Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przy jakim mrozie Wasze Terrano nie chciało zapalić?


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak przy okazji mrozów mnie naszło.

Załóżmy, że samochód ogólnie sprawny, akumulator dobry, paliwo dobre, świece grzeją itp.

Przy jak niskiej temperaturze Wasze Terrano nie chciało się dać uruchomić?

 

Moje wozidło póki co odpala bez problemu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje max co zanotowałem to -25 zapalić zapaliło i jechało do 70km/h i paliwo zamarzało,wiatrak robił tyle wiatru ze pod maską było chyba z -40 co zainspirowało mnie do zamontowania podgrzewacza, bo niestety największym problemem jest jakość paliwa. Filtr niby jest osłonięty tymi blachami ale wiatrak robi sporo więcej na minusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak.

Jak jest dobra bateria,świece i paliwko to nie ma takiego mrozu w Polsce żeby uziemić terrano jak i inne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dzisiaj zapalił  bez  problemu przy -15 ,  stał  dwa  dni  bez ruchu więc chyba nie jest   źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takiego mrozu nie było, żeby nie zapalił. Ale... stoi od 25,12 i ciekaw jestem jak jutro rano zagada :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w największy mróz jaki udało mi się zapalić auto to -32C" (na podlasiu) ale nie był to tyran a audi 80 B3 w benz. jakieś 15 lat temu.

I wierzcie mi że w takiej temperaturze nawet nowy aku robi się malutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio u nas było -23c tyrran zrobił łu, łuu ,łuuu i zapalił a stał wcześniej z trzy dni , w sumie nigdy nie miałem problemu z odpalaniem w mrozy .

Ja paliłem i jechałem  przy -33 ( subaru liberro ), płyn w chłodnicy się zgranulował i rozwaliłem sobie pompę wody , całe auto trzeszczało jak by się zaraz miało rozlecieć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje  pierwsze   auto  Opel Vectra  rok prod 1993    1,6  B+G z  oryginalną  holenderską  instalacją , paliłem  go  na  gazie  przy  -20   i  bzykał   jak  pszczółka .  Kiedyś  czyli  jakieś piętnaście  lat  temu  zimy  były  ciut  inne  jak   obecna  i  fura  dawała  radę ,   ale  to   już  było ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj tyran 2.7 td jak bylo 3 noce z rzedu po -33 to po drugiej nie zagadal, krecil nawet aku, ale paliwo chyba na na filtrze zlapalo, bo jak podgrzalem suszara to po godzinie zagadal, ale siwo bylo na pol szklarskiej poreby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój nie pali nawet bez mrozów :P mam taki objaw ze rozrusznik zakreci silnikiem ok 6 razy i to jeszcze bardzo wolno a nastpenie juz nie chce załapać w ogóle tak jakby akumulator padł.. Dodam ze akumulator jest nowy i po tym wydarzeniu przelozylem go do busa również z silnikiem diesla i odpalił na strzała .. Rozrusznik 2 mc temu przeszedł regeneracje ... Nie wiem co robić, chyba zmienię kable bo poprzedni właściciel to uczynił i moze zastosował za cienkie ? Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Zapomniałem dodać ze to 2.7 diesel z 1998 ... Latem odpalał nawet na starym aku , potem padł rozrusznik i zakupiłem nowe aku..Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morze ci gdzieś prąd ucieka małe przebicie wystarczy by rozładować akumulator na tyle by miał problemy z paleniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciekteran ja bym sprawdził czy rzeczywiście na świecach pojawia się prąd  (kontrolka w kabinie to inna bajka ) , no i jeśli prąd będzie (czyli przekaźnik OK) , to niestety trzeba sprawdzić po kolei  świece , czyli najpierw ściągasz z nich listwę prądową , bierzesz miernik i sprawdzasz na każdej czy jest przejście do masy i gdyby się okazało że wszystkie mają przejście , to  ... zdarzyło mi się kiedyś w VW T4,  iż 3 świece  pomimo że niby przejście miały , to po wyjęciu ledwo  się żarzyły  i dopiero podmiana na nowe załatwiła problem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz , czyli aby mieć dojście to i tak musze odkręcić górny intercooler, a gdybym musiał je wykręcać to słyszałem często i gęsto o ich pękaniu przy wykrecaniu, polecacie jakiś środek który zminimalizuje to ryzyko ? Odrdzewiacz, penetrator czy zwykle wd ?

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zdejmij wtyczkę z listwy i sprawdź kontrolką czy jest prąd jak nie ma to najpewniej bezpiecznik spalony przez świecę która robi zwarcie także tak czy inaczej IC trzeba zdjąć.

świece odkręcisz normalnie bez problemu,chyba że się boisz to jedź do mechanika jak coś będzie na niego.

ja na zimę zarzuciłem nowy komplecik świec za 120zł szt. i gitara.

a też nie miałem najpierw prądu bo świeczka robiła zwarcie i bezpiecznik 80A szedł z dymem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zamontowałem nowe kable - bez zmian.. Czeka mnie kolejne rozbieranie i szukanie.. PoSent from my Lumia 800 using Tapatalk

Jakiej firmy kupić świece ? Ngk , Bosch, denso czy jakieś jeszcze inne ? Znalazłem ngk cy58 za 90zl/szt.. Na wymianę świec chyba podprowadze auto do mechanika -bojesie ze je ukrece.. A bezpiecznik od świec znajduje się się w skrzynce pod maska ? Moglibyscie podpowiedziec w ktorym miejscu bo mam w połowie pozmazywane nadruki na tym plastiku....Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w T4 "zregenerowali" swietnie. Przed wyjazdem nad morze oddalem, bo sie skonczyl. Zrobili, wszsytko fajnie, dziala, pojechalem i ktoregos ranka zapomnij, ze przekreci.. szukaj jakiegos warsztatu na drugim koncu polski bez auta.. tydzien czasu pochodzil po kompleksowej "regeneracji".

Edytowane przez KubaTyran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polegała regeneracja to nie mam zielonego pojęcia , oddałem do mechanika , on wykręcił rozrusznik i oddal do gościa który się tym zajmuje.. Regenerowal mi w innym aucie i bylo ok.. Na pewno wymienił szczotki ..a mógł coś spaprac ?

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w T4 "zregenerowali" swietnie. Przed wyjazdem nad morze oddalem, bo sie skonczyl. Zrobili, wszsytko fajnie, dziala, pojechalem i ktoregos ranka zapomnij, ze przekreci.. szukaj jakiegos warsztatu na drugim koncu polski bez auta.. tydzien czasu pochodzil po kompleksowej "regeneracji".

A u mnie pewnego razu zgasiłem silnik i już nie mogłem odpalić. Wykręciłem rozrusznik zawiozłem do regeneracji w sprawdzonym zakładzie. Koszt 100 pln. Działa już bez zająknięcia prawie 5 lat.

PS:

W razie "W" mogę polecić ten zakład w Elblągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie pewnego razu zgasiłem silnik i już nie mogłem odpalić. Wykręciłem rozrusznik zawiozłem do regeneracji w sprawdzonym zakładzie. Koszt 100 pln. Działa już bez zająknięcia prawie 5 lat.

 

PS:

W razie "W" mogę polecić ten zakład w Elblągu.

Ja u siebie zrobilem za 100zl, a pozniej w koszalinie bylem zmuszony oddac kolejne 100 zl, bo tak, to na reklamacje bym oddal, bo jakas gwarancje daja, tylko, ze to prawie 600km bylo. I od zrobienia w Koszalinie chodzi elegancko. Edytowane przez KubaTyran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...