Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z ciepłym powietrzem


szostip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio zauważyłem problem z ciepłym powietrzem z nadmuchów.

A mianowicie nawet po przejechaniou 20 - 30 kilometrów gdzie temperatura na dworzu wynosi +5 stopni powietrze z nawiewów dmucha cały czas chlodne, nie ma zabardzo róznicy czy temperatura jest ustawiona w samchodzie na 20 stopni czy 30 caly czas jest chłodne. Co może być przyczyną?

Co radzicie?


Dodam tylko że ostatnio były wymieniane wszystkie filtry bo autko było u mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mechaniku też trzeba sprawdzać , sorry ale to też człowiek i może mu się coś omsknąć. 

1 Do sprawdzenia poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym 

2 Trzeba posłuchać czy klapy od kierunków nawiewu działają w pełnym zakresie,(jeśli wymieniał kabinowy może źle poskładał trybiki i cięgna?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn w zbirniczku wyrównawczym jest na minimum.

Teraz pytanie czy dolać do tego płynu dostepnego na stacji benzynowej?

Czy spóścic ten płyn co jest i zalać na nowo?

 

I jak ewentualnie wyłapać czy klapy od kierunków nawiewu działają w pełnym zakresie?

Edytowane przez szostip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś już było na forum o tym nawet zdjęcia były chyba ?

Bo żeby zmienić filtr kabinowy w wersji LHD Europa kontynentalna to trzeba odkręcić pedał gazu i jeszcze jakieś mechanizmy , nadmuch ciepłego , a raczej jego kierunek realizowany jest poprzez ułożenie klapy , która przymyka lub otwiera całkowity przepływ powietrza przez nagrzewnicę , analogicznie zamyka nagrzewnicę i podaje tylko z zewnątrz .

Musiałbyś zdjąć osłonę plastikową tunelu i popatrzeć tam na wszelkie zębatki i ich zakres pracy ?

 

Zasada z dolewaniem płynu chłodniczego w autach jest taka ,

jak masz różowy to dolewasz różowego ,

jak zielony to zielonego ,

lub uniwersalny koncentrat Prestona chyba taki mocno kanarkowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może serwisant jak wymieniał filtr kabinowy nie podłączył 3 pinowej złączki do sterownika odpowiedzialnego za sterowanie temperaturą powietrza. Musisz zdjąć plastik od strony kierowcy - zaczyna się przy pedale gazu i idzie mniej więcej do lewarka skrzyni biegów - tak jakbyś chciał się dostać do środka konsoli centralnej pod radiem. On jest na wcisk, więc wsadź palce pomiędzy dywanik a ten plastik w okolicy gdzie się zaczyna przy lewarku. Pociągnij delikatnie do siebie, powinien odskoczyć. Po drugiej stronie - przy pedale gazu jest wsunięty w kierunku ścianki grodziowej (tu nie jest na wcisk, uważaj żeby nie wyłamać). Jak już zdejmiesz ten plastik to będziesz musiał troszkę "zanurkować" pod konsolę. Tam jest ten sterownik (taka czarna puszeczka wielkości myszki od komputera, no może troszkę mniejsza :)). Sprawdź, czy jest do niego wpięta wspomniana kostka z trzema przewodami i czy jak regulujesz temperaturę, to czy zębatki przy tym sterowniku się przestawiają.

Edit:
Znalazłem nawet fotkę ;)
post-59114-0-62079900-1421796142_thumb.jpg

Edytowane przez Michalmiko
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może serwisant jak wymieniał filtr kabinowy nie podłączył 3 pinowej złączki do sterownika odpowiedzialnego za sterowanie temperaturą powietrza. Musisz zdjąć plastik od strony kierowcy - zaczyna się przy pedale gazu i idzie mniej więcej do lewarka skrzyni biegów - tak jakbyś chciał się dostać do środka konsoli centralnej pod radiem. On jest na wcisk, więc wsadź palce pomiędzy dywanik a ten plastik w okolicy gdzie się zaczyna przy lewarku. Pociągnij delikatnie do siebie, powinien odskoczyć. Po drugiej stronie - przy pedale gazu jest wsunięty w kierunku ścianki grodziowej (tu nie jest na wcisk, uważaj żeby nie wyłamać). Jak już zdejmiesz ten plastik to będziesz musiał troszkę "zanurkować" pod konsolę. Tam jest ten sterownik (taka czarna puszeczka wielkości myszki od komputera, no może troszkę mniejsza :)). Sprawdź, czy jest do niego wpięta wspomniana kostka z trzema przewodami i czy jak regulujesz temperaturę, to czy zębatki przy tym sterowniku się przestawiają.

