klonek Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Wczoraj podczas gwałtownego hamowania jak już sie prawie zatrzymałem gdy puściłem nogę z hamulca i toczyłem się może 5 km/h zgasl mi silnik. Próby odpalenia nic nie dały. Auto ściągnięte na lince. Podczas rozruchu był dziwny dźwięk tak jakby nie kręciło silnikiem. Zerknołem pod osłonę rpaska rozrządu i szok pasek luźny lata na kole wałka rozrządu, podczas kręcenie rozrusznikiem pasek i górne koło stoją w miejscu. I kilka pytań. Czy to oznacza że zerwał się pasek skoro nie obraca górnym kołem? Bo raczej nie wskazuje to na przeskoczenie paska. Czy każde zerwanie powoduje kolizje ? Czy z racji tego ze była mała prędkość obrotowa silnika mogę powiedzieć że prędkość biegu jałowego mogło nie dojść do uszkodzenia silnika ? Dodam że nie słyszałem żadnego uderzenia czy strzału poprostu silnik zgasł. Rozrząd wymieniany na początku 2009 roku i przejechane ma ok 60 tyś km paski firmy Mitsuboshi rolki ntn. Miałem zamiar znów zmieniać po nowym roku a tu klops. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Załóż nowy rozrząd pokręć wałem(tylko ręcznie!-nie rozrusznikiem) jak coś będzie haczyć to głowica do zdjęcia-inaczej się nie przekonasz czy coś się uszkodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Pasek nie musiał się rwać, kiedyś ojcu w Renault zawór stanął w poprzek gniazda, silnik kręcił ale nie palił, pasek był cały wyglądał nawet dobrze. Prawdopodobnie u Ciebie mogło stać się podobnie zablokowany zawór nie daje się wcisnąć więc wałek rozrządu się nie obraca czyli koło stoi, jednak jak nie zdejmiesz wpierw pokrywy a później głowicy (chyba że bez tego się obędzie) to nie dowiesz się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.