mag Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Mam problem, kilka dni temu kontrolka oleju gasła później niz zwykle, za kazdym razem coraz pozniej, ale dziś już nie zgasła i w trakcie wolnej jazdy - zamiar skrętu czy parkowania auto gasło. za 1szym razem odpalilo odrazu za drugim razem juz byl problem bo odpalil po 2 próbie. Przyjechal mechanik sprawdzil olej, ktory jest ok , silnik suchy. pozniej znow jade i zgasł przy wjezdzie na rondo ale po 2 próbach odpalił, i tak jeszcze 2 razy. Próby wygladaly jakby chcial zakrecic 2 razy tak bardzo wolno ale nic niczym wyladowany akumulator, ale jak pisze po 2 probie udawalo sie. Ostatni raz jak udalo sie odpalic to po chwili zgasł i tu cisza. zero krecenia tylko pyk przy przekrecaniu kluczyka. dodam ze oczywiscie caly czas kontrolka oleju sie swieci. Miał ktoś taki problem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) na własne życzenie zatarłaś silnik. Szukaj nowego po okolicznych szrotach/na allegro ps ta lampka to świętosc- jak sie zapali, to od razu trzeba zgasic silnik i na lince do mechanika. gdybyś tak zrobiła, to naprawa prawdopodobnie zamknęła by sie w paru stówach za nową pompe oleju/czyszczenie/uszczelnienie smoka czu cos podobnego. ps nie napisałas nawet jaki to silnik? benzyniak czy diesel? 1,5 czy 1,8? Edytowane 3 Lutego 2015 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Witamy koleżankę. Naprawdę warto się zapoznać z tym tematem aby nie było niedomówień przy ewentualnych radach i poradach http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88228-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Nie jestem mechanikiem - więc nie napiszę co się stało....Mogę się tylko domyślać...skutków ... Ale jako kobieta, wiem jedno - gdy zaświeci się kontrolka oleju - NALEŻY się zatrzymać ... i zadzwonić po lawetę... a potem można się ewentualnie rozpłakać ... Absolutnie żadnej jazdy! Gdy mrugała Ci już wcześniej - dlaczego nie podjechałaś do mechanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 1.5 benzyna. Napisałam ze jak zapalila się kontrolka to zadzwonilam po mechanika.przyjechal i sprawdził olej i powiedział ze ok.mowi ze prawdopodobnie padł czujnik oleju, a teraz dodatkowo rozrusznik bo wcześniej miałam z nim problem. Jakby powiedział ze mam Nie jechać nim nigdzie to bym nie jechała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) masz 1% szansy na to, ze to padł i rozrusznik i czujnik. Niestety 99% stoi za kompletną masakrą wnętrza silnika spowodowaną brakiem smarowania. ps skoro mechanik był taki mądry, ze kazał ci jechac, to niech teraz za swoja głupote odpowie i naprawi za darmo (najprawdopodobniej bedzie sie starał wcisnac ci jakas bajke, zeby sie z tego wywinac, ale nie daj sie łątwo zbyć) Edytowane 3 Lutego 2015 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 1.5 benzyna. Napisałam ze jak zapalila się kontrolka to zadzwonilam po mechanika.przyjechal i sprawdził olej i powiedział ze ok.mowi ze prawdopodobnie padł czujnik oleju, a teraz dodatkowo rozrusznik bo wcześniej miałam z nim problem. Jakby powiedział ze mam Nie jechać nim nigdzie to bym nie jechała . Wybacz , ale ja czytam coś innego : "...kilka dni temu kontrolka oleju gasła później niz zwykle, za kazdym razem coraz pozniej, ale dziś już nie zgasła i w trakcie wolnej jazdy - zamiar skrętu czy parkowania auto gasło. za 1szym razem odpalilo odrazu za drugim razem juz byl problem bo odpalil po 2 próbie." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Czego tu nie rozumieć ? Napisałam ze dziś kontrolka juz nie zgasla i ze w trakcie wolnej jazdy czyli zamiar skrętu bądź parkowania auto zgasło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Czego tu nie rozumieć ? Napisałam ze dziś kontrolka juz nie zgasla i ze w trakcie wolnej jazdy czyli zamiar skrętu bądź parkowania auto zgasło. Bo jak się świeci cały czas po odpaleniu / uruchomieniu auta - to się nigdzie nie jedzie, nawet wolno.... Stajemy / zatrzymujemy samochód... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 @Skyller ma racje. Piszesz, ze problem narastał od paru dni. Trzeba było jechac z nim od razu do mechanika (szczególnie ze ta kontrolka to na serio nie przelewki), to moze byś zdążyła uniknąć takiej katastrofy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Nie straszcie bo już mam nerwy. Od początku coś. Eh. Jutro będzie po niego laweta i się dowiem co jest. Oby jednak mechanik miał rację bo oszaleje. A po czym poznać ze zatarty silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Nie załamujcie i nie straszcie od razu tak dziewczyny. Mechanik stwierdził, że olej jest ! -Może padła pompa; -Może faktycznie czujnik; -odpalanie - może tuleje w rozruszniku; -może elektromagnes; -może słaba masa aku-karoseria, karoseria-silnik; Ile razy tutaj na forum było, że były aż trzy niedomagania-usterki razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) po tym, ze zdrowy rozrusznik przy nałądowanym akumulatorze nie bedzie miał siły obrócić wałem (gdy jest zatarty na amen) Niestety, nawet gdy sie uda obrócić, nie znaczy to, ze silnik