shelter_kc Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Cześć, jesienią zaczął zapalać się check. Podpiąłem pod komputer i pojawił się błąd EGR. Oddałem zawór do sprawdzenia. Oczyszczony, złożony, działa wg serwisu. Długo nie czekałem aby check ponownie zaświcił. Zacząłem obserwować w jakich okolicznościach wyskakuje błąd. Sytuacja ma miejsce przy dużej wilgotności powietrza, zaraz po uruchomieniu samochodu, niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. Check zapala się zazwyczaj wtedy, gdy zaraz po uruchomieniu silnika podbiję obroty dodając lekko gazu. Jeżeli silnik popracuje chwilę na swoich obrotach - 30 sekund, problemu nie ma. Chociaż to ostatnie nie jest regułą bo zdarzyło się, że check zaświecił już podczas jazdy. Podczas mrozów problem nie występował. Macie może pomysł gdzie szukać problemu, albo jak go rozwiazać? Pozdrawiam, Konrad Edytowane 14 Stycznia 2015 przez shelter_kc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Zaślepka zaworu EGR i problem z pseudoekologicznym wynalazkiem rozwiązany. Póki jeszcze zawór jako tako działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Kolega dobrze radzi, blaszka i po problemie. Na szczęście path 2.5 nie wywala błędu z EGR'a. (nie wiem jak w modelu po lifcie?!) Skoro EGRr działa to byc moze co innego jest przyczyną wyskakiwania checku? Elektrozawór sterujący? Pytanie do znających temat, czy po wyjęciu wtyczki komp odnotowuje błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Dobre pytanie. Nigdy nie sprawdzałem, ale fakt jeszcze błędu EGR mi nie wyrzucił. Shelter podaj numer błędu zobaczymy co o tym napisano w manualu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shelter_kc Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Dobre pytanie. Nigdy nie sprawdzałem, ale fakt jeszcze błędu EGR mi nie wyrzucił. Shelter podaj numer błędu zobaczymy co o tym napisano w manualu. Jak tylko powtórnie to sprawdzę, napiszę. Zaślepka zaworu EGR i problem z pseudoekologicznym wynalazkiem rozwiązany. Póki jeszcze zawór jako tako działa Czy takie zaślepienie nie ma wpływu na pracę i szybsze zużycie innych podzespołów? Kolega dobrze radzi, blaszka i po problemie. Na szczęście path 2.5 nie wywala błędu z EGR'a. (nie wiem jak w modelu po lifcie?!) Skoro EGRr działa to byc moze co innego jest przyczyną wyskakiwania checku? Elektrozawór sterujący? Pytanie do znających temat, czy po wyjęciu wtyczki komp odnotowuje błąd? Mój jest z 2008 i jest to model 2,5 dci. Błąd dotyczył systemu recyrkulacji spalin. numeru błędu nie znam, wcięło mi karteluszkę. Mam jedynie opis: za wysoki sygnał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 (edytowane) Zaślepienie EGR powoduje ,że samochód dostaje w kolektorze dolotowym czyste powietrze bez domieszki spalin z recyrkulacji. System recyrkulacji spalin ma za zadanie dopalić tlenki azotu znajdujące się w spalinach , ale jest to błedne koło bo przez ten system samochód około 10% wiecej zużywa paliwa. Więc wniosek jest prosty - samochód spala 10% tlenków azotu ale przez to 10% więcej pali. Kolejny wynalazek pseudoekologów..... oraz konstruktorów samochodów . Cześci znajduące się w stałym kontakcie ze spalinami są bardzo awaryjne o czy się przekonałeś. Decyzja należy oczywiście do Ciebie. Jeżdżę od 4 lat z blaszką i niczego niepokojącego nie zauważyłem. Zauważyłem za to większą elestyczność i moc silnika. Edytowane 13 Maja 2015 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Ja też i mam czysty kolektor dolotowy wystarczy zajżeć co się tam dzieje i wtedy nie będziesz miał żadnych zachamowań przed zaślepieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otk666 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Czy zaślepienie EGR-u będzie miało jakiś wpływ na skrzynie biegów.Przez