Maciekterran Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 cześć, dziś pojechałem sobie zrobić rundkę tyrkiem i wpadłem w piach ( a raczej torf pod spodem), tyran przylgnął , MT'ki kopały w dół i dziękuję, zaobserowałem że po zapięcu reduktora na 4L nie miałem blokady w 100% mostów, tj, kopało tylko prawe tylne koło i lewe przednie - te które mialy "najlżej" - czyli tak jakby chodziła cały czas różnicówka.... do zilustrowania dodam zdjęcia. Czy reduktor nie pracuje ? jak załącze mu nawet na szutrze 4L to ciągnie inaczej niż choćby na 4H . Proszę o porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Reduktor pracuje na pewno ... przecież przód się kręci dlaczego jedno z przodu? ... mech. różnicowy dlaczego jedno z tyłu ? ... być może też masz tam mech. różnicowy a nie LSD nie rozumiem cały czas o jakiej blokadzie mostów piszecie, marzycie 4H to "szybka, normalna" opcja 4x4 4L to wolniejsza opcja tego samego ... ale żeby po wciśnięciu 4L jakaś dodatkowa blokada międzymostowa miała się załączać?? gdyby tak było to 4H oznaczałoby międzymostowy mech. różnicowy ... czyli można byłoby jeździć 4x4 po czarnym, prawda? a podobno nie można poprawcie mnie, jeślim nakłamał --------------- wg mnie blokada międzymostowa jest na stałe w położeniach 4H i 4L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 z tego co teraz wywnioskowałem to 4H i 4L to ta sama różnicówka w moim wypadku ? myślałem że po zapięciu 4L mosty zapną się na sztywno czyli czy chcą czy nie chcą wszystkie koła będą się "kręciły". Po czarnym nie można jezdzic z 4x4 bo sprzęgiełka padają poprzez naprężenia, tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) Tak, 4L to tylko inne przełożenie w reduktorze, "mocniejsze" ale wolniejsze, nie zapina zadnych dodatkowych blokad, bo w Terrano ich po prostu nie ma. A po czarnym nie jeździ się bo padają przeguby, a moze chyba tez pasc most przedni a nawet reduktor. Edytowane 1 Lutego 2015 przez KubaTyran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 w przednim moście jest różnicówka ... i to nie podlega wątpliwości (oczywiście mówimy tu o wersji fabrycznej) w tylnym moście jest LSD czyli system tarczek ciernych zalanych specjalnym olejem co umożliwia pewien uślizg kół względem siebie podobno nad korkiem wlewu oleju jest wówczas naklejka "LSD only" ... nawiasem mówiąc to debilny pomysł umieszczania naklejki w tak narażonym na zabrudzenia miejscu ... ja nie mam naklejki ale LSD jak najbardziej posiadam z tego co wydedukowałem w niektórych T II tylne mosty to również mech. różnicowe ... może Ty właśnie taki posiadasz "mosty zapną się na sztywno" ... zapinają się na sztywno względem siebie, to na pewno ale każdy z nich być może jest "różnicówką" tzn. przedni jest na 100% ... tylny - nie wiem jeżeli piszemy tutaj na forum o przeróbkach Terrano na sztywne mosty (właściwie to tylko o przód chodzi) to mamy na myśli przekładkę przedniego dyferencjału z Patrola (najczęściej) ... to też jest mech. różnicowy ale z opcją zablokowania go (chyba pneumatycznie) --------------------------------------- ogólnie to wszyscy mylimy pojęcia - blokada mostów (przedniego i tylnego) ... ale każdego z osobna - Terrano nie posiada takich blokad!!! - blokada międzymostowa (międzyosiowa) - tą blokadę posiadają wszystkie Terrano I i II generacji (te z napędem 4x4 oczywiście) szczytem marzeń byłoby posiadanie międzyosiowego mech. różnicowego z funkcją blokady oraz blokady każdego mostu z osobna ... wtedy teoretycznie na jednym kole można by się z opresji wydostać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 A jak już doszliśmy do tej naklejki, to które mosty mają LSD, chodzi o oznaczenia, bo u mnie nie ma naklejki i LSD nie działa i nie wiem, czy po prostu nie mam, czy to wina oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 reasumując, chcąć mieć sztywne mosty w terrano, przód z patrola a tył po prostu zaspawać ? kosztowo może wyjść tyle co sprzedaż terrana i zakup patrola.. kupując tyrana liczyłem że będzie możliwość zapiecia na sztywno. patrole Y60 i Y61 wszystkie mają tą funkcję ? nie chciałbym