Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[ P12] wymiana pierścieni itd


Seweryn666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

Mój Nissan Primera P12 kombi 1,8 benzyna 2005 rok (136 tyś przebiegu, raczej pewny) standardowo lubi olej. Przez 3 tyś km dolewka wyniosła 2 litry. Autko nie dymi, nie śmierdzi olejem, wycieków nie stwierdzono. Po zapoznaniu się z forum oczywiście podejrzenia to wadliwe pierścienie. Jako, że nie lubię użerać z dolewkami co 500 km postanowiłem wymienić wadliwy element. Znajomy mechanik zaproponował bardzo dobrą cenę na robociznę równą 300 zł. Jak rozumiem wymienić muszę(ceny orientacyjne w zaokrągleniu oczywiście):

 

pierścienie= 300 zł

uszczelniacze zaworowe= 100 zł

uszczelka pod głowicę=100 zł

planowanie głowicy=100 zł

olej=150 zł

napinacz rozrządu???

 

Ponoć w tych silnikach napinacz jest jednorazowy i po wymontowaniu należy włożyć drugi. Czy to prawda i czy ktoś zna orientacyjny koszt tego elementu? Czy jeszcze jakieś inne koszta mogą mnie zaskoczyć podczas tej operacji poza tymi, które opisałem? Na którymś forum Nissana czytałem opinie że po wymianie pierścieni na 1 oleju auto powinno pracować przez parę godzin po czym należy go wymienić(sic!) na nowy. Ktoś jest się w stanie ustosunkować do tego?

Z góry dziękuje wszystkim za pomoc :)!

Pozdrawiam Seweryn 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z napinaczem to bzdura! -Jeżeli jest nie uszkodzony na brzegach. Natomiast robocizne masz za darmo. Co do gratów to coś za tanio. Komplet uszczelek minimum Erling czyli 480pln+80pod kolekrory. Pierścienie dobre to z tego co sie orientuje to 700/800pln. Remont głowicy-planowanie,wymiana uszczelniaczy,dotarcie zaworów(o ile są ok)+próba ciśnienowa to koszt 300/500pln. Przy tym trzeba odrazu wyczyścić sobie kolektor dolotowy. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :). W przyszłą niedziele autko ląduje u mechanika i wtedy postaram się zamieścić ile dokładnie zapłaciłem za części robocizne itd. Może się to komuś przyda. Mam nadzieje że efekty ''operacji'' będą pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając zdjętą głowicę warto zrobić uszczelniacze, bo to często winowajca apetytu na olej, jednak zastanawiam się nad koniecznością planowania głowicy, wpierw sprawdzić płaszczyznę i jak jest ok to nie ma sensu planować zawsze to jeden kilkudniowy (z racji kolejek) zabieg mniej i dobrych parę złotych zostaje w kieszeni. O wymianie oleju po kilku godzinach pierwsze słyszę, można skrócić okres typowej wymiany z 10kkm na 5 i tyle, no i pierwsze kilkaset km bez szaleństw, ale też bez emeryckiego stylu jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Dla potomnych opisze koszta i wykonane prace przy silniku które w tym miesiącu udało mi się zrobić. Niestety miałem niefart i za duże luzy na cylindrach plus rysy na czwartym cylindrze co wygenerowało mi spore dodatkowe koszta...

 

Robocizna mechanika (drożej bo cały silnik do rozebrania) -1000 zł

szlif cylindrów i płaszczyzny bloku+nowe nadwymiarowe tłoki z pierścieniami itd  - 1050 zł

planowanie głowicy+uszczelniacze zaworowe+uszczelki dla całego silnika itd - 600 zł

tarcza sprzęgła i łożysko(były już na wykończeniu więc grzech nie zrobić) - 400 zł

olej - 70 zł

 

Finalnie koszta wyniosły 3120 ;)
Mam nadzieje że komuś się ta wiedza przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...