Seweryn666 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Witam forumowiczów, Mój Nissan Primera P12 kombi 1,8 benzyna 2005 rok (136 tyś przebiegu, raczej pewny) standardowo lubi olej. Przez 3 tyś km dolewka wyniosła 2 litry. Autko nie dymi, nie śmierdzi olejem, wycieków nie stwierdzono. Po zapoznaniu się z forum oczywiście podejrzenia to wadliwe pierścienie. Jako, że nie lubię użerać z dolewkami co 500 km postanowiłem wymienić wadliwy element. Znajomy mechanik zaproponował bardzo dobrą cenę na robociznę równą 300 zł. Jak rozumiem wymienić muszę(ceny orientacyjne w zaokrągleniu oczywiście): pierścienie= 300 zł uszczelniacze zaworowe= 100 zł uszczelka pod głowicę=100 zł planowanie głowicy=100 zł olej=150 zł napinacz rozrządu??? Ponoć w tych silnikach napinacz jest jednorazowy i po wymontowaniu należy włożyć drugi. Czy to prawda i czy ktoś zna orientacyjny koszt tego elementu? Czy jeszcze jakieś inne koszta mogą mnie zaskoczyć podczas tej operacji poza tymi, które opisałem? Na którymś forum Nissana czytałem opinie że po wymianie pierścieni na 1 oleju auto powinno pracować przez parę godzin po czym należy go wymienić(sic!) na nowy. Ktoś jest się w stanie ustosunkować do tego? Z góry dziękuje wszystkim za pomoc ! Pozdrawiam Seweryn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Z napinaczem to bzdura! -Jeżeli jest nie uszkodzony na brzegach. Natomiast robocizne masz za darmo. Co do gratów to coś za tanio. Komplet uszczelek minimum Erling czyli 480pln+80pod kolekrory. Pierścienie dobre to z tego co sie orientuje to 700/800pln. Remont głowicy-planowanie,wymiana uszczelniaczy,dotarcie zaworów(o ile są ok)+próba ciśnienowa to koszt 300/500pln. Przy tym trzeba odrazu wyczyścić sobie kolektor dolotowy. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn666 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Dzięki za odpowiedź . W przyszłą niedziele autko ląduje u mechanika i wtedy postaram się zamieścić ile dokładnie zapłaciłem za części robocizne itd. Może się to komuś przyda. Mam nadzieje że efekty ''operacji'' będą pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 wg mnie to cena raczej przegięta .. firma co obrabia głowice z zaworami usczelniaczami i planowaniem bierze maks 350 zł ... tu są jakieś pierscienie http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=p&string=pierscienie+primera+1%2C8&bmatch=seng-v6-3-default-1209 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Mając zdjętą głowicę warto zrobić uszczelniacze, bo to często winowajca apetytu na olej, jednak zastanawiam się nad koniecznością planowania głowicy, wpierw sprawdzić płaszczyznę i jak jest ok to nie ma sensu planować zawsze to jeden kilkudniowy (z racji kolejek) zabieg mniej i dobrych parę złotych zostaje w kieszeni. O wymianie oleju po kilku godzinach pierwsze słyszę, można skrócić okres typowej wymiany z 10kkm na 5 i tyle, no i pierwsze kilkaset km bez szaleństw, ale też bez emeryckiego stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 docieranie powinno być dłuższe niż kilkaset km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn666 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Witam, Dla potomnych opisze koszta i wykonane prace przy silniku które w tym miesiącu udało mi się zrobić. Niestety miałem niefart i za duże luzy na cylindrach plus rysy na czwartym cylindrze co wygenerowało mi spore dodatkowe koszta... Robocizna mechanika (drożej bo cały silnik do rozebrania) -1000 zł szlif cylindrów i płaszczyzny bloku+nowe nadwymiarowe tłoki z pierścieniami itd - 1050 zł planowanie głowicy+uszczelniacze zaworowe+uszczelki dla całego silnika itd - 600 zł tarcza sprzęgła i łożysko(były już na wykończeniu więc grzech nie zrobić) - 400 zł olej - 70 zł Finalnie koszta wyniosły 3120 . Mam nadzieje że komuś się ta wiedza przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.