szelmar Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 Montował ktoś z Was ogrzewanie DEFA (sama grzałka silnika)? Pytałem w warsztatach, ale krzyknęli mi 300-350 PLN za samą robociznę + 30-50 marży na części = w sumie ponad 800 PLN. Masakra. W hurtowni za części zapłaciłbym 320 PLN - różnica spora. Planuje zamontować samemu, ale nie wiem jak to ugryźć. W Sieci wyczytałem, że trzeba odkręcić filtr oleju i wyjąć zaślepkę mrozową (tzw. brok) i w jego miejsce włożyć grzałkę. Może ktoś z Was bawił się już w zakładanie DEFY i może podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy montażu i czy natrafił na jakieś "niespodzianki". I jak takie ogrzewanie sprawdza się w praktyce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Nikt nie odpowiedział, ja co prawda nie zakładałem ogrzewania bo dotychczas nie było takiej potrzeby, ale wydaje mi się że masz rację podejmując decyzję o samodzielnym założeniu. Cała operacja nie jest skomplikowana. Wykręcić zaślepkę otworu technologicznego tzw. brok wkręcić grzałkę, (pamiętać o uszczelce, powinna być w komplecie) umocować gniazdo zasilające na zderzaku i tyle. Ważne by przewód od silnika do gniazda na zderzaku był luźny, na tyle by ruchy silnika (największy przy uruchamianiu) nie powodował szarpania przewodu tudzież wyrywania gniazda. Gniazdo można zamocować także pod maską ale wówczas podłączając, wyłączając przewód zasilający trzeba maskę podnosić każdorazowo. Nie wiem tylko gdzie w tym silniku znajduje się stosowny otwór technologiczny w którym można było by zamontować grzałkę. Życzę owocnej pracy i daj znać już po założeniu jak Ci poszło i gdzie brok w tym silniku się znajduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 A zamiast grzałki silnika podgrzewacz na przewód chłodnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Zarówno ten wkręcany w miejsce broka czy ten zakładany na dolny przewód chłodnicy mają ten sam sposób działania i spełniają tę samą role. Te na przewód chłodniczy są, nie wszystkie, nawet od razu z wmontowanym kablem zasilającym. Kwestia gustu powiedział bym i zdolności techniczno-manualnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szelmar Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Takie na przewód też patrzyłem, ale nie przekonuje mnie ich jakość. Są też jakieś patenty z grzałek z czajników elektr. - ale w to nie wchodze. DEFA działa na rynku od lat i ma bardzo dobre opinie. Akurat do Notów mają tylko wkręcane w blok. Znalazłem ten "brok" - jest nad filtrem oleju, na wysokości pierwszego cylindra. Dojście tylko od dołu po odkręceniu filtra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Te oryginalnie wykonane do podgrzewania silnika są pewne, obliczone na ciągłą pracę bez obawy zagotowania cieczy. Te samoróbki jeśli ktoś dobrze obliczy moc grzałki obniżając moment gotowania opornikiem czy tez w inny sposób potrafią być zawodne, choć w większości także sprawują się dobrze. Ja swego czasu z suszarki do włosów zrobiłem ogrzewanie przedniej szyby dobierając odpowiednio wielkość grzałki do mocy wentylatora tak by grzała nie przepalając się i działało przez kilka lat u mnie a i kolejny właściciel był zadowolony. Ale po co kombinować z samoróbka jeśli masz gotowa do założenia, oryginalną, sprawdzoną w 100% grzałkę. Byłem świadkiem pożaru samochodu spowodowanym właśnie taką nie oryginalną grzałką. Jeśli dysponujesz garażem to na Twoim miejscu gniazdo podłączeniowe zamontował bym pod maską tak by nie ingerować w zderzak. (dzięki za wiadomość gdzie w notku jest brok). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szelmar Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Grzałka zamontowana!! Najwięcej zabawy było przy wybijaniu broka bo jest mało miejsca. Później to luzik Jak jeździłem do roboty (3 km) to pod pracą silnik miał 60-65'C (przy starcie chłodziwo miało między 3-8'C). Na zewnątrz troche poniżej 0'C Teraz zobaczymy jak będzie z grzałką. Napisze w przyszłym tyg. Teraz jest promocja -75% na grzalke do Nota 1,4 - kosztuje 70 PLN Włączyłem grzanie na ok 1 godzinkę i rano temp wody była 51'C. I po chwili cieple powietrze z nawiewu Jak dojeżdżam do pracy to jest ponad 90'C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Heh ma webasto i to jest rewelka takie dogrzewanie. Szyb nawet nie drapię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.