gregson Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Tak sobie pomyslalem ze X-Trail ma felgi 225/55R19, ktore niestety do QQ sa za duze. Ale czy jest mozliwosc minimalnego podniesienia zawieszenia QQ aby te felgi jednak zmiescic? Mechanikiem nie jestem, ale ciekaw jestem czy jest taka mozliwosc. Pytam, bo QQ na takich felgach wygladalby rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Może nie tyle podniesienie ,tylko czy po podniesieniu zmieszczą się koła na skręcie w nadkolu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr Horhe Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 A ja mam tekne na 19", no i w czym problem....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 W tym, że mamy 225/45 a nie 55. 55 to średnica większa 4,5 cm. To może mieć znaczenie - ale zawsze gregson możesz włożyć normalne qashqaiowe 19" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Nie rozumiem, macie 19-stki z ładnymi oponami a teraz się pytacie czy mozna dac grubsze gumy? Po co? Chcecie bardziej terenowe to można sobie zafundować 16-stki z porządnymi terenowymi balonami. Tam już gumy pod dostatkiem A tak przy okazji to jest zaleta takich balonów, można wjeżdzać na wysokie krawężniki, co dzisiaj przetestowałem - krawężnik ok 15cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 A tak przy okazji to jest zaleta takich balonów, można wjeżdzać na wysokie krawężniki, co dzisiaj przetestowałem - krawężnik ok 15cm Fakt ... nie robcie tego na 19" ja tez przetestowalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) W tym, że mamy 225/45 a nie 55. 55 to średnica większa 4,5 cm. To może mieć znaczenie - ale zawsze gregson możesz włożyć normalne qashqaiowe 19" Wg mnie akurat obecne 19" na profilu 45 wydaja sie nie praktyczne - albo wydawaly sie nie praktyczne, a o wiele lepiej prezentowal by sie QQ na profilu 55 (19"). Edytowane 3 Stycznia 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Co mianowicie by się lepiej prezentowało? Bo że "praktyczniej" jest mieć więcej gumy , to zgoda, ale lepszy wygląd? chyba odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Widziales cx-5 na felgach 19"? Dla mnie bajka. Na takich felgach cx-5 o wiele lepiej sie prezentuje niz QQ na niskoprofilowej feldze 19". Nie twierdze ze QQ na obecnej 19" feldze wyglada zle. Wyglada dobrze. Ale na 19" o wiekszym profilu wygladal by jeszcze lepiej a i problemow z kraweznikami bylo by mniej. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 dla mnie 19stki z profilem 45 na zimę to trochę przerost efektu wizualnego nad możliwościami. ładnie wygląda ale nie chce widzieć tych felg po 2 zimach jak będą oszpecone. To Polska a nie drogi Angielskie czy niemieckie gładkie jak stół. No i można zapomnieć aby gdzieś wjechać na krawężnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Wg.mnie najlepszym rozwiazaniem jest felga 18 na lato i 17 na zimę.Owszem 19 cali ładnie wygląda,ale też jak koledzy powiedzieli ,nie wszędzie się dobrze bedzie na nich jeździło.Z reguły w naszych miastach drogi są coraz lepsze ,więc tu 19 może być ok,ale już jadąc dalej drogami lokalnymi może nie być tak różowo.Dla tego ,moim skromnym zdaniem 18 cali to jest optymalny wybór pomiędzy komfortem i wyglądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Jako ujeżdżacz 19" zimą (ale w sumie zima przed nami) - każdy wybiera jak lubi. Ale... ... czym się różnią krawężniki zimą od latem? Na zimę są wysuwane jakieś wyższe? ... dlaczego felga po dwóch zimach ma jakoś źle wyglądać? Zawsze (od nastu zim) jeżdżę na albuminowych (fabrycznych) i nic im nie zaszkodziło. Są polakierowane nawet z tego co czytałem - kilka warstw więcej niż karoserii - czy ktoś stosuje karoserię zimową i letnią w obawie przed czynnikami zimowymi? To fakt - wiosną po roztopach istnieje ryzyko wpadnięcia w dziurę "pozimową". Ale w moim życiu motoryzacyjnym dwa razy rozwaliłem oponę na dziurze. Oba przypadki w środku upalnego lata. Czy to oznacza, że latem powinienem jeździć na stalowych? I jak na początku - każdy ma swoje podejście do tematu. Oczywiście "matematyk" uzna, że zimą (albo po zimie) można z większym prawdopodobieństwem zaliczyć wyrwę w jezdni i z tego powodu dokona wyboru mniejszych felg. Ktoś inny wybierze wg dróg po których jeździ - nie wszędzie są nowe nawierzchnie. I z tym się zgodzę - każdy ma inne warunki codziennej jazdy. Ale argument o podziale krawężników na zimowe i letnie - jest słaby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Nie sądzisz że chodziło o ilość gumy na danym profilu,a nie o wysokość krawężników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Karminadel,no porównanie krawężników nie jest słabe.Na pewno zimą masz inny styl jazdy ,a i tak możesz mieć poślizg nie kontrolowany ,który zakończy się na krawężniku w pełnym ślizgu.Ponadto podsypany krawężnik nie jest dobrze widoczny i dojeżdżajac można