Master929 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, mam pewien problem, a mianowicie dziś zaślepiłem zawór EGR (moneta 50 centów pasowała jak ulał), zaślepiłem również wąż gumowy sterujący zaworem EGR. Odpalam silnik chodzi normalnie, jest za to problem z hamulcem, jest on twardy, nawet bardzo twardy, wciska się może na 2 góra 3cm, przy wciskaniu zapala się również kontrolka ręcznego. Dodam że przed zaślepieniem EGR pedał działa dobrze. Pytanie brzmi co zepsułem? Czy to może zbieg okoliczności że coś się zepsuło? Płyn hamulcowy był i jest w pozycji MAX. Dodam że z zaślepiony zaworem EGR samochód chodzi bardzo przyjemnie, ciągnie z niższych obrotów, mogę odblokować zawór EGR, ale nie widzę związku EGRu z hamulcami? Primera P11 2.0 TD 1998 r. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Master929 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Odblokuj wąż od podciśnienia i powinno wrócić do normy. Twardy pedał (tak jak przy wyłączonym silniku) oznacza że serwo nie ma podciśnienia więc nie masz wspomagania hebli. Między wężem do egr a tym do serwo musi być jakieś połączenie i zaślepiając go odciąłeś też serwo. To taka diagnoza na szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Master929 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Byłem jeszcze pogrzebać przy samochodzie, sprawdzić czy może jakiś wąż od podciśnienia się nie odpiął itd... - nic nie znalazłem Za to odkryłem pewną prawidłowość, a mianowicie wciskając szybko pedał hamulca na włączonym silniku tak za 8-10 razem zaczyna się palić kontrolka ręcznego i pedał robi się twardy, czekając chwilkę kontrolka gaśnie i pedał znów ma wspomaganie, kontrolka gaśnie. - przygazowując wspomaganie wraca szybciej. Następne spostrzeżenie to to że trzymając obroty 1500-2000 można wciskać hamulec kilkunastokrotnie, a kontrolka się nie zapala, pedał jest normalny, nie jest twardy. Przechodząc do sedna, może się mylę, ale chyba padła (pada) pompa VACUM? gdyż daje za małe podciśnienie i nie nadąża pompować, zdjąłem jeszcze wąż od pompy VACUM który idzie w kierunku trójnika między innymi do serwa od hamulców, i na biegu jałowym to lekko zasysało palca - nie mam manometru aby sprawdzić jaka była wartość podciśnienia. Przyszło mi jeszcze do głowy nieszczelne serwo hamulcowe, ale nie wiem jak to sprawdzić P.S Ktoś może się orientuje co to jest taka czarna puszka na ścianie grodziowej do której wchodzi jeden wąż od pociśnienia? Edytowane 17 Stycznia 2015 przez Master929 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 ta puszka jest pusta.. monetę zostaw tak jak jest a wąż przywróć na swoje miejsce tak jak był i będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Master929 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Trochę za daleko uciąłem węża od sterowania EGR, jutro kupie nowy i włożę tak jak było, ale nie wydaje mi się aby to miało związek hamulcami. Zmienię też pozostałe cienkie węże, wyglądają dobrze, ale wymiana na nowe na pewno nie zaszkodzi. Czytałem gdzieś na forum że to normalny objaw że wciskając hamulec na biegu jałowym 5-6 razy, to zapala się kontrolka od hamulca, gdyż pompa vacum ma za małą wydajność na obrotach biegu jałowego, czy mógłby ktoś to potwierdzić, zweryfikować? Edytowane 18 Stycznia 2015 przez Master929 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 ja całkowicie wywaliłem egr, a wężyk który idzie nad głowicą od elektrozaworka do egz też wyleciał, ale wyjście z elektrozaworka zaślepiłem i jest ok. jak się kontrolka hamulców zapala to może być wężyk między vacum pompą a elektrozaworkiem pęknięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Master929 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Dzięki za wszystkie pomysły, dziś chciałem się przejechać, niestety po odpaleniu pedał wpadł w podłogę, płynu zaczęło ubywać, pewnie przegnił przewód hamulcowy, jak wymienię wszystko to dam znać co i jak. Witam ponownie, Primera wróciła z naprawy, zostały wymienione kompletne przewody hamulcowe, naprawiona koronka ABSu oraz wymieniony czujnik ABS. Hamulce działają dobrze, zastanawia mnie tylko dźwięk przy hamowaniu jak się włączy ABS - słychać takie nieregularne chrobotanie, czy to normalne? No i druga zagwozdka, mechanik zapomniał założyć kołpaków, przy zakładaniu przednich zauważałem że brakuje metalowego dekla osłaniającego nakrętkę piasty (dokupię sobie, jest to mały problem), interesuje mnie natomiast to, że całą piastę trzyma nakrętka z koronką ( na klucz 32 lub 36), która nie styka się z zawleczką, brakuje jej około 5-7mm, czy to normalne, tak ma być czy czegoś brakuje ??? - według mnie brak jest grubej podkładki pod tą własnie nakrętką, ale nie jestem tego pewien. A tak na marginesie to z jaką siłą dokręcać nakrętki piast na przednim kole? do oporu i potem poluzować o 1/4 obrotu, czy jak to wyczytałem na forum tak robi się tylko przy tylnych, a przednie dokręca się do oporu gdyż nie mają łożysk stożkowych. (oczywiście nie mam klucza dynamometrycznego) Edytowane 28 Stycznia 2015 przez Master929 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 między nakrętką a zawleczką jest luka i tak jest u mnie.. ważne abyś zawleczkę miał. i z przodu niema dekielków na nakrętkę przegubu, z tyłu tylko są.. chyba że przy zwrotnicy niema dekielka z góry który osłania nakrętkę i łożysko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Master929 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi, może żeby nie zakładać nowego tematu to chciałbym się dowiedzieć kiedy zapala się rezerwa w mojej Primerze 2.0TD z 1998r. Zdjęcie z moim wskaźnikiem poniżej, według informacji znalezionych w internecie rezerwa powinna się zapalić wchodząc na czerwone pole zaznaczone czerwonym "ptaszkiem", niestety u mnie jest już w połowie miedzy zaznaczonymi czerwonymi liniami i się nie pali. Żarówka rezerwy zmieniona na nową, sprawną. Edytowane 3 Lutego 2015 przez Master929 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 powinna się palić.. na rezerwie zrobisz ok 80km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Master929 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 To w takim razie gdzie szukać przyczyny niedziałającej kontrolki rezerwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.