Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Micra k12 bardzo dymi


varaderas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z racji, że jestem nowy chciałbym się wszystkim przedstawić. 

Jestem Jarek  :)

Mam pewien problem, 28 grudnia kupiłem Nissana Micre 1.4 88km, auto kupiłem w komisie a sprowadzili je z Niemiec.

W aucie powiedzieli, że wymienili łańcuch rozrządu gdyż autko pracowało nierówno. Dzisiaj znalazłem chwilę czasu by się nim bardziej przejechać i zauważyłem, że bardzo dymi podczas mocniejszego przyspieszania i na biegu jałowym przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Auto ma przebieg 117 tyś i wszystko na to wskazuje gdyż w środku wszystko wygląda praktycznie jak nowe (kierownica, pedały, fotele, boczki, dźwignia od zmiany biegów). Wiecie, może co może być przyczyną tego dymienia? 

Na jakimś forum znalazłem tylko wzmiankę, że jakiś człowiek właśnie w micrach k 12 które miały wymieniony tylko łańcuch,wymieniał     "jakieś koła" I wnioskuję z tego, że jeżeli czegoś się nie wymieni przy wymianie łańcucha to tak będzie dymił. Serdecznie proszę o pomoc.

 

Zapomniałem dodać, że kolor na jaki dymi jest trudny do określenia ale jest na pograniczu niebieskiego/błękitnego/białego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś poziom oleju silnikowego ? Czy nie ubywa go ? Obawiam się, że silnik może palić olej i stąd ten dymek. Niestety wskazuje to, że nie jest w najlepszej kondycji. Trzeba by sprawdzić kompresję, może wtedy coś więcej będzie wiadomo.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest w normie, silnik chodzi równo i cicho ale jak wcześniej wspomniałem bardzo dymi a czy bierze olej to trudno mi powiedzieć bo na razie od czasu zakupu to jedynie wczoraj przejechałem 80 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ciężko sprawdzić Tobie czy silnik pali olej, możesz sprawdzić palcem końcówkę rury wydechowej. Jeśli końcówka jest tłusta to na bank pali olej. Może być czarna, ale powinna być sucha, (coś jak sadza) w żadnym wypadku tłusta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą warto też sprawdzić jaki ten olej masz

i nie chodzi o firmę a o gęstość ale to wytrawny mechanik może by doszedł

 

jedz do mechanika na sprawdzenie ciśnienia sprężania i jeśli będzie marne to bym się zastanowił nad zwrotem auta jeśli to możliwe ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą warto też sprawdzić jaki ten olej masz

i nie chodzi o firmę a o gęstość ale to wytrawny mechanik może by doszedł

 

jedz do mechanika na sprawdzenie ciśnienia sprężania i jeśli będzie marne to bym się zastanowił nad zwrotem auta jeśli to możliwe ,

 Ok sprawdzę dzisiaj wszystko, aczkolwiek wątpię, że komis z powrotem przyjmie autko hehe aczkolwiek chyba jak coś zdecyduję się na naprawę ewentualną bo jest to bardzo fajna i niespotykana za często wersja wyposażeniowa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ok sprawdzę dzisiaj wszystko, aczkolwiek wątpię, że komis z powrotem przyjmie autko hehe aczkolwiek chyba jak coś zdecyduję się na naprawę ewentualną bo jest to bardzo fajna i niespotykana za często wersja wyposażeniowa :)

Kolega jest świadom ile taka " ewentualna naprawa " tego sinika kosztuje ? Taniej wychodzi drugi silnik.

Edytowane przez ANDRZEJ104
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko kupując drugi silnik też nie mamy gwarancji w jakim jest stanie i ile już godzin wypracował i jak o niego dbano. Owszem solidny sprzedawca da nam gwarancję, ale jest to określony czas, albo tzw. gwarancja rozruchowa. A jeśli naprawimy solidnie swój silniczek to przynajmiej wiemy co mamy:-) jednak jest to rozwiązanie problemu, bardziej kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się , ja osobiście też wolał bym wyremontować tym bardziej że zrobił bym to sam. Ale jak ktoś umie liczyć to wybierze taką opcje na jaką go stać. Remont też nie zawsze daje pożądane efekty. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie miejcie złudzeń że będziecie mieli po remoncie to co zrobiła fabryka i tyle przejedzie km ..

 

Szlify w Japoni się robi o połowę mniejsze niż u nas

 

i trwałość silnika może być naprawdę marna

 

choć wrzucenie nowych pierścieni mogło by się udać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Nissana Micra k12 1.2 silnik i 70km

Tak naprawde, mam go od kilku miesięcy. Pierwsza wizyta u mechanika wiadomo podstawowa wymiana oleju i tympodobne, zaczely dziac sie z nim zle rzeczy, mianowicie w duzych ilosciach ucieka mi olej, zrobie ok 300km i juz nie mam 0,5l.Strasznie kopci przy tym z czasem mam wrazenie ze glodniej piszczy cos w silniku i faluja mi obroty, do tego gaśnie gdyz obroty spadaja do zera. Nic z niego nie wycieka, jedynie gdy sie go przygazuje pluje olejem. Nie wiem czy warto oddawac go do mechanika czy tez kupic nowy silnik, co sie bardziej oplaca? Chciala bym dodać iż byl podlaczany do komputera i nic nie wykazal. Ciesnienie na tlokach równiez bylo sprawdzane lecz tylko na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...