Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzynia czy sprzegło


art01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś miał może podobny problem?

Od 2 miesięcy przy szybkim wrzucaniu pierwszego biegu wchodzi on po zębach. Podobna sytuacja jest w przypadku drugiego biegu gdy auto powoli się toczy i gdy szybko się wciśnie sprzęgło i od razu wrzuci drugi bieg to również będzie zgrzyt. Dodam , że przy powolnym wrzucaniu biegów wchodzą one ok. Podobnie przy redukcji z 4 lub 3 na 2 taka sytuacja nie występuje. Również dziwne jest to , że biegi raz wchodzą bardzo ładnie , a za chwilę dość ciężko. Natomiast tak od ok 2 tygodni jak jest zimny silnik to gdy ruszę i zmieniam biegi to piąty bieg też wchodzi delikatnie po zębach. Po kilkukrotnej zmianie biegów wszystko wraca do normy. Dodam jeszcze , że gdy powoli wbijam pierwszy bieg to mam takie wrażenie , że cos go delikatnie blokuje pomimo , że nie ma zgrzytu.

 

POZDRAWIAM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło chyba jest w tym modelu sterowane hydraulicznie. Warto więc na początek sprawdzić układ hydrauliczny, który odpowiada za pracę sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Olej też sprawdź . Mogą to być równiż  synchronizatory , linki ,czy wyrobiona "główka" dźwigni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy zagwozdkę.Nie wiemy nic na temat rocznika,czy był płyn hamulcowy wymieniany...i mamy zgadywać.

Wyprzęglik sprzęgła jest hydrauliczny,może masz niski poziom płynu,może pompa niedomaga,może olej za gęsty lub co gorsza masz gdzieś wyciek i jest go za mało.Mogły linki się wyciągnąć,mogą być synchronizatory wyrobione,cuda mogą być panie ...cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam nie napisałem , że zostało wymienione sprzęgło i po wymianie było trochę lepiej ale po kilku tygodniach od wymiany zaczęły się problemy z 5 biegiem ( jak jest zimne auto) potem jest OK. Auto jest  z roku 2012 kupiłem je jak miało 19 tyś przebiegu. Wiadomo , że było uderzone ale w tył. Problem zaczął się po roku eksploatacji. Sprzęgło łapało na samej górze i mogłem zmieniać biegi gdy wcisnąłem tylko połowę sprzęgła. Jedynka wchodzi po zębach tylko gdy wcisnę szybko sprzęgło o id razu zmieniam bieg natomiast gdy przytrzymam auto na sprzęgle to biegi wchodzą dobrze. Dodam , że przy redukcji z 3,4 lub 5 na dwójke problem nie występuje tylko gdy jadę na luzie i chcę wrzucić szybko 2 bieg to jest zgrzyt. Olej raczej nie był wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem wymiany sprzęgła były opisane wcześniej objawy? czy coś innego było przyczyną?

Trochę mi to podpada,19 tys i kłopoty ze sprzęgłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zaczął najpierw od wymiany sprzęgła gdyż coś ciekło w sprzęgle. Myślałem , że poszedł synchronizator ale czytałem , że są jakieś pompki , które pompują płyn do sprzęgła. Najbardziej dziwi mnie fakt , że biegi raz wchodzą OK , a za chwilę ciężko. Jak rozruszam skrzynię to pozostałe biegi wchodzą dobrze , najgorzej jest na początku na zimnym silniku. Wydaję mi się , że jak dłużej przytrzymam sprzęgło na każdym biegu to one wchodzą lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni. Pisali już o tym wyżej. Wróć do mechanika. Skoro zrobił a nie działa, niech poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art,bardzo oszczędnie dozujesz informacje.A ty po prostu nie masz oleju w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,koszt niewielki,można samemu to zrobić,a skrzynia lepiej działa niż na fabrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i koniecznie płyn hamulcowo sprzęgłowy trzeba sprawdzić. Ten wyciek w sprzęgle to mógł być wysprzęglik. Ciekawe czy przy wymianie sprzęgła został sprawdzony/wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe też, że zewnętrzny mechanizm zmiany biegów ma luzy i stąd też mogą być problemy w wybieraniem biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na kłopoty z olejem wskazywałoby to ,że były wycieki,a więc ubytek niewiadomej ilości,co może powodować ciężką zmianę na zimno po rozgrzaniu i roztrzepaniu jest w miarę ok!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim za informacje. Jak usterka zostanie ustalona to się odezwę. Mam tylko nadzieję , że to nie jest problem w samej skrzyni gdyż koszty będą wtedy dość duże. Jak już pisałem problem z pierwszym lub drugim biegiem występuje tylko gdy wciskam sprzęgło i od razu chcę wrzucić bieg. Natomiast kiedy np. cofam i nie puszczę sprzęgła i chce wrzucić pierwszy bieg to wchodzi on normalnie. Podobnie jest z drugim biegiem jak wrzucam z jedynki na dwójkę lub z 3 czy 4 to nie ma problemu jest tylko jak jadę na tzw. luzie i chcę wrzucić drugi bieg to zgrzytnie. jak kupiłem auto to ten problem nie występował. Pojawił się dopiero po roku eksploatacji. Auto ogólnie ok ( oprócz tej usterki nic się nie dzieje) silnik 1.6 przy tak małej masie ma  kopa natomiast spalanie jest w normie ( jest to moje pierwsze auto benzynowe po 8 latach jazdy dieslem).

Wiem , że to nie jest ten wątek ale może ktoś wie czy można zaktualizować nawigację ( lub wgrać na nią coś nowszego). Ja mam rocznik 2012 , a nawigacja jest z 2011. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...