Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Brak ogrzewania, rośnie temperatura cieczy chłodzącej


bobroy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś rano, już po rozgrzaniu silnika, mimo nastawienia pokrętła ogrzewania prawie do oporu na grzanie, leciało mi zimne powietrze. Kilka razy obracałem tym pokrętłem i nic to nie dało. Dopiero po 5-6 przekręceniu go, zaczęło lecieć ciepło, ale jakby niesmiało, tzn. słabo. Potem zaczęlo grzać trochę lepiej. Prawie po dojechaniu do roboty patrzę na wskaźnik temp. cieczy, a wskazówka na niecałe 5mm do czerwonego pola! Nigdy wskazówka ta nie przeszła dalej niż do połowy! Wcale nie jechałem jakoś inaczej, zawsze działają te same urządzenia w samochodzie. Gdy stałem na światłach, to wskazówka leniwie opadła trochę. I na dodatek wydaje mi się, że wentylator na chłodnicy nie włączył się. Od razu uprzedzam, że nie mam klimy. O co tu chodzi? Wie ktoś z was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat się zapewne zawiesił, zobacz i wymień.

Ściągnij z forum manula Haines'a , a sam ogarniesz temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź stan płynu, obczaj następnie ten termostat. U mojego kumpla w Audi a6 okazało się, że wina termostatu tylko. A żadnych innych problemów nie ma? Nie bulgotało ze zbiorniczka? Bo u mnie było podobnie + doszły inne objawy, no i okazało się niestety, że uszczelka pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wczorajszego wieczora: Wracając do domu temp. doszła do czerwonego pola, ale stojąc na światłach spadła do akceptowalnego poziomu, więc powoli dojechałem do domu. W silniku widać, że jest mokro w okolicach pasków klinowych oraz na plastikowej osłonie silnika bliżej chłodnicy. Nie bulgotało ze zbiorniczka. Dolałem ok. 2 litrów płynu do chłodnicy, oczywiście po wystudzeniu silnika. Jeśli chodzi o termostat, to nie mam warunków, żeby się do niego dobrać - nie mam garażu :-(

Dziś w czasie jazdy do roboty wszystko było tak jak powinno, bardzo szybko zagrzał się silnik i w środku było ciepło, ale dolewanie płynu to nie metoda na usterkę. Dziś po robocie jadę do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mokro w okolicy pasków to pewnie cieknie pompa wody. Nie powinna kosztować dużo. Przy okazji warto paski zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zaczął bym od pompy bo pewnie padło uszczelnienie i zaciąga lewe powietrze i się zapowietrza a jak postoi to płyn ubywa, także jak zdejmiesz pasek z pompy to zobaczysz czy jest jakiś luz i czy nie ma wycieku z otworów rewizyjnych pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Z góry przepraszam za odgrzanie tematu,

Ale nurtuje mnie jedna rzecz, mianowicie chodzi mi o wentylator chłodnicy,

Co zauważyłem, w momencie kiedy płyn chłodniczy osiąga 99stopni to załącza się jeden wentylator a konkretnie ten od klimatyzacji, drugie stoi jak głupi.

Dla podglądu zamieszczam fotke, w czerwonym kółku zaznaczyłem który wentylator się załącza.

Czy to normalne?

 

http://www.tinypic.pl/63f2gl1w62td

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...