zmieniać, ale latać do chłopa po ciągnik też szkoda ( w końcu kasuje i to słono. ) , co prawda dziś wyciągnął mnie sąsiad maverickiem , ale nie zawsze jest w domu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) Najlepiej komplet przekładać, przod i tył ze względu na przełożenia, jak zaspawasz to zapomnij o jakiejkolwiek jeździe po czarnym, każdy zakret to będzie poślizg. Edytowane 1 Lutego 2015 przez KubaTyran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Kuba ... podnieś tylną oś do góry i spróbuj zakręcić jednym kołem, jeśli idzie ciężko i drugie koło obraca się w tę samą stronę to masz LSD jeśli drugie koło obraca się odwrotnie to "różnicówka" olej musi być z dopiskiem LS lub "Limited Slip" Maciek ... akurat "na tapecie" jest temat o przekładce sztywnego mostu do Terrano Najlepiej komplet przekładać, przod i tył ze względu na przełożenia, jak zaspawasz to zapomnij o jakiejkolwiek jeździe po czarnym, każdy zakret to będzie poślizg. jeśli zaspawasz to auto tylko i wyłącznie w teren A teraz muszę siebie i Was zganić za kasztanienie tutejszego tematu podczas gdy troszkę niżej jest wątek akuratny (ależ słowo się mi spłodziło ) do tegoż właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) Kuba ... podnieś tylną oś do góry i spróbuj zakręcić jednym kołem, jeśli idzie ciężko i drugie koło obraca się w tę samą stronę to masz LSD jeśli drugie koło obraca się odwrotnie to "różnicówka" olej musi być z dopiskiem LS lub "Limited Slip" Maciek ... akurat "na tapecie" jest temat o przekładce sztywnego mostu do Terrano Znam ten sposob, ale to zadziala nawet jak olej jest do niczego, bo sprawdzałem ostatnio na śniegu, jedno koło na świerzym, drugie na wyślizganym i różnicówka działa jak należy nawet nie ruszył do przodu. Edytowane 1 Lutego 2015 przez KubaTyran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 (edytowane) lemmy - czytałem Kuba - drift, dla mnie bomba, tym bardziej jak ma się drugie auto tylnonapędowe w którym można to uzyskać tyle że terrano to nie driftowóz.. ojciec by narzekał, choć sam święty nie jest a jak jest z patrolami, każdy może zapiąć na sztywno, czy tylko te z difflockiem ? Edytowane 1 Lutego 2015 przez Maciekterran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Znam ten sposob, ale to zadziala nawet jak olej jest do niczego, bo sprawdzałem ostatnio na śniegu, jedno koło na świerzym, drugie na wyślizganym i różnicówka działa jak należy nawet nie ruszył do przodu. podnieś do góry a nie sprawdzaj na śniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Tak zrobie w wolnej chwili, dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 -------------------------------- czytaliście moje wypociny o przednim stabilizatorze? to jest sposób na ominięcie ułomności Terrano w terenie ... ale ja zrobiłem to na moją wyłączną odpowiedzialność -------------------------------- Maciek, zapytaj w "Patrolach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 -------------------------------- czytaliście moje wypociny o przednim stabilizatorze? to jest sposób na ominięcie ułomności Terrano w terenie ... ale ja zrobiłem to na moją wyłączną odpowiedzialność -------------------------------- Maciek, zapytaj w "Patrolach" Ja przeczytałem, szłoby to jakoś ogarnąć wszystko, ale jak z każdą przeróbką byłoby trochę zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) lemmy - czytałem Kuba - drift, dla mnie bomba, tym bardziej jak ma się drugie auto tylnonapędowe w którym można to uzyskać tyle że terrano to nie driftowóz.. ojciec by narzekał, choć sam święty nie jest a jak jest z patrolami, każdy może zapiąć na sztywno, czy tylko te z difflockiem ?i patrole mają tylko tylny zapinany pneumatycznie i to nie wszystkie czyli tylko te z diflockiem . Mitsubishi też mają blokadę tylnego i też nie wszystkie te ze skrzynią super selekt , Jedynie mercedes G ma dwie osie z 100% blokadami i adekwatnie cenę wysoką . Legenda terenówka defender nie posiada blokad mostów ,dyskoteka też . Większość terenówek nie posiada takich blokad . Założenie blokady to droga impreza ,około 2600zł to koszt samej blokady do tego jeszcze kompresor 1000 zł . 