Gość maglev Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Otóż mam pewien problem, kupiłem autko z przebiegiem 157 tys. km, z przypiętej do przewodu karteczki (jak i z książki diagnostycznej) wynika że ostatnio lany był półsyntetyczny Texaco 10W40, jakiś czas temu zaraz po kupnie wymieniłem na półsyntetycznego Mobila Super S 10W40....po jakichś 3 tygodniach zaczęło mi dzwonić w okolicy rozrządu :shock: ...ale dźwięk taki delikatny jakby łożysko albo napinacz łańcucha a nie sam łańcuch. Czy mogło być to spowodowane zmianą oleju?, dzieje się tak na biegu jałowym 750 obr/min, zaś przy przygazowaniu do 1000 obr/min zanika??? nadmieniam że nie klekocze to jak wyrypany łańcuch!!! :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 10 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2005 Otóż mam pewien problem, kupiłem autko z przebiegiem 157 tys. km, z przypiętej do przewodu karteczki (jak i z książki diagnostycznej) wynika że ostatnio lany był półsyntetyczny Texaco 10W40, jakiś czas temu zaraz po kupnie wymieniłem na półsyntetycznego Mobila Super S 10W40....po jakichś 3 tygodniach zaczęło mi dzwonić w okolicy rozrządu :shock: ...ale dźwięk taki delikatny jakby łożysko albo napinacz łańcucha a nie sam łańcuch. Czy mogło być to spowodowane zmianą oleju?, dzieje się tak na biegu jałowym 750 obr/min, zaś przy przygazowaniu do 1000 obr/min zanika??? nadmieniam że nie klekocze to jak wyrypany łańcuch!!! :? hm olej raczej nie, ale wybierz się do mechanika niech osłucha fachowym uchem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość march Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 U mnie to samo, tyle że Shella zamieniłem na Castrola. Ten odgłos to podobno rolka napinacza. Dzisiaj wymieniłem olej syntetyczny na półsyntetyka i założyłem oryginalny filtr. Jeden taki mgr inż. od samochodów trwierdzi, że to pomoże. Pożyjemy, zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 U mnie to samo, tyle że Shella zamieniłem na Castrola. Ten odgłos to podobno rolka napinacza. Dzisiaj wymieniłem olej syntetyczny na półsyntetyka i założyłem oryginalny filtr. Jeden taki mgr inż. od samochodów trwierdzi, że to pomoże. Pożyjemy, zobaczymy. a ile taka rolka kostet? :shock: i ile kosztuje jej wymiana? bo jeśli to nic groźnego to nie zamierzam nic z tym robić...niech sobie rzęzi :wink: a co do oleju to kiedyś jakiś domorosły mechanik mówił, że jak się olej zamuli to może przestać rzęzić...hmm ](*,) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lotnik Opublikowano 12 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 Napewno nie wina oleju. Te oleje sa przecież teraz praktycznie takie same, a jezeli sięróżnią to tylko jakimiś dodatkami. Zresztą silnik to nie układ elektroniczny ze odróżnia wszystko. Jezeli miałeś półsyntetyka i zalałeś półsyntetykiem to jest wszystko ok. Co do dzwonienia, to napewno dzwoni ci rolka napinacza łańcuszka. Jezeli luzy na napinaczy nie są wielkie to mozesz jeszcze trochępojeżdzić, ale mósisz uważać. Czym iekszy luz bedzie sięrobił, tym łancuch bedzie chodził nierównomiernie i siły napięcia łańcuszka bedą rozkałdały nierównomiernie, co w konsekwencji może doprowadzić do zerwania. A jak siezerwie to nie muszę ci pisaćco sie dzieje. Wiec uważaj :!: PZD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 12 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 podpowiem ze olej ma w tych silnikach kapitalne znaczenie!!!!!!!mój mechanik prowadzi warsztat nissana wiele lat twierdzi że nissan na łańcuchu powinien jeździć ciągle na syntetyku,mam p10,236000przebiegu i zalewam castrola 5w40,ani grama nie ubywa tylko zmieniam co 10 tyś,tego się trzymam inic nie brzęczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 12 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 PS,ostatnio dowiedziałem się że mobil ma zmodyfikowany skład i jest gorszej jakości niż wcześniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 PS,ostatnio dowiedziałem się że mobil ma zmodyfikowany skład i jest gorszej jakości niż wcześniej...co to znaczy gorszy :?: jakieś szczegóły , dowody, itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Prawdopodobnie masz uszkodzony górny łańcuch (wyciągniety). Na jałowym wsłuchaj się - jeśli dzwoni u góry - to jest właśnie winowajca. Miałem to samo po 155.000 km. Rozbierałem cały rozrząd i sytuacja wyglada tak, że łańcuch górny jest poddawany większym momentom obrotowym (przełożenie), dlatego szybciej się poddaje. Możesz wymienić tylko górę (łańcuch z