MariuszW Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Witam, opis historii: Pathfinder V6 4.0 automat ze stanów, rok produkcji 2006, kupiłem go w 2007 od pierwszego właściciela w stanach i sam sprowadziłem, wtedy przebieg 10 000 mil Auto używane na krótkich dystansach po mieście i wiosce, raz na jakiś czas przepalone na 500 do 3000 km, 8 lat żadnych problemów oprócz skrzyni (regeneracja sprzęgła, wymiana tarcz frykcyjnych i założenie dodatkowej chłodniczki z uwagi na "podobno wodę w oleju skrzyni") wymiana wachaczy przód (rdza). Przeglądy regularne w ASO. Wszystko robione w ASO Warszawa Puławska (oprócz skrzyni bo tego tam nie robią). aktualna sytuacja: przebieg 80 000 mil, żadnych problemów do dzisiaj ... Po odpalenie samochodu wyraźnie głośny metaliczny terkot z silnika, silnik natychmiast zagaszony, na lawecie do serwisu, Relacja serwisu: brak oleju, brak wycieków oleju (auto nigdy nie brało oleju), diagnoza spalanie oleju zalali go olejem (starym żeby sprawdzić), objewy ustąpiły sugerują WYMIANĘ SILNIKA bo nie opłaca się go diagnozować Mam wrażenie, że zaufany serwis robi mnie w jajco. Możecie podpowiedzieć o co ich pytać ? Pzdr PS auto niegazowane na dobrych olejach i benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Coś tu się kupy nie trzyma. Sprawdziłeś poziom oleju przed wezwaniem lawety?? Nawet jeśli spala olej to najprawdopodobniej przez nieszczelne uszczelniacze na tłokach ale gdyby tak było to byś zauważał chmurkę dymu za sobą i ciągłe ubywanie oleju. Kiedy ostatnio sprawdzałeś poziom oleju?? Kontrolka ciśnienia gasła szybko po zapaleniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 niech wymienią olej na nowy to nie taki koszt straszny i ja bym jeżdził ,wydaje mi się że mógł paść jakiś simering na walie i wywalić olej plam nie ma ? Jaki miał olej teraz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszW Opublikowano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Cześć, dzięki za szybkie odpowiedzi. Nie sprawdziłem poziomu oleju. Ostatnio w serwisie wymieniali w lipcu i od tego czasu nie sprawdzałem. Wcześniej to robiłem i nie było żadnego ubytku. Kontrolki gasły i odziwo gasły natychmiast nawet wtedy gdy odpaliłem jak terkotał. Żadnych informacji od elektroniki o braku lub niskim poziomie oleju. Jest tam nawet wskazóka temperatury oleju i też była cały czas w normie (w połowie skali). Nie wiem jaki olej bo lali w serwisie ale pewnie jakiś syntetyk. Fakt przy odpaleniu jak terkotał poszedł biały dymek z rury wydechowej. Wygląda jakby olej zniknął nagle chociaż nie ma śladów wycieku (auto stoi w garażu na kafelkach). Gość z serwisu teraz mówi że mogą go rozebrać i do wymiany będą tłoki pierścienie uszczelniacze itd i nie wiadomo co z głowicą. Argumentuje to tym że spala olej bo widać po spalinach.Temat wycenił na ok 15 000 PLN ... Nie chce mi się wierzyć żeby to była taka padaka. Pzdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zabierz samochód z tego ASO i zawieź do innego warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszW Opublikowano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 też dochodzę do tego samego wniosku ... znacie kogoś kto nie wali w jajco ? wawa i okolice ? Pzdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 jak wali na niebiesko to pali olej tłoków się nie wymienia bo po co .. zmienia się jedynie pierscienie Zwykły dobry mechanik powinien to ogarnąć można dać nadwymiarowe pierścienie i doszlifować je na wymiar powinny się przyjąć jak z płynem chłodniczym moze coś niedomaga i troszkę przegotowałeś teń silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszW Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 zabrałem samochód z serwisu, Serwis zakwalifikował do wymiany: - Pierścienie osadcze 12 szt - Uszczelki 2 szt - Katalizatory 2 szt (3 500 pln) - Ring set-piston 1 szt (1500 pln) - Filtr oleju 1 szt - Tłoki 6 szt - Komplet uszczelek si 1 szt - Olej 7 litrów - Płyn chłodzący ileś litrów - uszczelka 1 szt Za te części chcą 7 500 pln (bez tłoków bo nie wiedzą ile kosztują i czy będzie potrzebna wymiana) Jak widac główny koszt to katalizatory i "Ring sety" co kokolwiek by to nie było) Z chłodzeniem wszystko ok, fura nie była przegrzana. Na moje kaprawe oko nie dymi na niebiesko, przy odpalaniu walnie na początku takim białym dymem ale później nic. Olej był wymieniany jakieś 20000 km temu. (mobil 5w50) Chyba pojeździ i zobaczę co będzie dalej. Jak pali olej to katalizatory są chyba do wymiany. Kurde myślałem że kupuję furę bez wysilonego silnika nie do zdarcia a tu taka kupa ... Pzdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 20 000 tysięcy ..... to miał prawo sporo wciąć ,, wymień olej na nowy i jeżdzić nic nie wymieniać poatrzyć na poziom a serwis niech spier,,,la Olej się wymiania maks co 15 tys a syntetyka co 10 000 