Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z wrzuceniem biegu pierwszego


CE1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za podpowiedzi. :). Hugh_h skad masz takie za***iste klucze? To sa na 1/2" ? Bo ja mam klucz 13 na 3/8" i sie chlopak wygina. Gdzie takie idzie kupic?

Edytowane przez CE1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po długich bojach pneumatem ruszyłem korek wlewowy , a spustu nie dało się ruszyc - wysysarka wyciągnąłem stary olej , była niezła zupa w kolorze asfaltu , wlałem nowy na mocno przechylonym samochodzie ,żeby więcej weszło , 1000 km płukania skrzyni i jak drugi raz wziąłem się za korek spustowy poszedł ładnie ,tylko olej i samochód był po około 100 km jazdy (rozszerzalność  termiczna )

po testach skrzyni na atf jak radzą niektórzy gorzej wchodzą biegi  zwłaszcza jedynka

ostatecznie skrzynia zalana VALVOLINE MTF 75W80 GL4 niecałe 4 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ... od trzech lat (od wymiany skrzyni) jeżdżę na ATF-ie w manualu

35.000 km 

:ball:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu matematyka ...

 

Rzadko kiedy naprawa skrzyni jest sensowna, bo wymiana jednego tylko elementu to ściema a nie naprawa dlatego sam synchronizator to nic on jeszcze współpracuje z druga powierzchnią itd, łożyska też trzeba wszystkie na wałku wymieniać a nie tylko jedno to oznacza koszty i to porównywalne lub przekraczając wartość skrzyni używanej sprawnej.

 

taniej jest wlać ATF i jeździć i jeździć a jak się rozpadnie to wtedy dopiero wymienić, ale do czasu pełnego rozpadu jest daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nie ma co się oszukiwać ... skrzynie Terrano do najlepszych nie należą

jeśli coś zaczyna chrupać to olej tego nie naprawi ... nawet ATF tak znanej marki jaką bez wątpienia jest V.

Nasz wspólny, forumowy kolega od "batyskafu" zdradził mi kiedyś że w terenie używa Hipola ... bo najtańszy i interwały można skrócić

 

W kwietniu, podczas wymiany silnika zauważyliśmy z Hubertem pewien dość istotny szczegół odróżniający mój zarżnięty motor od "nowego" ...

... pewna tulejka wspomagająca tulejkę ustalającą wałka skrzyni w wale silnika

 

Z tego co wtedy zgłębiliśmy pamiętam, że występowała ona jedynie w silnikach współpracujących z AT ... skąd znalazła się u mnie nie mam pojęcia

być może moje auto jest kolejnym wcieleniem jakiejś bulwarówki z AT, sama skrzynia po wyzionięciu ducha została zastąpiona MT i nikt nie wymienił (bo nie mógł dojrzeć) mosiężnej tulejki ... dlatego i ją zajeździłem

Faktem jest natomiast to, że od chwili wymiany skrzyni, czyli od trzech lat wlewam do niej ATF ... za pierwszym razem był to Mobil 1 , a po 2 latach przy okazji dopinania pakietu olejowego V. olej już tej konkretnej marki

 

Mało tego ... w moim reduktorze również ATF smaruje 

 

Od trzech lat mam spokój ze skrzynią, może trafiłem akurat na jakiś unikatowy egzemplarz ...?

W każdym bądź razie mojemu manualowi ATF nie szkodzi

 

Śmiało Panowie, przyznać no się kto jeszcze swojego manuala ATF-em nakarmił ...  :whistle:  :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem z biegami rozwiązany. Przyczyną była popękana podstawa pedału gazu. Pospawałem, wyprostowałem i chodzi jak ta lala. Tylko chyba niepotrzebnie wymieniałem pompe sprzęgła i wysprzęglik.

Edytowane przez ceniakenzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw stare na zapas. Te części chyba Cię nie zrujnowały bo z tego co pamiętam to nie są zbyt kosztowne.

Widzisz, było poczytać forum. Rozwalona podstawa pedału sprzęgła to częsty defekt w terrano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nie ma co się oszukiwać ... skrzynie Terrano do najlepszych nie należą

jeśli coś zaczyna chrupać to olej tego nie naprawi ... nawet ATF tak znanej marki jaką bez wątpienia jest V.

Nasz wspólny, forumowy kolega od "batyskafu" zdradził mi kiedyś że w terenie używa Hipola ... bo najtańszy i interwały można skrócić

 

W kwietniu, podczas wymiany silnika zauważyliśmy z Hubertem pewien dość istotny szczegół odróżniający mój zarżnięty motor od "nowego" ...

... pewna tulejka wspomagająca tulejkę ustalającą wałka skrzyni w wale silnika

 

Z tego co wtedy zgłębiliśmy pamiętam, że występowała ona jedynie w silnikach współpracujących z AT ... skąd znalazła się u mnie nie mam pojęcia

być może moje auto jest kolejnym wcieleniem jakiejś bulwarówki z AT, sama skrzynia po wyzionięciu ducha została zastąpiona MT i nikt nie wymienił (bo nie mógł dojrzeć) mosiężnej tulejki ... dlatego i ją zajeździłem

Faktem jest natomiast to, że od chwili wymiany skrzyni, czyli od trzech lat wlewam do niej ATF ... za pierwszym razem był to Mobil 1 , a po 2 latach przy okazji dopinania pakietu olejowego V. olej już tej konkretnej marki

 

Mało tego ... w moim reduktorze również ATF smaruje 

 

Od trzech lat mam spokój ze skrzynią, może trafiłem akurat na jakiś unikatowy egzemplarz ...?

W każdym bądź razie mojemu manualowi ATF nie szkodzi

 

Śmiało Panowie, przyznać no się kto jeszcze swojego manuala ATF-em nakarmił ...  :whistle:  :icecream:

u mnie w reduktorze też mam atf ,(przyzwyczajenie z jeepa ) sale powinien byc też gl4 75w80 , takie drobne spostrzeżenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...