Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana góry silnika


irek78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie czy jest możliwość przełożenia pełnego wtrysku do dual pointa czyli zmiana z vg30i na vg30e jezeli tak to proszęo porady co i jak należało by zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie da radę ...

potrzebujesz tego wszystkiego

 

 

 

silnik, a właściwie jego góra powinny wyglądać tak

 

 

 

 

 

 

 

wiosną ub. roku z Danielem, Tomkiem i Hubertem przekładaliśmy silnik, a właściwie sam dół od silnika Daniela do mojej góry

 

 

 

... nie jestem pewien tylko czy ECCS-owi (komputer) będzie wszystko jedno z jakim wtryskiem pracuje

w tej kwestii musiałby się wypowiedzieć fachowiec i nie świta mi myśl aby ktoś poza @Wojtusem ogarniał taką konwersję

trzeba na Niego zaczekać  :whistle:

 

-------------------------------------------------------------------------

 

od razu uprzedzam ew. pytanie ... nie, nie jest na sprzedaż (zamierzam reanimować tamten motor)  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-3-4-2 ... w klasycznym motorze

a u nas 1-2-3-4-5-6 

 

kurcze, nie jestem pewien czy doły VG30e i VG30i nie różnią się tłokami, skokiem

jest różnica w mocy obu silników

 

a może wałki rozrządu inne

 

chyba bym nie ryzykował ... za dużo niewiadomych po drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rożnica w mocy jest pewnie na płaszczyźnie gaźnik - wtrysk, nie wiadomo właśnie jak reszta

Edytowane przez KubaTyran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VG30i vs VG30E to inne tłoki i cała masę innych detali - jak wyżej napisane.

VG30i ma dwa wtryski, VG30E 6 wtrysków.  ECU VG30E do chyba 3000 RPM i tak pracuje jak dualpoint, dopiero powyżej jako multipoint -  czyli konwersja ECU z 6 do 2 jest prosta, odwrotnie jest trochę gorzej.

 

Czyll najprościej mieć gotowy komplet silnik+ecu z jednego auta, czyli T1 po 90 roku, Maxima VG3.0 od 84-89, 300ZX Z31 83-89.

Komplet bo w tych samych latach są nisko i wysoko impedancyjne ECU i cewki wtrysków. Maxima silnik montowany poprzecznie - więcej roboty, pewnie miska, smok, może nowe otwory dla skrzyni.

 

Dla upartych aparta zapłonowy,  zawiera wszystko aby zbudować własne sterowanie silnika. Wiemy kiedy jest 1, wystarczy dzielnik częstotliwości 120/6 i wiadomo kiedy odpalić kolejne wtryski. Potem cała procedrua się powtarza. W dużym uproszczeniu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wydaje mi się że jednak warto zrobić taki swap.Chociażby po to aby założyć sekwencje lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ... właściwie to może i mam VG30E na opchnięcie ... zawory nie zdążyły kiedyś uciec przed tłokami 

aha, jeszcze lewej poduszki brakuje  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeżeli kiedyś zdecyduję się na wymianę silnika (a na pewno to nastąpi) to będzie to po remoncie mocowań w podłodze budy bo jak napisałem w innym poście buda z tyłu odpadła od ramy.Jednak chyba będę szukał silnika który nie uległ kolizji zaworowej :whistle: .Bo jeżeli taki silnik kosztuje w granicach 1000 zł (+,- 200) to kupno silnika do remontu góry nie kalkuluje się.Chyba że za symboliczną kwotę.Remont 2 głowic może przekroczyć te 1200 zł.I dochodzi kupno całej wiązki z kompem.A jest duża szansa że jeżeli ktoś sprzedaje silnik to tanio dołoży wiązkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, u mnie też ... podejrzewam, że moja buda trzyma się ramy tylko na 2 przednich śrubach ... jadący za mną pewnie marzą o takim "inteligentnym zawieszeniu"  :dribble:  :thumbsup:

Wiadomo, że lepiej kupić silnik na chodzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z takiego pokolizyjnego, można sobie stolik sprawić. ;P Tu akurat 2.5 z opla, jeszcze nie skończyłem. Bedą inne sanki, bo te mi się nie podobają:D

post-77556-0-55266500-1429374808_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę Lemmy że mamy taki sam sposób myślenia :P

ale szacun:D całe życie marze o takim stoliku  :devil:  i jeszcze trochę pewnie po marze  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chromy, to kwestia gustu, a to produkcja niskobudzetowa, blok i tloki zostaly po wymianie silnika, czerwony lakier mialem, kwasiaczek na sanki tez był, czyli całość, nie licząc pracy własnej kosztowała ok. 40-45 zł (podklad i czarny lakier) :D

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...