varaderas Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Witam, z racji, że jestem nowy chciałbym się wszystkim przedstawić. Jestem Jarek Mam pewien problem, 28 grudnia kupiłem Nissana Micre 1.4 88km, auto kupiłem w komisie a sprowadzili je z Niemiec. W aucie powiedzieli, że wymienili łańcuch rozrządu gdyż autko pracowało nierówno. Dzisiaj znalazłem chwilę czasu by się nim bardziej przejechać i zauważyłem, że bardzo dymi podczas mocniejszego przyspieszania i na biegu jałowym przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Auto ma przebieg 117 tyś i wszystko na to wskazuje gdyż w środku wszystko wygląda praktycznie jak nowe (kierownica, pedały, fotele, boczki, dźwignia od zmiany biegów). Wiecie, może co może być przyczyną tego dymienia? Na jakimś forum znalazłem tylko wzmiankę, że jakiś człowiek właśnie w micrach k 12 które miały wymieniony tylko łańcuch,wymieniał "jakieś koła" I wnioskuję z tego, że jeżeli czegoś się nie wymieni przy wymianie łańcucha to tak będzie dymił. Serdecznie proszę o pomoc. Zapomniałem dodać, że kolor na jaki dymi jest trudny do określenia ale jest na pograniczu niebieskiego/błękitnego/białego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 A sprawdzałeś poziom oleju silnikowego ? Czy nie ubywa go ? Obawiam się, że silnik może palić olej i stąd ten dymek. Niestety wskazuje to, że nie jest w najlepszej kondycji. Trzeba by sprawdzić kompresję, może wtedy coś więcej będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
varaderas Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Olej jest w normie, silnik chodzi równo i cicho ale jak wcześniej wspomniałem bardzo dymi a czy bierze olej to trudno mi powiedzieć bo na razie od czasu zakupu to jedynie wczoraj przejechałem 80 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Jeśli ciężko sprawdzić Tobie czy silnik pali olej, możesz sprawdzić palcem końcówkę rury wydechowej. Jeśli końcówka jest tłusta to na bank pali olej. Może być czarna, ale powinna być sucha, (coś jak sadza) w żadnym wypadku tłusta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Zgadzam się z przedmówcą warto też sprawdzić jaki ten olej masz i nie chodzi o firmę a o gęstość ale to wytrawny mechanik może by doszedł jedz do mechanika na sprawdzenie ciśnienia sprężania i jeśli będzie marne to bym się zastanowił nad zwrotem auta jeśli to możliwe , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
varaderas Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgadzam się z przedmówcą warto też sprawdzić jaki ten olej masz i nie chodzi o firmę a o gęstość ale to wytrawny mechanik może by doszedł jedz do mechanika na sprawdzenie ciśnienia sprężania i jeśli będzie marne to bym się zastanowił nad zwrotem auta jeśli to możliwe , Ok sprawdzę dzisiaj wszystko, aczkolwiek wątpię, że komis z powrotem przyjmie autko hehe aczkolwiek chyba jak coś zdecyduję się na naprawę ewentualną bo jest to bardzo fajna i niespotykana za często wersja wyposażeniowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Ok sprawdzę dzisiaj wszystko, aczkolwiek wątpię, że komis z powrotem przyjmie autko hehe aczkolwiek chyba jak coś zdecyduję się na naprawę ewentualną bo jest to bardzo fajna i niespotykana za często wersja wyposażeniowa Kolega jest świadom ile taka " ewentualna naprawa " tego sinika kosztuje ? Taniej wychodzi drugi silnik. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez ANDRZEJ104 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 No tak, tylko kupując drugi silnik też nie mamy gwarancji w jakim jest stanie i ile już godzin wypracował i jak o niego dbano. Owszem solidny sprzedawca da nam gwarancję, ale jest to określony czas, albo tzw. gwarancja rozruchowa. A jeśli naprawimy solidnie swój silniczek to przynajmiej wiemy co mamy:-) jednak jest to rozwiązanie problemu, bardziej kosztowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgadzam się , ja osobiście też wolał bym wyremontować tym bardziej że zrobił bym to sam. Ale jak ktoś umie liczyć to wybierze taką opcje na jaką go stać. Remont też nie zawsze daje pożądane efekty. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Tylko nie miejcie złudzeń że będziecie mieli po remoncie to co zrobiła fabryka i tyle przejedzie km .. Szlify w Japoni się robi o połowę mniejsze niż u nas i trwałość silnika może być naprawdę marna choć wrzucenie nowych pierścieni mogło by się udać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magda03 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 Witam Nissana Micra k12 1.2 silnik i 70km Tak naprawde, mam go od kilku miesięcy. Pierwsza wizyta u mechanika wiadomo podstawowa wymiana oleju i tympodobne, zaczely dziac sie z nim zle rzeczy, mianowicie w duzych ilosciach ucieka mi olej, zrobie ok 300km i juz nie mam 0,5l.Strasznie kopci przy tym z czasem mam wrazenie ze glodniej piszczy cos w silniku i faluja mi obroty, do tego gaśnie gdyz obroty spadaja do zera. Nic z niego nie wycieka, jedynie gdy sie go przygazuje pluje olejem. Nie wiem czy warto oddawac go do mechanika czy tez kupic nowy silnik, co sie bardziej oplaca? Chciala bym dodać iż byl podlaczany do komputera i nic nie wykazal. Ciesnienie na tlokach równiez bylo sprawdzane lecz tylko na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukskajwoker Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 sprawdz zawor PCV - zawór odmy jednym z objawów jego uszkodzenia jest zużycie oleju i dymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.