CE1 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, mam problem z wrzuceniem biegu pierwszego, a sprzegło chwyta mi na samym końcu, czy to problem ze sprzęgłem? Czy może ze skrzynią? Brak oleju czy coś? Podczas jazdy słychać metaliczny hałas jakby metalowe talerzyki ocierały o siebie, nie wiem czy to czasem z przedniego napedu nie wynika, bo zauważyłem że wał kręci sie cały czas tak jakby sprzegiełka nie odłanczały napedu podczas jazdy 2H. Słyszałem ze niektóre modele miały serynie zblokowane napędy? Czy to prawda? Edytowane 16 Stycznia 2015 przez CE1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Prawda powyzej bodajze 2002, czy 2003 roku byly montowane seryjnie zabieraki. A na samym koncu to przy podlodze, czy u gory? Metaliczny halas ze sprzegla, moze juz tarcza sie konczy i do nitow doszlo? A na kazdym biegu ten hałas? Inne biegi wchdzą normalnie? Skrzynia bez oleju chyba tez powinna dzialac, ale tylko przez jakis czas. Halas moze tez wynikac z lozyska oporowego. Moze sie juz konczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 myślę że sprzęgło do wymiany, a co do napędów, to chyba takich nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CE1 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Biegi raczej wchodza normalnie, tylko musze wciskać sprzegło do konca na maksa bo inaczej chrobocze. Oleju nie sprawdzałem , ale nie ma zadnych wycieków, Metaliczny hałas słychąc od 40 km/h . Jak stoje na luzie to brak hałasu, tylko problem z właczeniem biegu pierwszego czasami. Mysle ze to hałasuje przedni wał bo taki daje metaliczny odglos jak sie w niego klepnie. Edytowane 16 Stycznia 2015 przez CE1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 A bieg wsteczny jak wchodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CE1 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Wsteczny bez problemu , napewno lepiej niz bieg 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (...). Oleju nie sprawdzałem , ale nie ma zadnych wycieków, (...) Stara prawda głosi że jeżeli są wycieki to znaczy że jeszcze jest olej - więc może sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Słyszałem ze niektóre modele miały serynie zblokowane napędy? Czy to prawda? a co to znaczy ? bo ja "ni rozumi" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CE1 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) chodzilo mi ze nie ma sprzęgiełek w kołach , tylko sie załancza poprzez reduktor. Nie wiem jak u was ale u mnie na przednich piastach nic nie pisze ( w stylu automatic) i są dosyć małe te mechanizmy, jak rozłanczam napędy to jak cofam to nic nigdy nie klika. Edytowane 16 Stycznia 2015 przez CE1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Tak jest taka możliwość że masz zabieraki czyli na stałe dołączone koło do półośki - wątpliwości rozwiejesz jak wrzucisz fotę. Z biegami to raczej sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 3.0 Di po 2002 ... seryjnie zabieraki hałas przy jeździe ... właśnie kończy się przedni most z winy powyższych odkręć od piast te zabieraki i teraz się przejedź ... jeśli ucichło to właśnie (patrz wyżej) kłopoty w wysprzęgleniem ... może płynu do wysprzęglika trzeba dolać (mały zbiorniczek obok pompy hamulcowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CE1 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Dzieki za odpowiedz, ten hałas to na pewno z winy przedniego mostu, czy idzie wymienić seryjne zabieraki na manuale? Doradzis jakie kupić? Jak reanimowac przedni most? Czy wystarczy wymienić w nim olej? Jak tak to na jaki ? z mobila czy innej firmy? w wysprzęgliku nie brakuje płynu wczoraj wymieniłem i jest to samo, obstawiam ze sprzegło nadaje sie do wymiany ma juz ponad 200 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Można wymienić zabieraki na manuale. Kupić najlepiej takie http://dany4x4.pl/sprzegi-piast-przod/455-sprzegi-piast-przod-pick-up-terrano.htmljeżeli niewiele jeździsz w ternie to można jakiekolwiek avm lub inne tanie (no w jakiś granicach zapewnie) Jeżeli most się kończy to raczej jego wymiana. PS Przed zakupem sprzęgiełek upewnij się ile zębów masz na półosi 27/28 Edytowane 16 Stycznia 2015 przez saydack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 CE1 Jak nie możesz wrzucić 1 biegu spróbuj przed ruszeniem wrzucić 2 a później 1, powinien wtedy ładnie wejść. u mnie też czasami nie chce wejść 1 i to co napisałem pomaga ewentualnie w czasie wrzucania biegu możesz dodać delikatnie gazu co też ułatwi wskoczenie biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CE1 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Dzięki za odpowiedzi. Na osi przedniej mam zamontowane zabieraki, przerobie je na manuale, aby odciążyć przedni most. Ale pojawił sie nowy problem. Nie moge odkręcić zadnego z korków ze skrzyni biegów, czy mostu. Widze ze są one wkręcone na czymś białym to teflon? Czym to odkręcic zeby czegos nie popsuć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 próbowałbym delikatnie puknąć przez przedłużkę 1/2" ... a później porządny klucz podparty podnośnikiem żeby się nie wymsknął ... metrowa przedłużka ... i szarpnąć, raz a dobrze Ale podkreślam, że zrobiłbym tak we własnym aucie ... u Ciebie nie mogę wziąć odpowiedzialności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 ja kupiłem sobie komplet końcówek do wszystkich korków nissana. wpadnij na kawę to ci pożyczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 korki wkręca się na silikon, ten do nalewania i zlewowy mają inne kwadraty 13 i 13,5mm jeżeli mnie pamięć nie myli. po prostu kręć tylko najpierw ten do napełniania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 u mnie wszystkie odkręcałem klasyczną grzechotką 1/2" ... nie było problemów ale klucze jak to klucze ... wymiary zależą od fantazji producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 warto pilnować rozmiaru zwłaszcza jak nie chce się ruszyć, bo gniazda się wyrabiają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Tys prowda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 o mam oto takie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 dokładnie mam takie same. Pamiętaj że korki dokręca się z niewielką siłą, jak dobrze pamiętam to 35Nm łatwo zerwać gwint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 jakoś tak 25-35 max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brodakrzyżaka Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Dzięki za odpowiedzi. Na osi przedniej mam zamontowane zabieraki, przerobie je na manuale, aby odciążyć przedni most. Ale pojawił sie nowy problem. Nie moge odkręcić zadnego z korków ze skrzyni biegów, czy mostu. Widze ze są one wkręcone na czymś białym to teflon? Czym to odkręcic zeby czegos nie popsuć? Zrób sobie najpierw przejażdżkę żeby olej się rozgrzał i wtedy spróbuj odkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.