Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Awaria Pathfinder silnik R51 (V6 4.0 stany)


MariuszW
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

opis historii:

Pathfinder V6 4.0 automat ze stanów, rok produkcji 2006, kupiłem go w 2007 od pierwszego właściciela w stanach i sam sprowadziłem, wtedy przebieg 10 000 mil

Auto używane na krótkich dystansach po mieście i wiosce, raz na jakiś czas przepalone na 500 do 3000 km,

8 lat żadnych problemów oprócz skrzyni (regeneracja sprzęgła, wymiana tarcz frykcyjnych i założenie dodatkowej chłodniczki z uwagi na "podobno wodę w oleju skrzyni")

wymiana wachaczy przód (rdza). Przeglądy regularne w ASO.

 

Wszystko robione w ASO Warszawa Puławska (oprócz skrzyni bo tego tam nie robią).

 

aktualna sytuacja:

przebieg 80 000 mil, żadnych problemów do dzisiaj ...

 

Po odpalenie samochodu wyraźnie głośny metaliczny terkot z silnika, silnik natychmiast zagaszony, na lawecie do serwisu,

 

Relacja serwisu:

brak oleju, brak wycieków oleju (auto nigdy nie brało oleju), diagnoza spalanie oleju

zalali go olejem (starym żeby sprawdzić), objewy ustąpiły

sugerują WYMIANĘ SILNIKA bo nie opłaca się go diagnozować

 

 

Mam wrażenie, że zaufany serwis robi mnie w jajco. Możecie podpowiedzieć o co ich pytać ?

 

Pzdr

 

PS

auto niegazowane na dobrych olejach i benzynie

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu się kupy nie trzyma. Sprawdziłeś poziom oleju przed wezwaniem lawety?? Nawet jeśli spala olej to najprawdopodobniej przez nieszczelne uszczelniacze na tłokach ale gdyby tak było to byś zauważał chmurkę dymu za sobą i ciągłe ubywanie oleju. Kiedy ostatnio sprawdzałeś poziom oleju?? Kontrolka ciśnienia gasła szybko po zapaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech wymienią olej na nowy to nie taki koszt straszny i ja bym jeżdził ,wydaje mi się że mógł paść jakiś simering na walie i wywalić olej plam nie ma ?

 

Jaki miał olej  teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzięki za szybkie odpowiedzi.

 

Nie sprawdziłem poziomu oleju. Ostatnio w serwisie wymieniali w lipcu i od tego czasu nie sprawdzałem. Wcześniej to robiłem i nie było żadnego ubytku.

Kontrolki gasły i odziwo gasły natychmiast nawet wtedy gdy odpaliłem jak terkotał. Żadnych informacji od elektroniki o braku lub niskim poziomie oleju. Jest tam nawet wskazóka temperatury oleju i też była cały czas w normie (w połowie skali).

Nie wiem jaki olej bo lali w serwisie ale pewnie jakiś syntetyk.

 

Fakt przy odpaleniu jak terkotał poszedł biały dymek z rury wydechowej. Wygląda jakby olej zniknął nagle chociaż nie ma śladów wycieku (auto stoi w garażu na kafelkach).

Gość z serwisu teraz mówi że mogą go rozebrać i do wymiany będą tłoki pierścienie uszczelniacze itd i nie wiadomo co z głowicą. Argumentuje to tym że spala olej bo widać po spalinach.Temat wycenił na ok 15 000 PLN ...

Nie chce mi się wierzyć żeby to była taka padaka.

 

Pzdr

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wali na niebiesko to pali olej

 

tłoków się nie wymienia bo po co .. zmienia się jedynie pierscienie Zwykły dobry mechanik powinien to ogarnąć

 

można dać nadwymiarowe pierścienie i doszlifować je na wymiar  powinny się przyjąć jak z płynem chłodniczym moze coś niedomaga i troszkę przegotowałeś teń silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabrałem samochód z serwisu,

 

Serwis zakwalifikował do wymiany:

- Pierścienie osadcze 12 szt

- Uszczelki 2 szt

- Katalizatory 2 szt (3 500 pln)

- Ring set-piston 1 szt (1500 pln)

- Filtr oleju 1 szt

- Tłoki 6 szt

- Komplet uszczelek si 1 szt

- Olej 7 litrów

- Płyn chłodzący ileś litrów

- uszczelka 1 szt

 

Za te części chcą 7 500 pln (bez tłoków bo nie wiedzą ile kosztują i czy będzie potrzebna wymiana)

Jak widac główny koszt to katalizatory i "Ring sety" co kokolwiek by to nie było)

 

Z chłodzeniem wszystko ok, fura nie była przegrzana. Na moje kaprawe oko nie dymi na niebiesko, przy odpalaniu walnie na początku takim białym dymem ale później nic.

