magistero Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 (edytowane) Witam. Posiadam almerę n16 z 2000r. 1.8 PB+LPG. Borykam się z falowaniem obrotów. Otóż na postoju lekko skaczą, przy dodaniu i puszczeniu gazu schodzi płynnie do 2 tysięcy obrotów i opada falującą. Tak jakby coś go dławiło. Jak hamuję jest normalnie, lecz jak wcisnę sprzęgło obroty lecą pomiędzy tysiąc a 2 tysiące obrotów. Mam pytanie co to może być? Zacząć od przeczyszczenia przepustnicy, krokowca i przepływomierza? Na benzynie i gazie tak samo. Dołączam filmik Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Edytowane 23 Grudnia 2014 przez magistero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majki_wi Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Witam jak by tak zaczął jak mówisz od od przeczyszczenia przepustnicy, krokowca i przepływomierza.. osobiscie zaczął bym od silniczka krokowego miałem kiedys w benzyne identyczny objaw czysczenie krokowca pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magistero Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Jak się do tego dobrać? Dużo roboty z czyszczeniem krokowca? Totalny laik da rade to zrobić, czy odstawić do mechanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 "Totalny laik" lepiej niech się nie bierze za czyszczenie przepustnicy lub / i silniczka krokowego W sumie - nie wiesz na 100% czy to to...a kłopotu więcej sobie narobić - nie sztuka... Jeśli nie masz pojęcia o tym - oddaj w doświadczone ręce - koszt ok.100 zł. ( zależy do regionu i mechanika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magistero Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Za przepustnicę na pewno się nie wezmę. No może przesadziłem z totalnym laikem, ale jakoś wielkiego doświadczenia nie mam. Aby przeczyścić silniczek krokowy trzeba wyjąć przepustnice, czy można to zrobić bez jej wyjmowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Za przepustnicę na pewno się nie wezmę. No może przesadziłem z totalnym laikem, ale jakoś wielkiego doświadczenia nie mam. Aby przeczyścić silniczek krokowy trzeba wyjąć przepustnice, czy można to zrobić bez jej wyjmowania? A nie masz żadnych błędów? Jak długo masz te objawy z obrotami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magistero Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Był pod kompem gdy wymieniałem wahacze kilka dni temu. Wyskoczył błąd sondy lambda. Problem jest od 2 miesięcy, nie ma żadnego spadku mocy itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Był pod kompem gdy wymieniałem wahacze kilka dni temu. Wyskoczył błąd sondy lambda. Problem jest od 2 miesięcy, nie ma żadnego spadku mocy itp Rozumiem,że skoro był błąd - to został naprawiony? Co z tą sondą - wymieniałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magistero Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Został usunięty błąd. Mam się zgłosić po nowym roku, ale diagnosta powiedział żeby spróbować przeczyścić te elementy najpierw. Sondy nie ruszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Został usunięty błąd. Mam się zgłosić po nowym roku, ale diagnosta powiedział żeby spróbować przeczyścić te elementy najpierw. Sondy nie ruszałem Daj znać co i jak... Moja Almera ma podobny problem z falowaniem obrotów... Wychodzi jeszcze błąd P0300... co jakieś 2 tygodnie Falowanie w różnych zakresach obrotów oraz w zależnosci od dnia czuć szarpanie między 2500-3000 oraz 3500-4000,,,, na PB i LPG Obstawiam na łańcuch rozrządu... ponoć ma tego typu objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magistero Opublikowano 24 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Mechanik u mnie wykluczył w 100% łańcuch rozrządu. Powiedział że coś z przepustnicą i po świętach mam podjechać na podmianę bo akurat ma taką sprawną. Jak podjadę to dam znać. Wesołych świąt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.