Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem po wymianie silnika krokowego


peter3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Auto zgaslo w trakcie jazdy i po probie uruchomienia gaslo, dodawanie gazu nic nie dawalo, laweta i do mechanika, diagnoza silnik krokowy. Wymienilem na zamiennik Bosha, (ktory plynal do mnie miesiac ze stanow) i sukces jest polowiczny, bo silniczek trzyma obroty, ale na zimnym silniku auto gasnie, trzeba podgazowac i generalnie poczatkowe metry ostroznie, bo jesli za duzo sie gazu doda i zdejmie noge, to potrafi zgasnac. Uzywalem dostepnej procedury regulacji wolnych obrotow, nie pomoglo. I teraz co robic? Czy mozna jakos ten nowy silnik ustawic, czy moze probowac np. przeczyscic ten stary wadliwy, bo byc moze niepotrzebnie go w ogole wymienialem..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyrzuca P0505, czyli wadliwe dzialanie IAC, ale to tylko jesli ze dwa razy nieuwaznie odpuszcze gaz i auto zgasnie, inaczej nie wyrzuca zadnego bledu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wymiana nie pomogła, a nowy silniczek jest sprawny to może warto sprawdzić jego obwód multimetrem. Myślę, że warto też zainteresować się też samą przepustnicą w jakim jest stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tym linkiem: http://www.nicoclub.com/FSM/Pathfinder/2001/ec.pdf

Jest manual sprawdź strony od 424 do 432. Jeśli przepustnica jest OK to trzeba ją zaadaptować, strona 59 <- bez konieczności podłączania Consulta-II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy wadliwa przepustnica nie powodowalaby problemow w normalnej jezdzie? moj problem dotyczy tylko zimnego silnika, w czasie jazdy na zimnym silniku wolne obroty schodza do 500 i trzeba na nie uwazac, w normalnej pracy na rozgrzanym silniku wolne obroty nie schodza ponizej tych 700-750. Tak jak pisalem te procedure ze strony 59 wykonalem, niestety nie rozwiazala problemu. Dzieki za wskazowki w kazdym razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przepustnica byłaby wadliwa to temperatura silnika nie miałaby znaczenia. W końcu jest ona odpowiedzialna za przepływ powietrza i przyspieszanie. Na Twoim miejscu zrobiłbym caładniagnostykę silnika krokowego jak opisano w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...