Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] temperatura silnika i wentylator chłodnicy


Gość Tomiszu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym się dowidzieć jaka powinna być prawidłowa temperatura...

jeżdżę na lpg .. słyszałem że w tym przypadku temperatura jest wyższa niż na benzynie...

lecz i tak wydaje mi się za wysoka...

brakuje kawałeczek do czerwonego...

nie grzeje się bardziej..

nie włącza się też wentylator chłodnicy...

sprawdziłem go na krótko i chodzi...

może to wszystko wina czujnika???

podpowiedzcie...

dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a trzyma sie caly czas tak wysoko czy tylko czasami? jest za wysoka, sprawdz czy ci nie wycieka gdzies plyn chlodniczy i czy jest go tyle ile trzeba. zobacz tez czy na benzynie jest mniejsza, jesli tak to najprawdopodobniej masz za uboga mieszanke gaz-powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu jest kłopot..

bo stoi wysoko... do czerwieni jeszcze kawałek...

jak już stanie wysoko to nieistotne czy 160 czy korki

stoi równo (bez skojarzeń :lol: )

 

na 100% nie ma wycieków...

zlałem stary płyn.. przelałem destylowaną...

teraz mam destylowaną...

nic się nie zmienia...

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy termostat otwiera obieg. A z tym czyjnikiem to może być to

jeżeli wentylator działa na krótko. Ja mam 2.0 i wskazówka nigdy jeszcze nie przekroczyła połowy, nawet jak miałem za mało płynu chłodzacego.

 

Pozdrawiam ( apropo to bede dziś w pruszkowie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jest to wina poprostu czujnika temperatury który podaje napięcie na tablice przyrządów, chyba że jest jeszcze uszkodzony wskażnik temperatury na tej tablicy - tak przypuszczam ale nie jestem pewien.

Pozdrawiam :

Yogi :-k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że wskaźnik temp jest ok...

podnosi się ładnie...

i jest jeszcze jedna sprawa którą zauważyłem...

musiałem się przemęczyć w środku ale

:wink:

po prostu włączyłem ogrzewanie na full i ....

temperatuera opadła o kawałeczek i trzyma się dalej...

coraz bardziej wydaje mi się że to czujnik temperatury..

 

taki nowy to znalazłem za około 250 pln...

ale czujnik to chyba trzeba nówkę ? :?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

od kilku dni u mnie to samo, temperatura skacze do gory, poki co przejsciowym rozwiazaniem w korkach i w jedzie po miescie jest wlaczanie dmuchawy na wysokie oborty i regulator na cieple powietrze...

podczas szybkiej jazdy wiadomo, nie ma takiej potrzeby.

 

za kilka dni bede u mechanika, bo tak jezdzic nie mozna, ale pewnie cos sie rozlaczylo, lub czujnik temperatury silnika

 

ps. widac ze primery maja standardowe objawy, moja ma juz 10lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja w odróżnieniu o moich poprzedników mam taki objaw: temp. dochodzi praktycznie do połowy(czyli ok') ale jak załączam dmuchawę to spada tak ok.3mm poniżej - nie wiem czy tak ma być? Nie chciałbym też na niedogrzanym silniku jeździć, bo to też nie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja w odróżnieniu o moich poprzedników mam taki objaw: temp. dochodzi praktycznie do połowy(czyli ok') ale jak załączam dmuchawę to spada tak ok.3mm poniżej - nie wiem czy tak ma być? Nie chciałbym też na niedogrzanym silniku jeździć, bo to też nie dobrze.

 

i to jest to nigdy nie podchodzi dalej

no chyba , że uszczelka pod głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może też być po stronie pompy wody.

Z biegiem czasu jej łopatki tracą swoje fabryczne kształty i nie pompują juz płynu tak jak potrzeba.

Pompa ma wtedy mniejszą wydajność przez co zakłócony jest obieg płynu w przewodach i przy wolnej jeździe w korkach lub bardzo dynamicznej temperatura rośnie.

Warto poobserwować samą pompę z zewnątrz jak wygląda, czy nie cieknie lub czy nie wydaje dziwnych odgłosów.

I ewentualnie wymienić.

Ja planuję tak właśnie zrobić - u mnie pompa cieknie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha i przy włączaniu dmuchawy na ciepłe/ gorące powietrze wskazówka temperatury nie rusza się w żadną stronę.

I z tego co pamiętam w moich poprzednich autach też tak było, może poza Twingo - tam w ogóle pozbyto się tego mało przydatnego wskaźnika i zastąpiono go tylko wskaźnikiem za wysokiej temperatury na desce...

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam (a mogę się mylić) to komputer jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora, a ten dostaje sygnał z czujnika temperatury, przepływomierza i czegośtam jeszcze. Termostat też może być przyczyną, ale ten bardzo łatwo sprawdzić. Po uruchomieniu silnika trzeba poczekać aż wskazówka pójdzie do góry, a potem po kilku minutach powinna opaść - to jest sygnał, że termostat się otworzył. Można go też wyjąć i sprawdzić w domowych warunkach wrzucając do naczynia z gorącą wodą. Podgotować i zobaczyć czy się otwiera. Ja jednak stawiam na czujnik temperatury, tylko nie ten od wskazówki.

 

Wylej wodę destylowaną i zalej płyn!!! Woda ma temperaturę wrzenia 100 stopni, a płyn 110 stopni. 10 stopni dla silnika to bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak okazalo sie ze cos powazniejszego, wentylatory dzialaja... problemem jest prawdopodobny wyciek z ukladu chodzenia, po wlaniu plynu w krotkim czasie poziom spada do minimum! przeczytalem kilka tematow... jutro rano sprawdze jak to jest z tymi bombelkami

 

w srode auto idzie kolejny raz do sewisu, jakies sugestie, co moglo sie wydarzyc, na co zwrocic uwage? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sie powtorze, ale:

1- sprawdz podkladajac pod silnik tekture, po ktorej stronie wycieka plyn( uwaga - moze wysychac sciekajac po bloku), przyjrzyj sie dokladnie z latarka czy pompa wody nie jest mokra, wlasnie tedy mozesz gubic czesc plynu - wymiana.

2- dobrze odpowietrz uklad, bardzo wazny jest odpowietrznik w bloku silnika - wyjmij termostat i przeplucz caly uklad.

3- gdyby to byla uszczelka pod glowica na pewno bys poznal - dymi z rury lub oleista substancja w zbiorniczku lub wzrastajacy poziom oleju lub brak sily, nierowna praca silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...