Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przy jakim mrozie Wasze Terrano nie chciało zapalić?


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hehehe, type ze ja od zrobienia rozrusznika to nie wiem czy 200km zrobiłem :D a za ta regeneracje 180 mnie skasował + wymiana ... Tak czy owak, w poniedziałek jadę suszyć głowę mechanikowi, jak nie rozrusznik to świeczki...

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik powinien kręcić dość intensywnie, a nie chłechłeechłeee  :thumbsdown: . Przyczyną takich niedomagań może być uszkodzony elektromagnes (wymieniali?), lub zwarcie na cewkach stojana i taką własnie usterke ja miałem, http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97907-rozrusznik-27td/, niestety warsztaty regeneracji raczej nie mają danych jakie wartości powinny mieć cewki a stan szczotek i tulejek sprawdzą organoleptycznie, mało który warsztat posiada hamownie do rozruszników i jest go w stanie przetestować kompleksowo. Osobiście używałem takiej maszyny ale to było jeszcze za komuny. Rozrusznik a właściwie jego silnik jest silnikiem szeregowym lub szeregowo-bocznikowym jego obroty nie są stałe tylko rosnące w czasie i jeśli by mu podać odpowiednie źródło zasilania to będzie sie rozpędzał aż do rozerwania :dribble: i to jest sposób na sprawdzenie cewek. Duży akumulator i trzeba się wsłuchać w dźwięk jego pracy,oczywiście niezbyt długo!! jak będzie jednostajnie przyśpieszał to jest ok,a jak  praca jednostajna lub spadkowa to złom. To tyle moich wypocin, nie lubie pisać a mogłem o tym wspomnieć w tamtym temacie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trop jak najbardziej dobry, po rozebraniu okazało się ze zjaraly się nowe szczotki i komutator ( czy nowy to nie wiem) przyczyna mogło być to ze za długo kręciłem rozrusznikiem( Maks 5 obrotów silnikiem ) bądź rozrusznik ciągle chodził z silnikiem no np. Nie odbiła stacyjka - dla mnie to nierealne bo byłby zgrzyt i przedewszystkim posypały by się tulejki , a te były w nienagannnym stanie... Co powiecie na taki przypadek ?

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno gdzieś było zwarcie jak nie na stojanie to na wirniku i wypakiło szczotki,jest też możliwe że sklejało styki w elektromagnesie i rozrusznik pracował dłużej niż powinien i po pewnym czasie puszczał,stacyjka też nie wykluczona ale mało prawdopodobna. Jak by nie patrzeć rozrusznik do wymiany. Żeby wykluczyć stacyjke podłącz profilaktycznie na jakiś czas kontrolke pod kabel sterujący rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat - macie pomysł jaki alternator można do 2.4 założyć - mam w planach go przenieść na górę (w 2.4 leży na glebie) i w sumie można by mocniejszy założyć - akumulator też się skończy pewnie niedługo więc też można by założyć większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest bateria 62Ah i przy -17 zagadał 

temu 62 bo poprzedni sprzedawca wymieniał go latem i stwierdził że wystarczy (zobaczymy) na razie 17 na minusie to rekord. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sajdak do benzyny niepotrzebujesz cudów najwarzniejszy sprawny układ zapłonowy a masz nowy.za mocnego nie kupuj bo jeżdrząc krutkie odcinki nigdy go nie doładujesz na maksa.,mój rekord odpalił przy minus 30 .ogulnie jeszcze nie miałem problemu z odpaleniem filtry itd na czs i głowa spokojna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik zrobiony i odpala , no , przy +9 ... Mam pytanie, czy terrano ma blokadę stacyjki ? Chodzi mi o blokadę po włączeniu silnika abyśmy nie mogli przekręcić jeszcze raz kluczyka i spalić rozrusznika - u mnie nie ma, specjalnie zdlawilem silnik i mogłem odpalić bez ponownego wyłączenia i włączenia zapłonu... I jeszcze takie dwie błahostki na marginesie : 1. Wam też drga koło zapasowe na klapie ? 2. Co zrobić gdy zrobił się luz na zawiasie maski ( dokładnie na jego trzpieniu) i maska lata na wybojach i wali metalicznie gorzej od zawieszenia ;)

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma blokady to istnieje możliwość przekręcenia kluczyka podczas jazdy i zajechania rozrusznika ( nie będę tego próbował) jak wzmocnić ta blachę, tzn , klapę czy mocowanie ?.. Dario, gdyby tyran byl idealnyn autem to wszyscy by nim jeździli,

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kluczyk to raczej sam ci się nie przekręci takrze nie zajedziesz rozrysznika.a na zawiasach pokrywy silnika wyrabiają się tulejki albowyjmiesz zawias i kupisz używkę w dobrym stanie albo napawasz starę i rozwiercisz otwór na porządaną średnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, problem powrocil,znow nie pali, ale po przekręceniu zapłonu jest cholerne obciążenie -przygasa dmuchawa -nawet radio sie wylacza i to wszystko podczas grzania świec, zdecydowałem się na ich wymianę, dlatego też pytania , z jaka sila dokręcić świecie ( będę miał klucz dynanometrzyczny) oraz gdzie dokładnie znajduje sie bezpiecznik od świec .

 

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...