johnson Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Ten dołączany też działa zdecydowanie lepiej niż w Nissanie.Kazdy dolaczany to taka sama kicha Bez centr mech roznicowego zawsze bedzie lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Chyba lekko inny bo w X-Trail'u przy wysokich prędkościach "ugotowalo" by się wszystko ? (gdy by nie rozlaczalo się powyżej jakiejś tam ustawionej predkosci). Nie mowie o krotkotrwalym zalaczaniu w sytuacjach awaryjnych (np. tryb automatyczny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnson Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) Chyba lekko inny bo w X-Trail'u przy wysokich prędkościach "ugotowalo" by się wszystko ? (gdy by nie rozlaczalo się powyżej jakiejś tam ustawionej predkosci). Nie mowie o krotkotrwalym zalaczaniu w sytuacjach awaryjnych (np. tryb automatyczny) Ten xtrailowy spina na sztywno. Naped by sie rozlecial na dluzsza mete przy zakretach na suchej drodze. Z drugiej strony smieszne jest ze rozlacza locka juz przy 40 kmh. Dacia duster smiga w trybie lock 80 kmh i nic sie sie dzieje. Edytowane 24 Stycznia 2017 przez johnson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnson Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 To nie jest prawdziwy Lock, bo i tak masz na przodzie i tyle otwarte dyferencjały więc blokada jest wirtualna, ale międzyosiowa czyli 50:50 przód i tył.Lock w sensie na pokretle. Nie ma tam przeciez osobnych blokad na przod i tyl. Tylko rozdzial pomiedzy osie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Obecnie produkowane sprzęgła wielopłytkowe spokojnie mogą działać w pojazdach ze stałym 4x4... przecież choćby w porsche mamy właśnie takie rozwiązanie. Oczywiście mechanizm różnicowy jest bardziej odporny na przeciążenia w terenie ale nie zakładał bym od razu że stały 4x4 na sprzęgle wielopłytkowym jest "ble". Dlaczego więc nie ma w T32 rozwiązania takiego jak w Subaru?... pewnie kasa kasa kasa. Napęd dołączany automatycznie ma tanią konstrukcję więc jest tańszy dla producenta i klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Subaru ze swoim permanentnym 4x4 nie jest samochodem na off road, podkreslil to w jakims tv wywiadzie przedstawiciel firmy ten rodzaj napedu ma sie sprawdzac jako wspomaganie bezpieczenstwa na drogach w kiepskich warunkach atmosferycznych marudzenie ze ten ma a tamten nie ma jest bez sensu, nie ma aut do wszystkiego, jak ktos chce wozic piasek na budowe kupuje wywrotke a nie furgon i zaczyna narzekac ze nie nadaje sie do tego czy tamtego, zawsze jest cos za cos, motoryzacja tez jest pelna kompromisow pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Jednak myśląc takimi kategoriami nic byś do niczego nie mógł porównać. Zawsze będzie czynnik ludzki. Film doskonale pokazuje że nawet w lekkim terenie stały napęd na 4x4 ma dużą przewagę nad dołączanym. Jazda no muldach pokazuje że inteligentny napęd potrzebuje jeszcze inteligętnego kierowcy... T32 sobie z tym nie poradził i to jest fakt. racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szrek Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Dokładnie tak jest jak tu piszecie. Stały napęd jest dodatkiem do SUVa nie koniecznie każdemu potrzebnym... tym bardziej jak się ma za to dopłacać. W T31 bardzo jestem zadowolony z 4x4i. Czuję się pewniej z nim w zimie... wyjazd pod zaśnieżoną górę nie jest problemem i to jest dla mnie bardzo ważne ale w zasadzie w moim przypadku jego użyteczność się na tym kończy. Stały napęd.. nie ograniczony prędkością 40km/h daje natomiast nie tylko większą sprawność w terenie (to dla mnie mało istotne) ale także znacznie podnosi bezpieczeństwo na normalnych drogach.. a