art01 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Witam. Czy ktoś miał może podobny problem? Od 2 miesięcy przy szybkim wrzucaniu pierwszego biegu wchodzi on po zębach. Podobna sytuacja jest w przypadku drugiego biegu gdy auto powoli się toczy i gdy szybko się wciśnie sprzęgło i od razu wrzuci drugi bieg to również będzie zgrzyt. Dodam , że przy powolnym wrzucaniu biegów wchodzą one ok. Podobnie przy redukcji z 4 lub 3 na 2 taka sytuacja nie występuje. Również dziwne jest to , że biegi raz wchodzą bardzo ładnie , a za chwilę dość ciężko. Natomiast tak od ok 2 tygodni jak jest zimny silnik to gdy ruszę i zmieniam biegi to piąty bieg też wchodzi delikatnie po zębach. Po kilkukrotnej zmianie biegów wszystko wraca do normy. Dodam jeszcze , że gdy powoli wbijam pierwszy bieg to mam takie wrażenie , że cos go delikatnie blokuje pomimo , że nie ma zgrzytu. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Sprzęgło chyba jest w tym modelu sterowane hydraulicznie. Warto więc na początek sprawdzić układ hydrauliczny, który odpowiada za pracę sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Olej też sprawdź . Mogą to być równiż synchronizatory , linki ,czy wyrobiona "główka" dźwigni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 No to mamy zagwozdkę.Nie wiemy nic na temat rocznika,czy był płyn hamulcowy wymieniany...i mamy zgadywać. Wyprzęglik sprzęgła jest hydrauliczny,może masz niski poziom płynu,może pompa niedomaga,może olej za gęsty lub co gorsza masz gdzieś wyciek i jest go za mało.Mogły linki się wyciągnąć,mogą być synchronizatory wyrobione,cuda mogą być panie ...cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art01 Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Przepraszam nie napisałem , że zostało wymienione sprzęgło i po wymianie było trochę lepiej ale po kilku tygodniach od wymiany zaczęły się problemy z 5 biegiem ( jak jest zimne auto) potem jest OK. Auto jest z roku 2012 kupiłem je jak miało 19 tyś przebiegu. Wiadomo , że było uderzone ale w tył. Problem zaczął się po roku eksploatacji. Sprzęgło łapało na samej górze i mogłem zmieniać biegi gdy wcisnąłem tylko połowę sprzęgła. Jedynka wchodzi po zębach tylko gdy wcisnę szybko sprzęgło o id razu zmieniam bieg natomiast gdy przytrzymam auto na sprzęgle to biegi wchodzą dobrze. Dodam , że przy redukcji z 3,4 lub 5 na dwójke problem nie występuje tylko gdy jadę na luzie i chcę wrzucić szybko 2 bieg to jest zgrzyt. Olej raczej nie był wymieniany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Powodem wymiany sprzęgła były opisane wcześniej objawy? czy coś innego było przyczyną? Trochę mi to podpada,19 tys i kłopoty ze sprzęgłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art01 Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Mechanik zaczął najpierw od wymiany sprzęgła gdyż coś ciekło w sprzęgle. Myślałem , że poszedł synchronizator ale czytałem , że są jakieś pompki , które pompują płyn do sprzęgła. Najbardziej dziwi mnie fakt , że biegi raz wchodzą OK , a za chwilę ciężko. Jak rozruszam skrzynię to pozostałe biegi wchodzą dobrze , najgorzej jest na początku na zimnym silniku. Wydaję mi się , że jak dłużej przytrzymam sprzęgło na każdym biegu to one wchodzą lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Olej w skrzyni. Pisali już o tym wyżej. Wróć do mechanika. Skoro zrobił a nie działa, niech poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Art,bardzo oszczędnie dozujesz informacje.A ty po prostu nie masz oleju w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 ja bym wymienił cały olej i koniecznie na taki GL4 75W80. tu było pisane na ten temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69827-olej-w-manualnej-skrzyni-biegow/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Oczywiście,koszt niewielki,można samemu to zrobić,a skrzynia lepiej działa niż na fabrycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 No i koniecznie płyn hamulcowo sprzęgłowy trzeba sprawdzić. Ten wyciek w sprzęgle to mógł być wysprzęglik. Ciekawe czy przy wymianie sprzęgła został sprawdzony/wymieniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Możliwe też, że zewnętrzny mechanizm zmiany biegów ma luzy i stąd też mogą być problemy w wybieraniem biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Ale na kłopoty z olejem wskazywałoby to ,że były wycieki,a więc ubytek niewiadomej ilości,co może powodować ciężką zmianę na zimno po rozgrzaniu i roztrzepaniu jest w miarę ok! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Trochę mały przebieg na wycieki oleju ze skrzyni. No chyba, że strzał w tył jaki otrzymał ten Note coś jednak powykrzywiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art01 Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Dziękuję Wszystkim za informacje. Jak usterka zostanie ustalona to się odezwę. Mam tylko nadzieję , że to nie jest problem w samej skrzyni gdyż koszty będą wtedy dość duże. Jak już pisałem problem z pierwszym lub drugim biegiem występuje tylko gdy wciskam sprzęgło i od razu chcę wrzucić bieg. Natomiast kiedy np. cofam i nie puszczę sprzęgła i chce wrzucić pierwszy bieg to wchodzi on normalnie. Podobnie jest z drugim biegiem jak wrzucam z jedynki na dwójkę lub z 3 czy 4 to nie ma problemu jest tylko jak jadę na tzw. luzie i chcę wrzucić drugi bieg to zgrzytnie. jak kupiłem auto to ten problem nie występował. Pojawił się dopiero po roku eksploatacji. Auto ogólnie ok ( oprócz tej usterki nic się nie dzieje) silnik 1.6 przy tak małej masie ma kopa natomiast spalanie jest w normie ( jest to moje pierwsze auto benzynowe po 8 latach jazdy dieslem). Wiem , że to nie jest ten wątek ale może ktoś wie czy można zaktualizować nawigację ( lub wgrać na nią coś nowszego). Ja mam rocznik 2012 , a nawigacja jest z 2011. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Obszernie na temat nawigacji znajdziesz na forum tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/102-nawigacja-urz%C4%85dzenia-mobilne-gsm-monitory-dvd/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.