Gość Tomiszu Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 chciałbym się dowidzieć jaka powinna być prawidłowa temperatura... jeżdżę na lpg .. słyszałem że w tym przypadku temperatura jest wyższa niż na benzynie... lecz i tak wydaje mi się za wysoka... brakuje kawałeczek do czerwonego... nie grzeje się bardziej.. nie włącza się też wentylator chłodnicy... sprawdziłem go na krótko i chodzi... może to wszystko wina czujnika??? podpowiedzcie... dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 a trzyma sie caly czas tak wysoko czy tylko czasami? jest za wysoka, sprawdz czy ci nie wycieka gdzies plyn chlodniczy i czy jest go tyle ile trzeba. zobacz tez czy na benzynie jest mniejsza, jesli tak to najprawdopodobniej masz za uboga mieszanke gaz-powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 i tu jest kłopot.. bo stoi wysoko... do czerwieni jeszcze kawałek... jak już stanie wysoko to nieistotne czy 160 czy korki stoi równo (bez skojarzeń ) na 100% nie ma wycieków... zlałem stary płyn.. przelałem destylowaną... teraz mam destylowaną... nic się nie zmienia... pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 Sprawdź czy termostat otwiera obieg. A z tym czyjnikiem to może być to jeżeli wentylator działa na krótko. Ja mam 2.0 i wskazówka nigdy jeszcze nie przekroczyła połowy, nawet jak miałem za mało płynu chłodzacego. Pozdrawiam ( apropo to bede dziś w pruszkowie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 sprawdź termostat i czujnik temperatury silnika, i radziłbym przestać tak jeździć zanim tego nie zrobisz pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 jesli wskazowka jest zawsze wysoko to raczej nie bedzie wina termostatu, chociaz to nie jest droga sprawa wiec moze warto wymienic i sprawdzic czy jest tak samo, chyba najlepiej bedzie podjechac z tym do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 termostat jest chyba ok bo chłodnica ma taką samą temperaturę u góry i u dołu a jeżeli by był padnięty to chyba by się ciut różniła ?? p.s - a ja będę jechał z piaseczna przez nadarzyn :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fir Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 Dokładnie tak. A może któreś kable nie łaczą? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 A może jest to wina poprostu czujnika temperatury który podaje napięcie na tablice przyrządów, chyba że jest jeszcze uszkodzony wskażnik temperatury na tej tablicy - tak przypuszczam ale nie jestem pewien. Pozdrawiam : Yogi :-k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 wydaje mi się że wskaźnik temp jest ok... podnosi się ładnie... i jest jeszcze jedna sprawa którą zauważyłem... musiałem się przemęczyć w środku ale :wink: po prostu włączyłem ogrzewanie na full i .... temperatuera opadła o kawałeczek i trzyma się dalej... coraz bardziej wydaje mi się że to czujnik temperatury.. taki nowy to znalazłem za około 250 pln... ale czujnik to chyba trzeba nówkę ? :? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 Na 99 % czujnik, albo przekaźnik załaczający wentylator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arseci Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 od kilku dni u mnie to samo, temperatura skacze do gory, poki co przejsciowym rozwiazaniem w korkach i w jedzie po miescie jest wlaczanie dmuchawy na wysokie oborty i regulator na cieple powietrze... podczas szybkiej jazdy wiadomo, nie ma takiej potrzeby. za kilka dni bede u mechanika, bo tak jezdzic nie mozna, ale pewnie cos sie rozlaczylo, lub czujnik temperatury silnika ps. widac ze primery maja standardowe objawy, moja ma juz 10lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rachel Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 a ja w odróżnieniu o moich poprzedników mam taki objaw: temp. dochodzi praktycznie do połowy(czyli ok') ale jak załączam dmuchawę to spada tak ok.3mm poniżej - nie wiem czy tak ma być? Nie chciałbym też na niedogrzanym silniku jeździć, bo to też nie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 a ja w odróżnieniu o moich poprzedników mam taki objaw: temp. dochodzi praktycznie do