napinaczem) lub całość (wyjdzie b. drogo, ale masz spokój znowu na bardzo długo). Oto ceny: - napinacz oryginalny 250 zł - górny - łańcuch górny 100 zł - robocizna (około 100zł za samą górę) Wymiana kompleksowa w serwisie: 890 zł (2 łańcuchy, ślizgi, 2 napinacze, 2 uszczelki magistrali olejowej + robocizna) - ta opcja wydaje mi się całkiem sensowna jak będziesz musiał robić całość. Informacja pochodzą z serwisu Nissan/Kaszubowscy (Gdańsk-Oliwa). P.S. Mam wymieniony sam górny łańcuch z napinaczem i jest OK. Po oględzinach dołu nie było potrzeby wymiany części, czego i Tobie życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Mam wymieniony sam górny łańcuch z napinaczem i jest OK. Po oględzinach dołu nie było potrzeby wymiany części, czego i Tobie życzę. oka IHI posłucham jeszcze raz świerszczy w silniku i pomyślę, tylko kto mi to zrobi w okolicach Zgola? a do Niemiec nie będę jechał bo mnie skasują 2 razy tyle :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 gorszy tzn rozszczelnia silniki,tak ze silnik bierze olej,nawet po zmianie na ta sama klase ,byc może inne komponenty wymywają to co zalega w silniku,ps.np castrol magnatec nie jest zalecany do silników volkswagen,audi-bo coś sie może tam odklejać w silniku,natomiast ja jeżdże na tym oleju już 3 nissanem i jest cudny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość march Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Prawdopodobnie masz uszkodzony górny łańcuch (wyciągniety).Na jałowym wsłuchaj się - jeśli dzwoni u góry - to jest właśnie winowajca. Miałem to samo po 155.000 km... A mój wózek ma 77000 km. Na razie nie robię nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seba7207 Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 Ja jak miałem Primerkę, lałem półsyntetyk Lotosa 10W/40. Zacząłem lać ten olej jak miał przebieg 133tys. Zrobiłem 110tys, na tym oleju i nie brtał ani grama. Tylko, że olej zmieniałem co 10tys (razem z filtrem). Wydaje mi się że nie ma zbyt dużej różnicy pomiedzy Lotosem a np. Castrolem. Tu płaci się za firmę. A za 5literków Lotosu 65zł. Lepiej wymieniać częściej niż lać Lotosa i co 15 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Ja wymieniam olej z filtrem co 10 tys,ze względu na 234000na zegarach,do 200000wymieniałem co15tys,ps.jakoś mam większe zaufanie do castrola niż do lotosa,mimo ze mój kosztuje 165zeta za 4 litry... ///////JAKIE FILTRY STOSUJECIE????ja sofima albo knecht,przestrzegam przed filtronem,znam przypadki że rozpadł sie jego wkład,silnik uległ zatarciu...filtron ma dobre filterki powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 PS,ostatnio dowiedziałem się że mobil ma zmodyfikowany skład i jest gorszej jakości niż wcześniej...co to znaczy gorszy :?: jakieś szczegóły , dowody, itd Ostatnio dowiedziałem się , że Mobila robi Rafineria Gdańska. Jeszcze trochę i Mobil będzie takiej samej jakości co Lotos. Do d*py. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seba7207 Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Ja tam dalej twierdzę, że Lotos nie jest tragiczny. Każdy olej jest wporzo jeśli się go zmienia regularnie (tym bardziej, że zrobiłem na lotosie ponad 210tys - piszę o 10W/40). A jak mam wydawać 165zeta za 4 litry to wolę zapłącić 65 za lotosa. Prosta kalkulacja 210 tys - wymiana co 10 tys = 21*65zł=1365zł, Castrol 21*165=3465zł. Jeśliby nawet zmieniać Castrol co 15 tys to wychodzi 14(razy wymiana)*165=2310zł. A nie uwierzę, że Castrol po przejechaniu 15tys km, ma lepsze właściwości niż Lotos po 10tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekB9 Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 Ja jadę po mobila albo castrola magnateca w makro widziałem 4l za jakąś stówkę. Zobaczę jeszcze w fauvercie i paru innych punktach. A czy 35 zł./10.000km to dużo dla mnie nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 Liqui Moly z dwusiarczkiem, to jest dopiero specyfik :twisted: Zalałem już 3 raz, zero problemu z silnikiem i wiem, że rozrząd ma dobrze 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacbar Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 poprzednim autkiem zrobiłem 100kkm na lotosie 10W/40 i było ok, wymiana co 10000 i żadnych dolewek od wymiany do wymiany, myślę ze to nie jest taki znowu najgorszy olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Ja zalalem drugi silnik(po wymianie)mobilem 10w40 :shock: Twierdzicie ze to syf :?: Jak tak to musze zmienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.