Edit:

Znalazłem nawet fotkę ;)

attachicon.gifklimatyzacja.jpg

Albo po prostu wróć do mechanika i powiedz że jak Ci wymienił filtry to auto nie grzeje,niech się bawi - przecież za darmo chyba tego nie robił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu wróć do mechanika i powiedz że jak Ci wymienił filtry to auto nie grzeje,niech się bawi - przecież za darmo chyba tego nie robił? 

 

Może serwisant jak wymieniał filtr kabinowy nie podłączył 3 pinowej złączki do sterownika odpowiedzialnego za sterowanie temperaturą powietrza. Musisz zdjąć plastik od strony kierowcy - zaczyna się przy pedale gazu i idzie mniej więcej do lewarka skrzyni biegów - tak jakbyś chciał się dostać do środka konsoli centralnej pod radiem. On jest na wcisk, więc wsadź palce pomiędzy dywanik a ten plastik w okolicy gdzie się zaczyna przy lewarku. Pociągnij delikatnie do siebie, powinien odskoczyć. Po drugiej stronie - przy pedale gazu jest wsunięty w kierunku ścianki grodziowej (tu nie jest na wcisk, uważaj żeby nie wyłamać). Jak już zdejmiesz ten plastik to będziesz musiał troszkę "zanurkować" pod konsolę. Tam jest ten sterownik (taka czarna puszeczka wielkości myszki od komputera, no może troszkę mniejsza :)). Sprawdź, czy jest do niego wpięta wspomniana kostka z trzema przewodami i czy jak regulujesz temperaturę, to czy zębatki przy tym sterowniku się przestawiają.

Edit:

Znalazłem nawet fotkę ;)

attachicon.gifklimatyzacja.jpg

Jak reguluję temperaturą to ta zębatka co jest obok sterownika wogóle się nie przestawia  tylko że sprawdzałem to na zimnym silniku, nie wiem czy to jest jakaś róznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie filtra kabinowego w LHD Europa wcale nie trzeba odkręcać pedału gazu. Zdejmujemy tylko wtyczkę z serwomechnizmu, zdejmujemy klapkę pod którą siedzi filterek -troszkę gimnastyki wyciągamy i wkładamy nowy. Nie jest łatwo ale do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szostip, a wtyczka jest wpięta do tego sterownika?

Nie ma znaczenia, czy silnik jest zimny, czy ciepły. Jak przestawisz na LO albo HI (skrajne ustawienia), to też nic się nie rusza?

Ja też nigdy nie odkręcałem pedału gazu do wymiany filtra. Nie jest tak źle, ale z takim beznadziejnym dostępem do filtra to się jeszcze nie spotkałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka jest wpięta, i nic nie raeguje na LO i HI


Stała się rzecz dziwna, a mianowicie mam ustawioną temperature dla pasażera i kierowcy na 30 stopni, i jak ustawiam nawiew na przód (twarz) to nawiewy pasażera dmuchają ciepłym powietrzem a kierowcy zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaje że od pasażera też leciało zimne powietrze, a teraz leci ciepłe i do tego od od kierowcy dużo mocniej dmucha niż od pasażera. Wycztałem że to może byc wina  klap że są  źle ustawione. Jak to można sprawdzić?


I jeszczę wypiąłem i wpiąłem wtyczke od serwomecanizmu i silniczek zaczął obracać zębatką jak zmieniam temperature z LO na HI ale zębatke przekręca do połowy. Podejrzewam że wina leży właśnie tutaj że mechanik żle to ustawił tylko nie wiem w jakiej pozycji powinno być.


Udało się, problem rozwiązany. Naprawiłem sam, a właściwie poprawiłem to co spartaczył mechanik.