Olej był wymieniany jakieś 20000 km temu. (mobil 5w50)

Chyba pojeździ i zobaczę co będzie dalej. Jak pali olej to katalizatory są chyba do wymiany.

 

Kurde myślałem że kupuję furę bez wysilonego silnika nie do zdarcia a tu taka kupa ...

 

Pzdr

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 000 tysięcy .....

 

to miał prawo sporo wciąć ,, wymień olej na nowy i jeżdzić nic nie wymieniać poatrzyć na poziom  a serwis niech spier,,,la

 

Olej się wymiania maks co 15 tys a syntetyka co 10 000 maks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to będzie klasyczny pół syntetyk moze zostać jeśli był nowy ale filtra pewnie nie wymienili ? podjedz na wymianę filtra ... i śmigaj

 

a jak nawet będzie palił olej to mozesz kupić  taki tani za 60 zł za 5 litrów i dolewać choć jak nie robi zasłony dymnej na wolnych to nie jest zle

 

wg mnie 20 000 to była masakra po 10 000 olej się wymienia bo traci swoje właściwości silnik ci go zjadał bo był przepracowany jak woda i wiele go nie musiał brać bo np

 

jeślu by brał 200 ml na 1000 to masz 2 litry na 10 000 a to jest praktycznie nic to przy 2x jak ci zjadło z 7 na 3 to masz objawy ,,, jakie masz ,,,

 

Ciekawi mnie czy by ten serwis zrobił ten remont ,, w ogóle czy by zmierzyli kompresje i skasowali kasę ,,,


nagraj filmik jak rozgrzane auto pracuje i co wylatuje z rury wydechowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien tloki bo maja "duze" luzy na boki i pierscienie na chromowane, komplet uszczelek, katalizatory zamienniki uniwersalne z allegro wspawasz w miejsce orgin. i bedzie jak nowy oczywiście przy okazji sprawdzisz gniazda zaw., glowice, lancuchy rozrzadu itd. to najtanszy koszt (jezeli kupisz czesci z us) cena czesci np. tloki pierscienie ebay ok. 200$ + robota (troche rozbierania od gory i od dolu i troche gimnastyki) ale jesli chcesz super to silnik z us z malym przebiegiem razem z transp. ok. 8tys.pln +wymiana 500-600pln + katy, twoj Silnik zalatwily katy, temat obszerny w swiecie. glowa do gory, pozdrawiam.

p.s. olej zmieniac czesciej silnik masz4,0l a oleju masz ok.5,1l wiec sam widzisz w jakim tempie traci swoje wlasciwosci, ja zmieniam co 6tys.km. jak zmieniasz co 20000tys.km to jest masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chciałem żeby zmierzyli kompresję to usłyszałem, że nie to nie ma sensu bo silnik po zalaniu olejem pracuje prawidłowo,

generalnie to wyglądało tak jakby nie chcieli się tym zajmować, stąd propozycja zakupu silnika i zaporowa cena za ewentualny remont,

 

filtr wymienili,

 

nagram filmiik i wyślę na forum

 

zastanawia mnie tylko dlaczego kontrolki nie reagowały na brak oleju, będę sprawdzał na bagnecie

 

Jeszcze raz serdecznie Wam dzięki za pomoc, masakrycznie się wkurzyłem na to ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz jak podjedziesz do każdego mechaniora to sprawdzi kompresję w silniku, w benzynach jest to bardzo proste.  W dieslach niestety trzeba inne mierniki (wyzsze cisnienie) i wyjmować swiece zarowe, oraz odpinać sterowanie wtrysków...

ewentualnie kup na alledrogo manometr (52zł z wysyłką) i pomierz sobie sam kompresję, to nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

po przejechaniu 1500 km na bagnecie ani na wskaźniku nie widać ubytku oleju.

Kurcze zastanawiam się gdzie ten olej się wcześniej podział.

Załączam filmiki z pracą silnika i wydechu (z wydechu jakby faktycznie coś lekko dymi na biało ...)

Spójrzcie na to proszę.

 

Pzdr

 

Mariusz

 

IMG_1726.MOV

IMG_1727.MOV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to mu nic nie dolega. Sprawdzałeś czy nie ubywa płynu chłodzącego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem, wszystkie płyny ustrojowe w normie. Kurcze to jakaś zła magia była z tym olejem, mam nadzieję ...

 

Pzdr

 

Mariusz


posłuchacie tych dźwięków ? :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...