rurę EGR przepływa płyn ze skrzyni tylko w jakim celu ? By schłodzić spaliny czy podgrzać płyn ? Obawiam się że poprawiając jeden układ zakłócę pracę drugiego.Jakieś sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 To nie płyn ze skrzyni tylko układu chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otk666 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 W takim razie dlaczego rura EGR-u jest inna dla skrzyni manualnei i automatu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Bardzo dobre pytanie. Nie wiem co było w zamyśle konstruktorów. Ni mniej jednak płyn chłodzący w wersji z automatem przepływa przez rurę EGR, podejrzewam że zadaniem takiego rozwiązania jest zmniejszanie temperatury spalin w kolektorze ssącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otk666 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Dzięki,jestem już w domu,prześledziłem manuala i rzeczywiście rura EGR jest spięta z układem chłodzenia.Co do automatu to może po prostu "reżyser tak chciał ". Sumując zaślepienie EGR-u daje czysty dolot ,brak problemów z zaworem,może ciut więcej mocy i jakieś tam różnice w spalaniu.Z drugiej strony nie ma dogrzewania płynu chłodzącego i możliwe że inny skład spalin.Przy jednoczesnym wycięciu DPF-u w razie kontroli , szczególnie na zachodzie można do domu wrócić na lawecie z pokaźnym mandatem.Trzeba to zdrowo przemyśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Masz sonde lambda .... Spaliny sa dalej takie same. A to ze rura z plyn chlodzacym przechodzi przez EGR , to chodzi o szybsze podgrzanie plynow przy rozruchu z wykorzystaniem ciepla spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otk666 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 A co ma wspólnego sonda lambda z zawartością cząstek stałych,tlenków azotu , siarki i tym podobnych w spalinach ? Chyba niewiele.A kontrole drogowe w dobie ekologii coraz bardziej się tym interesują .Zwłaszcza w zaprzyjaźnionych Niemczech.Jak odpowiedni patrol widzi na autobanie autko na wschodnich blachach z kupą dymu to masz duże szanse że je zatrzymają.Jeżeli wykryją jakiekolwiek przeróbki w samochodzie a zwłaszcza odnośnie ekologii to właściciel ma pozamiatane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Masz sonde lambda .... Spaliny sa dalej takie same. A to ze rura z plyn chlodzacym przechodzi przez EGR , to chodzi o szybsze podgrzanie plynow przy rozruchu z wykorzystaniem ciepla spalin Ja bym powiedział iz płyn chłodzący ma za zadanie schłodzić spaliny i przede wszystkim samego egr'a a nie odwrotnie bowiem powierzchnia wymiany ciepła gaz/płyn jest zbyt mała. EGR to nie wymiennik ciepła. Zimniejsze spaliny nie obniżają tak mocy a sam EGR jest sterowany elektrycznie.....Ciekawosta-. W starszych jednostkach VW (i nie tylko) są stosowane takie wymienniki ciepła dosyć pokaznych wymiarów i te chłodząc spaliny podgrzewają płyn chłodniczy, natomiast sam egr sterowany podcisnieniowo nie jest chłodzony cieczą bo może pracować przy znacznie wyzszych temp. Path ma dodatkowo długą rurę od kolektora do EGR'a zaraz za wentylatorem aby max wystudzić spaliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) Na szczęście zaślepienie EGR nie powoduje żadnego zadymienia ..., w naszych samochodach.. Edytowane 14 Maja 2015 przez dzemik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Zadymienie to dopiero będzie jak nie zaślepisz bo te sadze zatrą ci silnik to tak samo jak byś chciał jeździć bez filtra powietrza.a tak po za tym to oprócz chłodnicy spalin sam egr też jest chłodzony czy to automat czy manuał jest tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otk666 Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Co nie zmienia faktu że jeżdżąc z zaślepką łamiemy prawo."Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych (art. 66.1 par. 3, Prawo o ruchu drogowym)" i drugi paragraf "Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom wymienionym w przepisach szczegółowych (art. 66.4 par. 2, Prawo o ruchu drogowym)".W związku z tym musimy się liczyć z możliwością kontroli i poniesieniem konsekwencji.Co prawda na razie raczej nie w kraju ale ja czesto jeżdżę do Holandii i dwukrotnie byłem świadkiem takiej sytuacji.Pierwsza miała miejsce przy autostradzie w Niemczech,drugi ciekawszy przypadek w Arnhem w centrum miasta podjechała straż miejska pod samochód z Polski .Sprawdzali wszystko-komorę silnika,bagażnik,wydech i po pół godzinie autko odjechało na lawecie a właściciel został na parkingu z papierkiem w ręku.Co było powodem odholowania nie wiem ale badanie emisji spalin miało miejsce.Nie twierdzę że zaślepienie EGR-u jest złe a wręcz przeciwnie ma więcej plusów jak minusów ale może nas drogo kosztować jak się natkniemy na jakiś nawiedzony patrol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marraf Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Chlopaki czy jak zaslepie EGR muszé wgrywa nowe mapy? Szukalem na forum ale nieznalalzlem takiej informacji. Pomozecie amatorowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 nowe mapy i ingerencja w soft musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Generalnie nie musisz nic robić, zadnych nowych map. To jest niepotrzebne, w pathu ECU silnika nie wywala żadnego błędu ale jest jedno ale.... W roczniku 2006 nie ma żadnych problemów z zaslepieniem EGR'a, w nowszych modelach po 2007 (lub pózniej) być moze nastąpiły jakieś zmiany w oprogramowaniu aby komp odnotowywał błąd, nie wiem dokładnie w jakim roczniku. Z tego co wyczytałem powyżej w Pathu z 200r8 koledze wywala "błąd recyrkulacji" , i w takim przypadku niestety trzeba zmienic mapy i programowo wył. egr'a. A przy okazji mozna zrobić chip tuning.... Więc, zaślepiasz- nie wywali błędu jest ok, spokojnie jezdzisz. jeśli wywali błąd po zaślepieniu - trzeba ingerować w mapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 W r51 z 2007 co jakiś czas wywali błąd. Nie wiem od czego to zależy, ale zawsze prowadzi moja małżonka. Najwidoczniej nie lubi kobiet Ostatnia trasa 200km z przyczepą 1k nic nie pokazało, ale czekam aż żona podejdzie i pewnie będzie błąd. Cóż takie życie. Trzeba będzie kogoś z consultem z okolic Lublina szukać i programowo wyciąć raka. Pozdr ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marraf Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dziéki za podpowiedzi. Moj to 2005r jutro zaslepie dziada I dla pewnosci zrobie korekte na mapach. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Nie trzeba robić żadnych map wystarczy zaślepić dolot spalin ale zawór musi być sprawny i czysty błąd wywala tylko wtedy gdy klapa blokuje się nagromadzonym nagarem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 zawór był wyjęty i oczyszczony. Rurkę, tą co wchodzi do środka też wyczyściłem. Wyglądały jak nowe. Ale jak się przyjrzałem jeździe małżonki to jest tak: Tuż przed zmianą biegu odpuszcza gaz, potem sprzęgło i zmiana biegu. I znów mocny gaz. Małżonka tak ma, że korzysta ze wszystkich koni mechanicznych w samochodzie. Przez ułamek sekundy silnik się dusi, potem dostaje dużo wiatru. Błąd zawsze pojawia się na zimnym silniku. Jak złapie kilka 'C to nic się nie dzieje. Tak sobie myślę, że egr się przycina i te niesprzyjające warunki powodują przekroczenie punktu granicznego parametrów i wywala błąd. Ale wezmę go po świętach jeszcze raz rozbiorę i wyczyszczę benzyną ekstrakcyjną, złożę ponownie na uszczelki i silikon (dla pewności odpowiedniego uszczelnienia) I się zobaczy Pozdr ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.