Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Miganie kontrolek ładowania


kkiler

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z elektryką w D 40 2007 rok. zaczęło się od uszkodzonego sprzęgła (koła) na alternatorze rozleciało się łożysko wymieniłem zaczęły migać kontrolka ładowania i czerwony wykrzyknik (od ręcznego) jak się świecą miernik pokazuje 15,5 V jak gasną 14,4 V migały nie regularnie wyjęliśmy alternator dałem do sprawdzenie gość powiedział że wszystko wirnik stojan i diody ok więc mówi że regulator zamówiłem regulator czekałem 3 tygodnie przyszedł dziś założyliśmy kontrolki migają nadal tylko bardziej regularnie ale migają też wszystkie światła (np.oświetlenie wnętrza i światła mijania ) a jeszcze do tego zaczął migać i wyłączać się wyświetlacz nawiewu i wyłączać sam nawiew proszę o pomoc         

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na to że przy podwyższonym napięciu któraś z diód dostaje przebicia.Pulsowanie całego oświetlenia jest tego objawem,nie ma równego podawania napięcia.


Kkiler,jak słyszysz złą diagnozę u lekarza,to idziesz do drugiego by potwierdzić.Szukaj innego elektryka o dobrej opinii klientów i wal do niego.

U kumpla w Oplu też działy się cuda,trzy warsztaty chciały mu wtryski wymieniać,sondy...cuda.

Polecono mu elektronika który ma dobrą opinię w okolicy i okazało się że padł mu czujnik podciśnienia,dwie godziny w warsztacie 150 zł koszt i auto jeździło jak dawniej,tak więc szukaj innego warsztatu,bo to jest objaw złego ładowania.


Ksiązkowe napięcie ładowania alternatora to 1,2 napięcia znamionowego (12V) czyli 14,4 V. 14.4V to jest książkowe napięcie  i nie powinno być wyższe!Moc alternatora jest tak dobierana, żeby pokryć moc wszystkich odbiorników i jeszcze doładowywać akumulator. Można ocenić alternator po prądzie ładowania ale jest to bardziej kłopotliwe. Prościej jest mierzyć napięcie. Przy prędkosciach obrotowych rzędu 700-800 obr/min alternator powinien już ładować akumulator. Przy mniejszych prędkościach obrotowych czasem daje się zauważyć słabsze świecenie lamp i rozjaśnienie przy dodaniu gazu. Włączenie odbiorników powoduje chwilowy spadek napięcia ze względu na inercję (opóźnienie) zadziałania regulatora napięcia, który powinien utrzymywać napięcie na stałym poziomie bez względu na wielkość obrotów silnika.
Z tego wnoszę że ładowanie rzędu  15.5 oznacza że masz coś uszkodzone w alternatorze.Elektryk który to sprawdzał nie zainteresował się zbyt wysokim napięciem??? Tak jak mówiłem,zmień elektryka.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za swoje opinie znaleźliśmy sami przyczynę alternator sprawny jeden z kabli który steruje alternatorem był przerwany w wiązce jak to możliwe nie wiem ale była przerwa złączony kabelek i wszystko ok auto jak nowe hehe pozdro.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...