Gość Abarth Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Witam, Od miesiąca jestem nieszczęśliwym posiadaczem Almery N16 z 2001 roku i postanowiłem podłączyć ją pod komputer ponieważ spalanie jest delikatnie mówiąc zbyt wysokie. Silnik to niezwykle dynamiczny i podobno oszczędny QG15DE. Co wyszło na komputerze: Czas wtrysku na biegu jałowym 3,24 ms. I tu pytanie, czy almera ma wtrysk w full grupie? Bo na interfejsie (CDIF) miałem tylko jeden czas wtrysku. Jeżeli tak to jestem mocno zniesmaczony. Wie ktoś jaki powinien być nominalny czas wtrysku na biegu jałowym? Kolejna rzecz to obciążenie na biegu jałowym obliczone 20-25%, po lekkim naciśnięciu gazu spada do 15% i potem już prawidłowo rośnie. Pytanie brzmi, czy w tym aucie obciążenie obliczane jest tylko z przepływomierza czy jest gdzieś Map Sensor, który może mieć jakieś podciśnienie przetarte/przerwane. Pytam ponieważ w dokumentach od auta jest faktura na wymianę przepływomierza 3 lata temu więc byłoby trochę smutno jeżeli tak ważny sensor nie wytrzymuje 3 lat. Kolejna rzecz to sonda za katalizatorem leży na ubogo, zapisany w pamięci był błąd granicznego zużycia katalizatora. Myślicie, że sonda do śmieci czy może rzeczywiście coś z katalizatorem i czy może to wpłynąć na spalanie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Czas wtrysku na biegu jałowym 3,24 ms. za dużo powinno być powyżej 2.0ms bez klimy ale nie aż tyle czy almera ma wtrysk w full grupie? nie Kolejna rzecz to sonda za katalizatorem leży na ubogo, zapisany w pamięci był błąd granicznego zużycia katalizatora. Myślicie, że sonda do śmieci czy może rzeczywiście coś z katalizatorem i czy może to wpłynąć na spalanie? ta sonda sprawdza stan KAT-a i poniekąd mieszanki, jak masz coś nie tak, a z tego co napisałeś wyżej tak może być to i ta sonda będzie źle wskazywać, nie ma ona wpływu na spalanie jest tylko sondą diagnostyczna auto w gazie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Zacznijmy może od tego ile pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Abarth Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 No właśnie też mi się wydawało, że trochę dużo. Autko w gazie sekwencyjnym i tu też odmiana bo tym razem Stag a nie KME. Nie łączyłem się do niego jeszcze bo raz, że zimno ostatnio a dwa, że chcę to doprowadzić do ładu na benzynie. Wymieniłem tylko wzorowo dojeżdżone Valteki na prawie nowe Valteki z poprzedniego auta.... No więc spalanie gazu wyszło 13l/100 ;/ gdzie z tych 100 to jeszcze z 10 na benzynie... więc wynik jest delikatnie mówiąc żałosny. Wymienione wszystkie filtry po kupnie, tj. dwa filtry gazu, filtr powietrza i paliwa, do tego nowe świece NGK. A no i z ciekawostek to wyciągnięty jest łańcuch rozrządu co przy 311k km podejrzewam, że nie jest jakimś dużym zaskoczeniem ale jak pogoda nam się poprawi to planuję raczej wymianę jednostki napędowej niż łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 No właśnie też mi się wydawało, że trochę dużo. Autko w gazie sekwencyjnym i tu też odmiana bo tym razem Stag a nie KME. Nie łączyłem się do niego jeszcze bo raz, że zimno ostatnio a dwa, że chcę to doprowadzić do ładu na benzynie. Wymieniłem tylko wzorowo dojeżdżone Valteki na prawie nowe Valteki z poprzedniego auta.... no to proponuję najpierw zakręcić butlę od gazu i wtedy pojeździć i sprawdzić wskazania, gaz może namieszać a to co podałeś może być skutkiem za ubogiej mieszanki i ECU wydłuża czasy wtrysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Abarth Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Co dokładnie może namieszać gaz? zmienić odczyty przepływomierza? Nie mam niestety dostępu chwilowo do analizatora spalin, żeby pomierzyć co tam wylatuje z rury. Akcję z jazdą na benzynie mam zamiar przeprowadzić w przyszłym tygodniu bo raz, że wypłata a dwa że benzyna tania to akurat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 może być źle wyregulowany i wtedy jak leje za mało gazu to ECU auta musi sobie dolać i dlatego możesz mieć taki czas PB, pojeździj tylko na PB przez jakiś czas i wtedy sprawdź odczyty, do tego podłącz się pod STAG-a i zobacz co tam jest poustawiane, Pisałeś, że wymieniłeś Valteki a kalibrowałeś je przed włożeniem?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Abarth Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Regulacji będę musiał się przyjrzeć, instalacja co prawda zainstalowana bardzo uczciwie, ktoś chyba nawet umiał to robić, ale nie zaszkodzi sprawdzić. Napisałeś o kalibracji, nie robiłem tego, mógłbyś przybliżyć temat? Bo przyznam się, że dla mnie to coś nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Napisałeś o kalibracji, nie robiłem tego, mógłbyś przybliżyć temat? Bo przyznam się, że dla mnie to coś nowego. Red Valdemar - Król wtrysków kalibracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Abarth Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 O proszę coś nowego, czyli front robót już jakiś jest, demontaż i kalibracja wtrysków, jazda na benzynie i ponowne podłączenie komputera. O właśnie kolejnym ciekawym objawem jest, że gdy jadę i wcisnę sprzęgło czy to na benzynie czy na gazie obroty nie opadają płynnie na 800 tylko najpierw 800-900 potem wzrośnie na 1500-1600 bardzo płynnie na około sekundę i spowrotem spadnie na 800-900, co ciekawe tylko wtedy gdy wciskam sprzęgło podczas jazdy (tj. dojeżdżanie do skrzyżowania etc.), gdy auto stoi czy to na biegu jałowym czy z wciśniętym sprzęgłem to po naciśnięciu gazu obroty opadają normalnie. Wydaje mi się, że jest to jakiś problem z dawkowaniem paliwa właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Od miesiąca jestem nieszczęśliwym posiadaczem Almery N16 z 2001 roku w pierwszym poście napisałeś coś takiego demontaż i kalibracja wtrysków, to zamiast robić to co powyżej zainwestował bym w Barakudy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damianoo955 Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Trochę stary post ale dodam od siebie bo nie wszyscy pamiętaj że instalacja GAZ ma również filtry które trzeba wymieniać bo spalanie rośnie w miarę ich zużycia ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.