jaackoo Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Witam Mam problem z Nissanem Primera P11 2.0 16v + LPG - problem polega na tym że na zimnym silniku po przekroczeniu 2500 obrotów strasznie szarpie. Jak się rozgrzeje to jest już dobrze - po ok 3-5 minutach. Czytałem posty że najczęściej powodem są przewody NW lub świece. Przewody już wymieniłem i nie pomogło a świece wymieniałem lekko ponad rok temu. Czy ktoś miał może podobne objawy albo może mi powiedzieć gdzie szukać problemu? Zastanawiam się czy może być to problem filtra paliwa bo auto mam już 5 lat i nigdy go nie wymieniałem. Filtr mam zamiar wymienić ale najlepiej kupić jakiś konkretny tzn. co możecie polecić?. (i tak przy okazji to co jaki czas należy wymieniać filtr paliwa?) Pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Witam zacznij może od sprawdzenia przepływki i sondy lamda opisy w podpiętych tematach. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Witam Co do sprawdzenia sondy i przepływki to będę musiał podjechać i poprosić o pomoc - więc zrobię to pewnie później. W innym poście ktoś polecił sprawdzenie kopułki rozdzielacza. Odkręciłem i przeczyściłem papierem ściernym, zauważyłem również że jeden z wystających prętów jest trochę nadpalony z boku. Po wyczyszczeniu zrobiłem kilka przejazdów próbnych i jest lepiej jednak czasami jeszcze szarpie - to mógł być zbieg okoliczności czy możliwe że winowajca to kopułka? Zamieszczam zdjęcie kopułki: Zauważyłem że do kopułki dostają się małe ilości oleju, czy to może również mieć związek z moim problemem? Zastanawiam się jeszcze nad wymianą świec bo te mam 1,5 roku i przejechałem na nich ok 25 000 km i nawet nie wiem jak często na gazie je wymieniać. Co do świec to poprzednio kupiłem NGK - warto się ich trzymać dalej czy polecacie coś innego? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ngk są spoko- ja mam moje od nowości (190 tys) i ładnie chodzi Kopułka wygląda ładnie- sprawdź jeszcze palec. Olej w kopułce- uszczelniacz aparatu zapłonowego do wymiany( chyba ze masz obszczany cały silnik to może z pokrywy zaworów leci). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Dziś pojawił się nowy objaw ale nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z opisanym wcześniej problemem. Dokładnie chodzi o falujące obroty na postoju - załączam filmik. Może ktoś może mi pomóc i chociaż napisać w czym to może być problem - czy moje ostatnie czynności z ściągnięciem kopułki i przeczyszczeniem pręcików mogły to spowodować? https://www.youtube.com/watch?v=K3sG_N5DuUg&feature=youtu.be Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Podobny objaw jak przy padniętym silniku krokowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Zastanawiam się czy nie przeczyścić przepustnicy i krokowca - co o tym sądzicie? Ewentualnie jakieś porady przy tych zabiegach albo czym najlepiej to czyścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poplas Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Napewno nie zaszkodzi, ja użyłem środka do czyszczenia gażników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Przeczyściłem dziś przepływomierz i podłączając go ponownie zauważyłem że jak ruszę wiązką przewodów dochodzącą do przepływki to obroty szaleją. Czy problemem może być jakiś przewód do przepływki? bo gazownik spiął opaską zaciskową wiązkę przewodów razem z przewodami od przepływki i może się coś przerwało. Czy wiązkę tych przewodów można wymienić i skąd one idą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Przeczyść jeszcze styki od przepływki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Przeczyściłem dziś przepływomierz i podłączając go ponownie zauważyłem że jak ruszę wiązką przewodów dochodzącą do przepływki to obroty szaleją. Czy problemem może być jakiś przewód do przepływki? bo gazownik spiął opaską zaciskową wiązkę przewodów razem z przewodami od przepływki i może się coś przerwało. Czy wiązkę tych przewodów można wymienić i skąd one idą? Spróbuj jeszcze "rozciapirzyć" przewody-wiązkę przed kostką do przepływki. Może naderwał się jakiś przewodzik. Wtedy wystarczy z kostki wypchnąć styk, przylutować kabelek i wcisnąć z powrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaackoo Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Witam Styki przeczyściłem razem z przepływką, co do przewodów to jutro dokładnie sprawdzę - czy da się jakoś wymienić cały przewód do przepływki albo skąd on idzie? Co do sugestii że wygląda na padnięty krokowy to jak jest uszkodzony to powinno też szarpać na wyższych obrotach podczas jazdy? Szarpanie się nasila, dzisiaj jak jechałem już kilka minut (silnik był ciepły) na 4 biegu obroty lekko ponad 2 zaczęło szarpać, jak przyśpieszyłem to się uspokoiło. zamieszczam filmik : https://www.youtube.com/watch?v=oFgkQvFCo1M&feature=youtu.be Szarpanie się zaczyna 2-6 sekunda - dodam że jeśli chodzi o przyśpieszanie to jest bardzo energiczny i nie zamula. Jak dojechałem na miejsce to odłączyłem na chwile przepływkę i nagrałem filmik oczywiście:) filmik: https://www.youtube.com/watch?v=oSsMEUrgg7M&feature=youtu.be Czy po odpięciu przepływki powinien tak reagować jak na filmiku? tzn gaśnie momentalnie - chyba że przygazuję. Od 16 sekundy na tym drugim filmiku przytrzymałem lekko gaz a obroty mi skakały. Może komuś coś przyjdzie na myśl:( Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i porady Pozdrawiam Wymieniłem przepływomierz i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.