Nyczu Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Jaka jest trwałość świec żarowych w 2.0 dCi? Czy należy je wymieniać po określonym przebiegu/czasie? Jakiej firmy szły na pierwszy montaż? U mnie teoretycznie są sprawne (sprawdzane miernikiem, bez wykręcania, przekaźnik podaje prąd) jednak mam problemy przy uruchamianiu silnika w temperaturach ujemnych. Komputer nie sygnalizuje błędów. Przebieg ponad 180 000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Możesz oczywiście wymienić świece ale jak jest pewność ,ze są w 100% sprawne to nie ma to sensu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Jaka jest trwałość świec żarowych w 2.0 dCi? Czy należy je wymieniać po określonym przebiegu/czasie? Jakiej firmy szły na pierwszy montaż? U mnie teoretycznie są sprawne (sprawdzane miernikiem, bez wykręcania, przekaźnik podaje prąd) jednak mam problemy przy uruchamianiu silnika w temperaturach ujemnych. Komputer nie sygnalizuje błędów. Przebieg ponad 180 000. To, że przekaźnik podaje prąd nie znaczy, że świeca jest sprawna. Wykręć i sprawdź wszystkie czy grzeją podłączając do aku. Jeśli nie ma błedów a masz problem z odpalaniem na minusie to któraś jest przepalona (lub wszystkie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nyczu Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Pewności że są 100% sprawne właśnie nie mam. Sprawdzenie świec polegało na zmierzeniu ich oporności, bez ich wykręcania z silnika, miernik coś tam pokazuje że przewodzą. Wynika z tego że żadna nie jest całkowicie spalona i coś tam powinny grzać. Czy tak jest to trzeba by je wymontować i obserwować czy równo i szybko się nagrzewają bo może być tak że grzanie co prawda jest, ale niewystarczające. Nie wiem natomiast czy najlepszym pomysłem jest podłączanie do akumulatora ponieważ świece w 2.0 dci są na 7V a nie na 12V. O trwałość pytam dlatego ponieważ taka procedura sprawdzenia z wykręcaniem trwa i kosztuje i wiąże się z takim samym ryzykiem (możliwość ukręcenia świecy) co wymiana świec na nowe (robocizna). Jeśli przebieg/czas eksploatacji są wskazaniem do wymiany to nie ma wtedy sensu bawić się w sprawdzanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Pewności że są 100% sprawne właśnie nie mam. Sprawdzenie świec polegało na zmierzeniu ich oporności, bez ich wykręcania z silnika, miernik coś tam pokazuje że przewodzą. Wynika z tego że żadna nie jest całkowicie spalona i coś tam powinny grzać. Czy tak jest to trzeba by je wymontować i obserwować czy równo i szybko się nagrzewają bo może być tak że grzanie co prawda jest, ale niewystarczające. Nie wiem natomiast czy najlepszym pomysłem jest podłączanie do akumulatora ponieważ świece w 2.0 dci są na 7V a nie na 12V. O trwałość pytam dlatego ponieważ taka procedura sprawdzenia z wykręcaniem trwa i kosztuje i wiąże się z takim samym ryzykiem (możliwość ukręcenia świecy) co wymiana świec na nowe (robocizna). Jeśli przebieg/czas eksploatacji są wskazaniem do wymiany to nie ma wtedy sensu bawić się w sprawdzanie. Podpowiem Ci jak masz wątpliwości jak mozna sprawdzic świece w kikadziesiat sekund-bez ich wykrecania: -przy właczonym zaplonie zdejmij kabel doprowadzajacy prąd do świecy ,przyłóż jakis drut do kabla i dotykaj po kolei świece. jak swieca jest dobra to przy dotknieciu świecy będziedelikatne zaiskrzenie . jak swieca jest kaput -nie zaiskrzy nic. To jest bardzo prosty i skuteczny sposob aby dowiedziec sie czy świeca grzeje czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nyczu Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Podpowiem Ci jak masz wątpliwości jak mozna sprawdzic świece w kikadziesiat sekund-bez ich wykrecania: -przy właczonym zaplonie zdejmij kabel doprowadzajacy prąd do świecy ,przyłóż jakis drut do kabla i dotykaj po kolei świece. jak swieca jest dobra to przy dotknieciu świecy będziedelikatne zaiskrzenie . jak swieca jest kaput -nie zaiskrzy nic. To jest bardzo prosty i skuteczny sposob aby dowiedziec sie czy świeca grzeje czy nie. Sposób dobry, ale też nie do końca. Przekaźnik daje prąd na świece tylko przez parę sekund po przekręceniu zapłonu. Nawet jeśli zdążę sprawdzić iskrzenie to mogę co najwyżej wyeliminować w ten sposób świece całkowicie spaloną. Czy w X-trail komputer nie powinien sygnalizować błędu w przypadku zbyt niskiego poboru prądu przez świece? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 To, że przekaźnik podaje prąd nie znaczy, że świeca jest sprawna. Wykręć i sprawdź wszystkie czy grzeją podłączając do aku. Jeśli nie ma błedów a masz problem z odpalaniem na minusie to któraś jest przepalona (lub wszystkie ) To Nyczu Ci bzdurę napisałem. Do aku można podłączyć tylko świece starego typu na 12v, w naszym przypadku 7v świece można uszkodzić sprawdzając na akumulatorze Z tego co wyczytałem to świece niskonapięciowe bez wyciągania można sprawdzić tylko przez pomiar oporności świecy. Sorry ,ale z T-30 mi pomysł na sprawdzenie został. A wiecie, że niskonapięciowych świec nie można grzać np. tak, jak to się robiło w mrozy z T-30 po kilka razy? W ten sposób mozna spalić świecę/świece. W t31 przekręcamy kluczyk odczekujemy kilka sekund i odpalamy, jesli nie załapie to powtarzamy czynność. Świeca taka nagrzewa się w 2 sekundy do 1000 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.