4x4 to nazwa trochę na wyrost , sam pamiętam jak dawno dawno temu stałem się posiadaczem samuraja i go pierwszy raz wtopiłem też się zastanawiałem czemu tylko dwa koła się kręcą a nie cztery he he myślałem że coś się popsuło . Edytowane 2 Lutego 2015 przez dziarus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 No to mamy wszystko wyjaśnione "patrolowy przedni sztywny most" oznacza jedynie to iż jest on zbudowany na wzór tylnego, czyli grucha + rury lub całkowity ... wyelimonowane są przeguby wewnętrzne, a "kule" zastępują (osłaniają)?? przeguby zewnętrzne (te z kolei pracują jedynie w poziomie względem całego mostu) zaletą takiego mostu jest możliwość tzw. wykrzyżu względem tylnej osi, czyli kontakt wszystkich 4 kół z podłożem Chyba wyczerpaliśmy temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) no jeszcze ewentualnie do poczytania https://www.google.pl/search?q=rodzaje+nap%C4%99du+4x4&rlz=1C1LENN_enPL521PL521&espv=2&biw=1242&bih=606&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=DDrPVLTJLMaQ7AaRtYDABA&ved=0CEsQsAQ jak co działa . Edytowane 2 Lutego 2015 przez dziarus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Na 4L jest spory moment na półosiach i szybciej rozłącza LSD niż na 4H i stąd to zastanowienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 jak to "rozłącza LSD" ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 LSD spina oba koła tylko do pewnego momentu, jak sama nazwa mówi jest to zwykły mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu,powyżej pewnych momentów tarczki i tak będą ulegały poślizgowi nawet nowe,co prawda później ale jednak. Pełen komfort daje tylko diflock. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czifu Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Przeczytałem wszystko i nie chce mi się cytować poszczególnych postów, ale każdy most ma mechanizm róznicowy czy to z LSD czy z diflockiem, inaczej nie dało by się jeździć po czarnym. Patrole nie wszystkie miały blokady tyłu, a przedni most patrola ma zwykłe przeguby z przodu tylko osłonięte kulami nie gumami. Maciekterran powiedz jakie miałeś ciśnienie w kołach? bo ja jak jadę w teren to spuszczam do 1atm a mam taki sam bieżnik. Kubatyran niestety nie wszystkie T1 miały LSD w moście tylnym, wyjątkiem były 3,0v6, natomiast z tego co wiem T2 już miały wszystkie LSD. Edytowane 2 Lutego 2015 przez czifu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Przeczytałem wszystko i nie chce mi się cytować poszczególnych postów, ale każdy most ma mechanizm róznicowy czy to z LSD czy z diflockiem, inaczej nie dało by się jeździć po czarnym. Patrole nie wszystkie miały blokady tyłu, a przedni most patrola ma zwykłe przeguby z przodu tylko osłonięte kulami nie gumami. Maciekterran powiedz jakie miałeś ciśnienie w kołach? bo ja jak jadę w teren to spuszczam do 1atm a mam taki sam bieżnik. Kubatyran niestety nie wszystkie T1 miały LSD w moście tylnym, wyjątkiem buły 3,0v6, natomiast z tego co wiem T2 już miały wszystkie LSD. ad1. oczywiście masz rację ... chciałem tylko odróżnić most z LSD od zwykłego ("tylko różnicowego") ad4. to ja pisałem, tutaj z forum wywnioskowałem, że to właśnie T II były z "różnicówką" lub LSD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciekterran Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Czyli difflock albo G klasa, dobra , a lada Niva ? Wiem, smiesznie to brzmi, ale ten ruski czołg dojeżdża dosc daleko w terenie ! Jakie mialem ciśnienie to muszę sprawdzić bo na ten moment ok wymianie na MT nie ruszałem oponek ;)Sent from my Lumia 800 using Tapatalk A Amerykance ? Orientuje się ktoś o ich napędach ? Ford , jeep ? Sent from my Lumia 800 using Tapatalk A na 100% dyskoteka ani defender też nie ma sztywnych mostów ?Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 e no maciek z całym szacunkiem ale podstawowa wiedza się kłania sztywny most to nie znaczy że most ma blokadę ale że jest on sztywny dosłownie , obudowa całego mostu (pochwa) jest sztywna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.