Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] [2,2dCi] Test OBDII - Błąd P0202 - brak mocy.


tomkat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

No i zaczęło się :(

Wczoraj jadąc do pracy wlokłem się za jakimś Tico, więc kierunek, głębiej gaz i ......... Tico odjechał w siną dal, a ja na pobocze. Silnik stracił moc, ale nie zgasł. Nierówno chodził, ale chodził. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu - praca normalna. Rano ponownie wszystko OK, jednak po powrocie z pracy, już na parkingu, silnikiem zaczęło szarpać i podobnie jak wczoraj, brak mocy i podwyższone obroty. Restart nie pomaga. Podpiąłem czytnik OBD i zczytałem błąd:

Odczytaj błędy
1 Błędy oczekujące
0 Błędy zapisane
P0202: Injector Circuit/Open - Cylinder 2(P)
Reset błędu na chwileczkę normalizuje pracę silnika, jednak zaraz sytuacja się powtarza.

Co robić? Szukałem w szukarce ale skutek żaden. Znalazłem kilka wpisów z kodem błedu jednak tam nie ma żadnych konkretów.

Ktoś pomoże? Ktoś coś podpowie?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tomkat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wrześniu. Przejechałem od tego czasu jakieś 3000. Tankuję zwykle na tej samej stacji. No dobra, na dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, i tu mnie masz. Niestety nie wiem. Odstawiłem do warsztatu na pełną wymianę serwisową i nie zgłębiałem tematu, bo nie było takiej potrzeby.

Ale czy zabrudzenia na filtrze nie wpływają na wszystkie cylindry? Mnie pokazuje tylko jeden.

Edytowane przez tomkat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P0202 - z service manuala:

 

Injector No.2 does not operate normally.

 

Check Items (Possible cause):

*Harness or connectors (Injector circuit is open or shorted.)
*Electronic drive unit
*Fuel injector

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretne podpowiedzi.

Niestety ani umiejętności ani sprzętu, żeby to sprawdzić samemu :( .

Prawdopodobnie nie mam uszkodzonego samego wtrysku, ponieważ włącza się na chwilkę po resecie błędu. Jednak istnieje coś co go wyłącza i wyrzuca błąd silnika (dziś rano, w akcie desperacji uruchamiałem silnik i zaświeciła się kontrolka silnika na żółto). Jutro umówiona wizyta w serwisie Nissana. Czy to może być błąd w ustawieniach (programowaniu) pompy wtryskowej? Bo jeśli tak to nie wiem, czy decyzja odstawienia autka do serwisu jest słuszna. Czy nie lepiej od razu do BOSCH-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze EGR

Autko poszło do warsztatu i okazało się, że wtrysk nr 2 ma uszkodzenie mechaniczne, tzn., gniazdo zasilania ubite. Nie wiem czym, jak i gdzie ale tak wyszło. Niestety, koszt dość znaczny, ponieważ konieczna jest wymiana.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używka 300, nowy jest na Allegro w zakresie od 999 do 1850. Regenerowany od 650 do 850.

Cena wyrywa z butów, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że jest ich 4 :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pozdrawiam. Ja bym padł na zawał. Oszczędne diesle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...