połowy(czyli ok') ale jak załączam dmuchawę to spada tak ok.3mm poniżej - nie wiem czy tak ma być? Nie chciałbym też na niedogrzanym silniku jeździć, bo to też nie dobrze. i to jest to nigdy nie podchodzi dalej no chyba , że uszczelka pod głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arseci Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 dopoki nie mialem tej awari, temperatura silnika niegdy nie przekroczyla polowy, moze minimalnie w uplay z wlaczona klimatyzacja na postoju, generalnie jednak jest ponizej jej i to jest normalne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 przestańcie kombinować, w każdym samochodzie po włączeniu ogrzewania spada temperatura na wskaźniku, to normalne i tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brodacz Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Problem może też być po stronie pompy wody. Z biegiem czasu jej łopatki tracą swoje fabryczne kształty i nie pompują juz płynu tak jak potrzeba. Pompa ma wtedy mniejszą wydajność przez co zakłócony jest obieg płynu w przewodach i przy wolnej jeździe w korkach lub bardzo dynamicznej temperatura rośnie. Warto poobserwować samą pompę z zewnątrz jak wygląda, czy nie cieknie lub czy nie wydaje dziwnych odgłosów. I ewentualnie wymienić. Ja planuję tak właśnie zrobić - u mnie pompa cieknie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brodacz Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Acha i przy włączaniu dmuchawy na ciepłe/ gorące powietrze wskazówka temperatury nie rusza się w żadną stronę. I z tego co pamiętam w moich poprzednich autach też tak było, może poza Twingo - tam w ogóle pozbyto się tego mało przydatnego wskaźnika i zastąpiono go tylko wskaźnikiem za wysokiej temperatury na desce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Brodacz to jeszcze raz się dobrze przypatrz czy się nei obniży, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wwwpawel Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Z tego co pamiętam (a mogę się mylić) to komputer jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora, a ten dostaje sygnał z czujnika temperatury, przepływomierza i czegośtam jeszcze. Termostat też może być przyczyną, ale ten bardzo łatwo sprawdzić. Po uruchomieniu silnika trzeba poczekać aż wskazówka pójdzie do góry, a potem po kilku minutach powinna opaść - to jest sygnał, że termostat się otworzył. Można go też wyjąć i sprawdzić w domowych warunkach wrzucając do naczynia z gorącą wodą. Podgotować i zobaczyć czy się otwiera. Ja jednak stawiam na czujnik temperatury, tylko nie ten od wskazówki. Wylej wodę destylowaną i zalej płyn!!! Woda ma temperaturę wrzenia 100 stopni, a płyn 110 stopni. 10 stopni dla silnika to bardzo dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arseci Opublikowano 31 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2005 jednak okazalo sie ze cos powazniejszego, wentylatory dzialaja... problemem jest prawdopodobny wyciek z ukladu chodzenia, po wlaniu plynu w krotkim czasie poziom spada do minimum! przeczytalem kilka tematow... jutro rano sprawdze jak to jest z tymi bombelkami w srode auto idzie kolejny raz do sewisu, jakies sugestie, co moglo sie wydarzyc, na co zwrocic uwage? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomiszu Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 termostat leżał.. no i czujnik przy okazji teraz jest ju oki dzieki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brodacz Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 moze sie powtorze, ale: 1- sprawdz podkladajac pod silnik tekture, po ktorej stronie wycieka plyn( uwaga - moze wysychac sciekajac po bloku), przyjrzyj sie dokladnie z latarka czy pompa wody nie jest mokra, wlasnie tedy mozesz gubic czesc plynu - wymiana. 2- dobrze odpowietrz uklad, bardzo wazny jest odpowietrznik w bloku silnika - wyjmij termostat i przeplucz caly uklad. 3- gdyby to byla uszczelka pod glowica na pewno bys poznal - dymi z rury lub oleista substancja w zbiorniczku lub wzrastajacy poziom oleju lub brak sily, nierowna praca silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.