Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpie na wysokich obrotach


jaackoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z Nissanem Primera P11 2.0 16v + LPG - problem polega na tym że na zimnym silniku po przekroczeniu 2500 obrotów strasznie szarpie. Jak się rozgrzeje to jest już dobrze - po ok 3-5 minutach.

Czytałem posty że najczęściej powodem są przewody  NW lub świece. Przewody już wymieniłem i nie pomogło a świece wymieniałem lekko ponad rok temu. Czy ktoś miał może podobne objawy albo może mi powiedzieć gdzie szukać problemu?:(

Zastanawiam się czy może być to problem filtra paliwa bo auto mam już 5 lat i nigdy go nie wymieniałem. Filtr mam zamiar wymienić ale najlepiej kupić jakiś konkretny tzn. co możecie polecić:)?.

(i tak przy okazji to co jaki czas należy wymieniać filtr paliwa?)

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 zacznij może od sprawdzenia przepływki i sondy lamda opisy w podpiętych tematach.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do sprawdzenia sondy i przepływki to będę musiał podjechać i poprosić o pomoc - więc zrobię to pewnie później.

W innym poście ktoś polecił sprawdzenie kopułki rozdzielacza. Odkręciłem i przeczyściłem papierem ściernym, zauważyłem również że jeden z wystających prętów jest trochę nadpalony z boku.

Po wyczyszczeniu zrobiłem kilka przejazdów próbnych i jest lepiej jednak czasami jeszcze szarpie - to mógł być zbieg okoliczności czy możliwe że winowajca to kopułka?

Zamieszczam zdjęcie kopułki:

post-28954-0-98116900-1422380488_thumb.jpg

 

Zauważyłem że do kopułki dostają się małe ilości oleju, czy to może również mieć związek z moim problemem?

 

Zastanawiam się jeszcze nad wymianą świec bo te mam 1,5 roku i przejechałem na nich ok 25 000 km i nawet nie wiem jak często na gazie je wymieniać.

Co do świec to poprzednio kupiłem NGK - warto się ich trzymać dalej czy polecacie coś innego?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ngk są spoko- ja mam moje od nowości (190 tys) i ładnie chodzi :)

Kopułka wygląda ładnie- sprawdź  jeszcze palec.

Olej w kopułce- uszczelniacz aparatu zapłonowego do wymiany( chyba ze masz obszczany cały silnik to może z pokrywy zaworów leci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojawił się nowy objaw ale nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z opisanym wcześniej problemem.

Dokładnie chodzi o falujące obroty na postoju - załączam filmik.

Może ktoś może mi pomóc i chociaż napisać w czym to może być problem - czy moje ostatnie czynności z ściągnięciem kopułki i przeczyszczeniem pręcików mogły to spowodować?:(

https://www.youtube.com/watch?v=K3sG_N5DuUg&feature=youtu.be

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny objaw jak przy padniętym silniku krokowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem dziś przepływomierz i podłączając go ponownie zauważyłem że jak ruszę wiązką przewodów dochodzącą do przepływki to obroty szaleją.

 

Czy problemem może być jakiś przewód do przepływki? bo gazownik spiął opaską zaciskową wiązkę przewodów razem z przewodami od przepływki i może się coś przerwało.

Czy wiązkę tych przewodów można wymienić i skąd one idą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść jeszcze styki od przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem dziś przepływomierz i podłączając go ponownie zauważyłem że jak ruszę wiązką przewodów dochodzącą do przepływki to obroty szaleją.

 

Czy problemem może być jakiś przewód do przepływki? bo gazownik spiął opaską zaciskową wiązkę przewodów razem z przewodami od przepływki i może się coś przerwało.

Czy wiązkę tych przewodów można wymienić i skąd one idą?

 

Spróbuj jeszcze "rozciapirzyć" przewody-wiązkę przed kostką do przepływki. Może naderwał się jakiś przewodzik. Wtedy wystarczy z kostki wypchnąć styk, przylutować kabelek i wcisnąć z powrotem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Styki przeczyściłem razem z przepływką, co do przewodów to jutro dokładnie sprawdzę - czy da się jakoś wymienić cały przewód do przepływki albo skąd on idzie?

Co do sugestii że wygląda na padnięty krokowy to jak jest uszkodzony to powinno też szarpać na wyższych obrotach podczas jazdy?

 

Szarpanie się nasila, dzisiaj jak jechałem już kilka minut (silnik był ciepły) na 4 biegu obroty lekko ponad 2 zaczęło szarpać, jak przyśpieszyłem to się uspokoiło.

zamieszczam filmik : https://www.youtube.com/watch?v=oFgkQvFCo1M&feature=youtu.be

Szarpanie się zaczyna 2-6 sekunda - dodam że jeśli chodzi o przyśpieszanie to jest bardzo energiczny i nie zamula.

 

Jak dojechałem na miejsce to odłączyłem na chwile przepływkę i nagrałem filmik oczywiście:)

filmik: https://www.youtube.com/watch?v=oSsMEUrgg7M&feature=youtu.be

Czy po odpięciu przepływki powinien tak reagować jak na filmiku? tzn gaśnie momentalnie - chyba że przygazuję.

Od 16 sekundy na tym drugim filmiku przytrzymałem lekko gaz a obroty mi skakały.

 

Może komuś coś przyjdzie na myśl:(

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i porady

 

Pozdrawiam

 


Wymieniłem przepływomierz i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...