sobie zrobić niespodziankę.Stąd te różnice między letnim a zimowym krawężnikiem. Ale tak jak mówiłeś,co kto lubi i jak chce tak sobie stroi.Tak jak nie uzyskamy odpowiedzi na pytanie o wyższości jednych świąt nad drugimi ,tak tutaj na pewno nie uzyskamy odpowiedzi na słuszność stosowania takich czy innych profili koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Akurat przypadek krawężników jest aktualny dla zimy jak i lata. Ja tez myślałem jak fajnie miec duze felgi i super opony do momentu jak uszkodziłem opone a kosztowało mnie całe 1200pln. Za tą kasę miałbym cały komplet 16-stek. W zimę ryzyko uszkodzenia opon niskoprofiliwych jest jakieś x3 większe. Może w waszym regionie drogi sa coraz lepsze, u mnie chyba na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 W Polsce to tylko wysoki profil opony bo tu są asfaltowe gruzowiska ,fest krawężniki ,i super przejazdy torowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A60 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Wg.mnie najlepszym rozwiazaniem jest felga 18 na lato i 17 na zimę.Owszem 19 cali ładnie wygląda,ale też jak koledzy powiedzieli ,nie wszędzie się dobrze bedzie na nich jeździło.Z reguły w naszych miastach drogi są coraz lepsze ,więc tu 19 może być ok,ale już jadąc dalej drogami lokalnymi może nie być tak różowo.Dla tego ,moim skromnym zdaniem 18 cali to jest optymalny wybór pomiędzy komfortem i wyglądem. A ja w swoim QQ z napędem 4x4 mam na lato 19 cali i niski profil (45), na zimę mam 16 cali i wysoki profil (60). Zdecydowałem na taki zestaw, gdyż: 1. w lecie niski profil daje lepsze trzymanie podczas szybko pokonywanych zakrętów, poza tym ładnie wyglądają oryginalne felgi 2. w zimie prędkość jazdy jest niższa, więc wyższy profil nie przeszkadza, jeśli chodzi zaś o inne korzyści z wysokiego profilu to zimą nie zawsze (a raczej b. rzadko) masz możliwość szybkiej reakcji po zauważeniu dziury, przeszkody etc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Wg.mnie najlepszym rozwiazaniem jest felga 18 na lato i 17 na zimę.Owszem 19 cali ładnie wygląda,ale też jak koledzy powiedzieli ,nie wszędzie się dobrze bedzie na nich jeździło.Z reguły w naszych miastach drogi są coraz lepsze ,więc tu 19 może być ok,ale już jadąc dalej drogami lokalnymi może nie być tak różowo.Dla tego ,moim skromnym zdaniem 18 cali to jest optymalny wybór pomiędzy komfortem i wyglądem. Taki zestaw wlasnie docelowo planuje miec Ale pytalem o mozliwosc podniesienie zawieszenia, poniewaz niskoporofilowe (45)19" mimo, ze wygladaja rewelacynie w QQ, z uwagi na krawezniki i stan ulic wydaja mi sie nie optymalne do naszych ulic. A i malzonka bedzie glownym uzytkownikiem auta w miescie (ja poza miastem), widzac stan felg w obecnym aucie nie ryzykowalem z oryginalnymi 19" (45). Stad moje pytanie czy mozna by jednak w QQ zamontowac 19" ale o profilu 55. Bo po pierwsze, wg mnie- 19" (55) wygladaja rewelacyjnie, po drugie ich odpornosc na kraweznikowe historie, nierowne drogi jest lepsza niz 19"(45). Ale z odpowiedzi kilka postow wczesniej wniosuje, ze montarz 19" (55) nie jest jednak mozliwy. I zostane przy obecnym wyborze 17" (60) na zime i 18 (55) (tylko te felgi musze jeszcze kupic )na lato. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Jako ujeżdżacz 19" zimą (ale w sumie zima przed nami) - każdy wybiera jak lubi. Ale... ... czym się różnią krawężniki zimą od latem? Na zimę są wysuwane jakieś wyższe? ... dlaczego felga po dwóch zimach ma jakoś źle wyglądać? Zawsze (od nastu zim) jeżdżę na albuminowych (fabrycznych) i nic im nie zaszkodziło. Są polakierowane nawet z tego co czytałem - kilka warstw więcej niż karoserii - czy ktoś stosuje karoserię zimową i letnią w obawie przed czynnikami zimowymi? Aleeee się rozmarzyłem. Karoseria zimowa, najlepiej taka bardziej opancerzona i kilkukrotnie ocynkowana, by lepiej chronić przed korozją i lekka, przewiewna karoseria na lato. To by był bajer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Aleeee się rozmarzyłem. Karoseria zimowa, najlepiej taka bardziej opancerzona i kilkukrotnie ocynkowana, by lepiej chronić przed korozją i lekka, przewiewna karoseria na lato. To by był bajer. Aha! To takie...bikini dla qqłki na lato... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 A ja w swoim QQ z napędem 4x4 mam na lato 19 cali i niski profil (45), na zimę mam 16 cali i wysoki profil (60). Zdecydowałem na taki zestaw, gdyż: 1. w lecie niski profil daje lepsze trzymanie podczas szybko pokonywanych zakrętów, poza tym ładnie wyglądają oryginalne felgi 2. w zimie prędkość jazdy jest niższa, więc wyższy profil nie przeszkadza, jeśli chodzi zaś o inne korzyści z wysokiego profilu to zimą nie zawsze (a raczej b. rzadko) masz możliwość szybkiej reakcji po zauważeniu dziury, przeszkody etc. Jak dla mnie , rozsądne podejście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.