maks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszW Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Tak zrobię, dzięki serdeczne za pomoc. Pzdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Jak by brał olej to spróbuj zamienić ten 5w50 na gęstszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Jak by brał olej to spróbuj zamienić ten 5w50 na gęstszy Dokłądnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszW Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 zalali shellem 10W40, nie znam się na tych oznaczeniach ale ten chyba jest gęstszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 to będzie klasyczny pół syntetyk moze zostać jeśli był nowy ale filtra pewnie nie wymienili ? podjedz na wymianę filtra ... i śmigaj a jak nawet będzie palił olej to mozesz kupić taki tani za 60 zł za 5 litrów i dolewać choć jak nie robi zasłony dymnej na wolnych to nie jest zle wg mnie 20 000 to była masakra po 10 000 olej się wymienia bo traci swoje właściwości silnik ci go zjadał bo był przepracowany jak woda i wiele go nie musiał brać bo np jeślu by brał 200 ml na 1000 to masz 2 litry na 10 000 a to jest praktycznie nic to przy 2x jak ci zjadło z 7 na 3 to masz objawy ,,, jakie masz ,,, Ciekawi mnie czy by ten serwis zrobił ten remont ,, w ogóle czy by zmierzyli kompresje i skasowali kasę ,,, nagraj filmik jak rozgrzane auto pracuje i co wylatuje z rury wydechowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PATEK Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 zmien tloki bo maja "duze" luzy na boki i pierscienie na chromowane, komplet uszczelek, katalizatory zamienniki uniwersalne z allegro wspawasz w miejsce orgin. i bedzie jak nowy oczywiście przy okazji sprawdzisz gniazda zaw., glowice, lancuchy rozrzadu itd. to najtanszy koszt (jezeli kupisz czesci z us) cena czesci np. tloki pierscienie ebay ok. 200$ + robota (troche rozbierania od gory i od dolu i troche gimnastyki) ale jesli chcesz super to silnik z us z malym przebiegiem razem z transp. ok. 8tys.pln +wymiana 500-600pln + katy, twoj Silnik zalatwily katy, temat obszerny w swiecie. glowa do gory, pozdrawiam. p.s. olej zmieniac czesciej silnik masz4,0l a oleju masz ok.5,1l wiec sam widzisz w jakim tempie traci swoje wlasciwosci, ja zmieniam co 6tys.km. jak zmieniasz co 20000tys.km to jest masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Wiadomo że taki remont odpada silnik jest ok puki co przetestować go u tyle zobaczymy co z nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszW Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 jak chciałem żeby zmierzyli kompresję to usłyszałem, że nie to nie ma sensu bo silnik po zalaniu olejem pracuje prawidłowo, generalnie to wyglądało tak jakby nie chcieli się tym zajmować, stąd propozycja zakupu silnika i zaporowa cena za ewentualny remont, filtr wymienili, nagram filmiik i wyślę na forum zastanawia mnie tylko dlaczego kontrolki nie reagowały na brak oleju, będę sprawdzał na bagnecie Jeszcze raz serdecznie Wam dzięki za pomoc, masakrycznie się wkurzyłem na to ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Mariusz jak podjedziesz do każdego mechaniora to sprawdzi kompresję w silniku, w benzynach jest to bardzo proste. W dieslach niestety trzeba inne mierniki (wyzsze cisnienie) i wyjmować swiece zarowe, oraz odpinać sterowanie wtrysków... ewentualnie kup na alledrogo manometr (52zł z wysyłką) i pomierz sobie sam kompresję, to nic trudnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Sam to pojęcie względne ale wiadomo oco chodzi ,, my też mamy satysfakcje przed ustrzeżeniem klubowicza przed malwersacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszW Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Cześć, po przejechaniu 1500 km na bagnecie ani na wskaźniku nie widać ubytku oleju. Kurcze zastanawiam się gdzie ten olej się wcześniej podział. Załączam filmiki z pracą silnika i wydechu (z wydechu jakby faktycznie coś lekko dymi na biało ...) Spójrzcie na to proszę. Pzdr Mariusz IMG_1726.MOV IMG_1727.MOV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Generalnie to mu nic nie dolega. Sprawdzałeś czy nie ubywa płynu chłodzącego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszW Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Sprawdzałem, wszystkie płyny ustrojowe w normie. Kurcze to jakaś zła magia była z tym olejem, mam nadzieję ... Pzdr Mariusz posłuchacie tych dźwięków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Posłuchałem. Jak dla mnie to matka fabryka pięknie mrucząca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Dokładnie ten dymek to para wodna jest w normie przykłady mogę ci podać ..http://www.youtube.com/watch?v=tEizChVAywc Rada na przyszłość pilnuj przebiegów oleju filtr powietrza wymień też co 10 000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.