ocalał, bo, skoro przedtem napuchł do takich rozmiarów, ze się zatrzymał, znaczy to, ze albo panewki i wał, albo tłoki i cylindry (albo to i to) są poprzycierane/popękane i silnik dobrze chodził juz po takim czyms nie bedzie. krótko: jak wąłem nie da sie obrócic, to na 100% zatarty jak da sie obrócic, to trzeba zdjac miske, odkrecic stopy korbowodów i zobaczyc jak wygladaja panewki i wał- jesli beda uszkodzone to tez trzeba szukac innego silnika. edit @ mirek to dlaczego samochód gasł, skoro miałaby to byc tylko wina rozrusznika i czujnika? życze koleżance jak najleiej, ale spodziewam sie najgorszego niestety. Edytowane 3 Lutego 2015 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Mirku , nikt nie straszy @mag Po prostu nie rozumiem takiego podejścia do auta, które jakby nie patrząc - służy nam... O rozruszniku była już mowa w październiku... Być może obecna kontrolka zaczęła się od czujnika, filtra , pompy... a co wyniknie teraz - mag zobaczy... auto nie chce odpalić, bo tym ciągłym "łechtaniem" może rozładował się akumulator... Czerwone kontrolki po coś są wsadzone w deskę rozdz. Miejmy nadzieję, że to będzie "drobnostka"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Trochę mnie to wszystko przeraza juz. Naprawa tego auta wyszła tyle za ile już go kupiłam. Odnośnie rozrusznika to miałam z nim problem i właśnie z tym całym odpalaniem kiedyś ale mechanik przeczyscil i coś tam jeszcze wiec obeszło się wtedy bez naprawy czy wymiany. Było to ze 3 mc temu. Odnośnie kontrolki.oleju to to że gaśnie później to zaczęło się ze 2 dni temu właśnie. Ale nic mi w silniku.nie buczalo nie stukalo i żadnych innych podejrzanych dźwięków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Jutro auto jedzie do naprawy? Mam prośbę - podziel się z Nami diagnozą mechanika. Ok? Wiemy, że nic tak nie wkurza - jak ciągłe awarie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Tak jutro będzie po niego laweta I będę wiedziała co jak. Ale mechanik mówi ze raczej ten czujnik i rozrusznik.eh oby. Dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Koleżanko mag. 1co do rozrusznika to dziwi mnie że mechanior a raczej d...nie mech. Czyszcząc go nie wynienił odrazu szczotek! Bo to kosztuje ok 30pln, a w tylu letnim wozie nie mogą być ok, chodz by się zdawało że mają jeszcze deko zapasu. 2To nieszczęsne ciśnienie oil. Zanim wymieni czujnik (pare zeta)to powinien sprawdzić najpierw zegarowo. Przy okazji lub z musu(wynik ciśnienia oil) zdjąć miskę oil-wyczyścić! Sprawdzić stan panewek! Prace pompy+oczyszczenie oraz sprawdzić zawór zwrotny ciśnienia oil!!! Często też bywa przyczyną nie domagania ciśnienia i jego spadku! O czym często zapominają! Acz kolwiek tu czasami jest problem bo zawór bywa zintegrowany z pompą, wtedy niestety wymiana całości(pompa z zaworem) Ale miejmy nadzieje że to czujnik! ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgodzio Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 A jaka była temp płynu chłodzącego? Przy braku smarowania wszystko by się gotowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 A jaka była temp płynu chłodzącego? Przy braku smarowania wszystko by się gotowało. Już nie zadręczaj dziewczyny. Samochód na lawecie pojechał na warsztat, więc może coś więcej się dowiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Pierwsze co dziś usłyszałam to ze rozrusznik robi zwarcie i nie można z nim podłączyć do kompa wiec będą go wyciągać ale jak wspomniałam o zatarciu to potem zadzwoni i mówi że sprawdzał kluczem i ze chyba zatarty ale mówi też ze może tez blokować rozrusznik i ze jak go wyciągną to sprawdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 A jaka była temp płynu chłodzącego? Przy braku smarowania wszystko by się gotowało. jak sie zaciera na panewkach, to płyn sie wcale nie musi gotowac bo niby jakim sposobem? tam zarówno smarowanie jak i chłodzenie jest za pomocą oleju, a jak go pompa nie podawała, to powstało tarcie, ktore z kolei spowodowało bardzo wysoką teperature, ktorej nie miało co odprowadzic, wiec ciągle rosła, az sie wszystko zespawało (zgrzało)- dlatego silnik stanął i rozrusznik nie ma siły go ruszyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 No i mechanik powiedział ze silnik zatarty ale nie wiem jeszcze jak. Wiem ze próbował kluczem obrócić ten wal i ani drgnal. Na szczęście znalazł już inny silnik wiec będę wymieniać . Dobrze naprawdę ze da się cos zrobic choć koszty juz mnie dobijaja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Czyli jednak... @nunu85 dobrze wnioskował i miał rację. Teraz będziesz już pamiętała, że czerwone kontrolki - to bardzo ważna rzecz...A ta z symbolem "koneweczki z olejem" - to "ikona świętości"... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 No i mechanik powiedział ze silnik zatarty ale nie wiem jeszcze jak. Wiem ze próbował kluczem obrócić ten wal i ani drgnal. Na szczęście znalazł już inny silnik wiec będę wymieniać . Dobrze naprawdę ze da się cos zrobic choć koszty juz mnie dobijaja... A chciałem być optymistą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.