Odkręciłem sterownik temperatury powietrza, ustawiłem temperature w samochodzie na 30 stopni i zacząłem kręcić tą białą zębatką kręciłem do tego momentu aż zaczeło iść ciepłe powietrze ze wszystkich kratek. Przytrzymałem w tyej pozycji tą zębatke i przykręciłem spowrotem sterownik. I wszystko działa jak nalezy.

Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest podobny problem. W poprzednim samochodzie jak ustawiłem temp na full to można było sobie ręce po parzyć a w QQ to nawet dobrego gorąca nie poczułem. U was tez trzeba dlugo czekać na cieple powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten diesel nagrzewa się do temp roboczej przy lekkich minusach po ok 8 - 10 km wiec jak jeździsz na krótkich odcinkach to ciężko o ciepłe powietrze. Jak musisz dłużej czekać to podepnij pod kompa i sprawdź czy grzałki nurkowe masz wszystkie sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest podobny problem. W poprzednim samochodzie jak ustawiłem temp na full to można było sobie ręce po parzyć a w QQ to nawet dobrego gorąca nie poczułem. U was tez trzeba dlugo czekać na cieple powietrze

Nie, przecież masz diesla to powinieneś mieć elektryczną nagrzewnicę- czego nie ma w benzynie . Ja robię tak po dłuższym postoju jak chcę mieć od razu ciepło w aucie to temp. na HI (wtedy włącza się od razu ta nagrzewnica) i po przejechaniu max. kilometra jest już ciepło, po 3-4 km ustawiam żądaną temp z powrotem i na auto bo już jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, przecież masz diesla to powinieneś mieć elektryczną nagrzewnicę- czego nie ma w benzynie . Ja robię tak po dłuższym postoju jak chcę mieć od razu ciepło w aucie to temp. na HI (wtedy włącza się od razu ta nagrzewnica) i po przejechaniu max. kilometra jest już ciepło, po 3-4 km ustawiam żądaną temp z powrotem i na auto bo już jest ok.

Pierwsze słyszę,żebym w QQ była elektryczna nagrzewnica. Masz jakieś źródło do tego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez się zdziwiłem czytając wczoraj ten post. Mając wcześniej siostrzane auto tez nigdy o tym nikt nie pisał. W benzyna to tez jest? Zapomniałem rano sprawdzić. Z drugiej strony to taką "farelke" montowano juz jakieś 15 lat temu w Smartach wiec czemu nie. Działało to właśnie na zasadzie ze ogrzewanie na full i ostatni ząbek załączał ten sprzęcik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo fotka grzałki i umiejscowienie w nagrzewnicy (widać wystające kabelki z nagrzewnicy) pod konsolą. Doskonale ja widać przy wymianie filtra kabinowego mowa o dieslach - benzyna ma zaślepione.

 

post-86876-0-28327300-1422601698_thumb.jpeg

post-86876-0-71119400-1422601709_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ,to się włącza wentylator w takim przypadku i rzeczywiście ciepło robi się szybciej,ale czy powodem jest to że od razu wali nadmuch ,czy to że jest dodatkowo jakaś nagrzewnica ,nie wiem, bo huk jest duży wentylatora i nie korzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem empirycznie - wczoraj wracając z pracy i dzisiaj jadąc do niej jechałem cały czas z temperaturą ustawioną na "HI" - silnik nagrzewał się identycznie szybko jak normalnie,a wiem doskonale kiedy się to dzieje,bo jeżdżę tą samą trasą każdego jednego dnia. Więc może 1.5dCi ma taką grzałkę,ale jestem na 99.9% pewien,że 1.6dCi jej nie ma. Oczywiście w środku zrobiło się ciepło minimalnie szybciej,bo wentylator szedł na maksimum - ale temperatura płynu chłodzącego rosła z taką samą prędkością jak normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że to "ustrojstwo" jest tylko w 1,5 dCi. W 2.0 dCi też tego nie ma lub nie wychwyciłem działania.

 

W poprzednim ceed'e 1,6 crdi miałem i chwaliłem sobie, rzecz charakterystyczna: w czasie działania PTC obroty biegu jałoweego podnosiły sie z 800 na 900 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...