Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło. Wymiana, co odsunąć ?


CE1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa mm to za dużo max 1,5mm nie przesadzaj bo wałek wejdzie w kolizję z obudową czujnika. Najlepiej włącz wsteczny,wykręć czujnik i zmierz odległość do wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to napiszcie od czego zacząć z tą skrzynia? Pewnikiem wał przedni i tylny odczepić. Co dalej?

Obawiam się, czy nie trzeba będzie ruszyć tej belki poprzecznej z drążkami zawieszenia przedniego?

Edytowane przez CE1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec idzie to zrobic nie sciagajac jej, ale to mordęga jakas, najlepiej pomierzyc sobieile srob Ci tam wystaje i pozniej tak samo ustawic.

Ja odkręcałem na wachaczach te trzy śruby, zeby mi sie na wieloklinie nie przestawilo.

Pozniej sciagalem wlasnie ta belke z drazkami zawieszenia.

Od gory ściagasz oslony drazkow i ustawiasz je w pozycji jak najbardziej pionowej.

Odkrecasz skrzynie od silnika i pozniej zostaje juz tylko belka podpierajaca skrzynie do oskrecenia i poduszka pod skrzynia i powinna zejsc w dol, ja to zrobilem na pasach transportowych, ktore trzymaly sie o rame.

Edytowane przez KubaTyran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaznacz sobie pilnikiem w jakiej pozycji były wały

po wyciągnięciu wału tylnego zaczopuj flanszę w reduktorze ... olej się będzie sączył

rozłącz wtyczki i linkę prędkościomierza (nie odkręcaj całego króćca linki, tylko nakrętkę chyba 19-ką)

nie pamiętam już co lepiej odkręcić? poduszkę od reduktora czy całość od belki ...

podnieś przód auta żeby drążki skrętne nie prężyły, możesz zaznaczyć na wieloklinie wahacza w jakiej pozycji były drążki

odkręcasz belkę z drążkami

ja w kokpicie porozkręcałem jeszcze osłony i zdjąłem wajchę z pokrywką skrzyni, odkręcałem też wajchę reduktora, ale U Ciebie nie trzeba

odkręcasz wysprzęglik

odłączasz akumulator i odkręcasz rozrusznik

teraz pozostałe śruby

musisz coś podstawić pod skrzynię jeżeli odkręcasz ją z całą belką

pas transportowy zaczepiasz gdzieś z tyłu i do reduktora

silnik będzie się przechylał do tyłu ... ktoś musi się tym opiekować

 

najważniejsze: mosiężna tulejka ustalająca wałek skrzyni w wale korbowym, warto ją wymienić

 

mój opis dotyczy tak jakby wyjęcia całej skrzyni z auta , nie wiem ile miejsca potrzeba do wymiany sprzęgła


to właśnie rzeczona tulejka ... istny skarb w IC

 

 

 

jakieś skojarzenia ?? 

 

 

 

:D  :D


a sprzęgła w V6 są nad wyraz wytrzymałe ... jak wyjąłem silnik to ujrzałem coś takiego 

 

 

 

... i hulał aż miło  :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w IC zapytaj ... ostanie 2 sztuki kupił Thespian rok temu

tanie to gówno jest ale na podorędziu mogą nie mieć ... może lepiej dorobić u tokarza z "samosmaru"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drążków nie musisz demontować popuścisz całkowicie na podniesionym aucie odkręcisz belkę i podklinuj klockami drewnianymi a pod kołopasowe wału korbowego podłużlewarek z klockiem i podlewaruj do oporu silnik będzie pod kątem ustawiony do montarzu i</p>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w IC zapytaj ... ostanie 2 sztuki kupił Thespian rok temu

tanie to gówno jest ale na podorędziu mogą nie mieć ... może lepiej dorobić u tokarza z "samosmaru"

poszukam dowiem sie bo diabeł tkwi w szczegółach , dobrze wiedziec o takich drobiazgach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam kolegów terranowców. ;-)

Taki mały problemik z kontrolką reduktora (ta zielona), tzn raz sie zapala, a raz nie. Pytanie który czujnik jest za to odpowiedzialny i gdzie sie on znajduje i czy idzie go kupić?

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,to samo bym napisał. Kaliforni, albo jaki kwas i polutować. Obstawiam że ułamane. Są dwa czujniki obok siebie po prawej stronie skrzyni czyli pod tyłkiem pasażera. Jeden od 4x4, drugi od "rewersa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, urywają się przeważnie tak blisko wtyczki że ciężko polutować ... ja wypinałem całą wiązkę, rozbierałem wtyczki ( to jest wyczyn;) ) i wymieniałem całe przewody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

czy tą nieszczęsną tulejkę wymieniamy przy okazji  zmiany sprzęgła ?  bo chyba nadszedł czas na moje  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wymieniamy

tulejka nie jest nieszczęsna, nawet jest tania w jak na cześć z aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w MaxxFun.pl 45 zł  chcą oszołomy jedne !!!

ale w czym problem, jak chcesz to kup za 45zł, a jak wolisz  za 12zł to pogadaj z hugh_h na tym polega wolny rynek, najlepiej zadzwoń do ASO nr oryginału 32202-B950A

tu masz za 20zł nie chcę nikogo reklamować

http://allegro.pl/nissan-patrol-y60-y61-tuleja-walka-sprzeglowego-i5319415103.html

Edytowane przez SNAKE4X4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w ASO kupowałem, możliwe że ceny urosły od tamtego czasu, byłem bardzo zaskoczony ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Snake  , na stronie srzeglo.com.pl  wynalazłem   kompletne zestawy z tuleją  firmy AISIN  w przystepnej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...