to jest bardzo duża zaleta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Z instrukcji T32 wynika, ze 4x4 i tak może się zalaczyc w sytuacjach "wyższej konieczności" (awaryjnych) pomimo ustawienia pokretla na FWD. Jesli system wykryje jakas nagla sytuacje (pewnie chodzi o utrate przyczepności itp) to zalaczy na chwile pozostale kola- w uproszczeniu Jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż sam naped FWD Ja już kiedyś (zima) wyladowalem w krzakach (Astra II) a z AWD być może pojechal bym dalej. Nawet tej zimy wpadłem przednia osia w betonowy "rowek" odprowadzający wode z jezdni i kilka minut szarpałem się żeby wyjechać a na boki ciasno (inne auta) - zamarznieta woda Oczywiście wyjechałem ale było by szybciej i mniej nerwowo z napedem 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Tak szczerze mówiąc wiele lat poruszałem się samochodami z napędem 4x4 i tak z perspektywy czasu i normalnej eksploatacji: miasto, trasa, morze, góry i mazury stwierdzam, że główną zaletą dobrego napędu jest dobre samopoczucie kierowcy, bo przez wiele lat odpukać nigdy nie byłem w sytuacji w której napęd by się okazał niezbędny. a czasami to dobre samopoczucie przerasta się we frustrację. Taki przykład ostatnio miałem wątpliwą przyjemność widzieć. Mianowicie pewien posiadacz 4x4 (pojazd nowy i drogi ) jechał za mną jakieś 15 km i widziałem jak się męczył, bo chciał pojechać szybciej ale serpentyny albo pojazdy z naprzeciwka nie pozwlalały mu na wyprzedzenie. Pomijam fakt że jechał mi na zderzaku czego niecierpię. W końcu wyprzedził. A za kolejne parę km dojechałem do niego bo kolejny mu się trafił - jeszcze wolniejszy ode mnie ) Tak w ogóle to przez te n-lat nie miałem ani jednej sytuacji w której 4x4 byłby niezbędny - tj ze ośka nie dała rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 4 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2018 (edytowane) Czy ktoś z szanownych forumowiczów chciałby przetestować napęd na rolkach wolnobieżnych? Zapraszam, test nagramy i opublikujemy tu wyniki Nie wiem skąd koncepcja, że te napędy są jakies słabe. Gdzieś przeczytałem kiedyś że górną granicą wytrzymałości Haldexa to bodajże 1000Nm. Haldex IV ~ 2400 Nm Haldex V ~ 3600 Nm Naped by sie rozlecial na dluzsza mete przy zakretach na suchej drodze.Z drugiej strony smieszne jest ze rozlacza locka juz przy 40 kmh. Dacia duster smiga w trybie lock 80 kmh i nic sie sie dzieje. Nic by się nie rozleciało, Mitsubishi od lat stosuje stały napęd na tym samym sprzęgle. W Dusterze przy 80 km/h to tylko kontrolka Lock się świeci, tylna oś już nie pracuje. Edytowane 5 Marca 2018 przez vavoom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych12 Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Wg mnie napęd 4x4 się przydaje, chociaż u mnie na nizinach w iksie raczej incydentalnie (mam spokojniejszą głowę jak żona jedzie do pracy ). Ja foresterem II za to potrzebuję go dość często - sporo jazd po lesie i polnymi drogami. Zimą jazda forkiem super, gorzej z hamowaniem. Nie przeceniałbym jednak samego napędu, ważny jest prześwit no i opony. Kolega dachował zimą pajero bo przecenił znaczenie napędu na kiepskich kapciach. Jak dla mnie problem rozważania iksa t32 jako auta terenowego w ogóle nie istnieje. Przy moich doświadczeniach z lasu po prostu byłoby mi go szkoda choćby ze względu na lakier. Cieszy tylko potencjalna możliwość lepszej jazdy np. przy wyjeździe na narty, w gorszych warunkach drogowych. Czasem boli serce jak forek skrobie się o gałęzie ale taki jego los - w iksie zawał gotowy, nie wspomnę o reakcji zony gdybym odstawił odrapańca do garażu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.