki kolor bedea miały te stare swiece. Czy jest taka opcja ze przepływka sie konczy? Ze chyba jeszcze cos innego odpowiada za złe spalanie ??

Edytowane przez miro1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje są czarne, bo moje czasem wsiorbie trochę oleju :)

Zawsze przy wymianie są czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki czyli u mnie jest jednak GIT. Jak narazie wyczyszczenie słupków pomogło non stop pada czyli wigoc nic sie nie dzieje aby tak juz zostało, w kazdym bac razie wielkie dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...