peter3 Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Witam Auto zgaslo w trakcie jazdy i po probie uruchomienia gaslo, dodawanie gazu nic nie dawalo, laweta i do mechanika, diagnoza silnik krokowy. Wymienilem na zamiennik Bosha, (ktory plynal do mnie miesiac ze stanow) i sukces jest polowiczny, bo silniczek trzyma obroty, ale na zimnym silniku auto gasnie, trzeba podgazowac i generalnie poczatkowe metry ostroznie, bo jesli za duzo sie gazu doda i zdejmie noge, to potrafi zgasnac. Uzywalem dostepnej procedury regulacji wolnych obrotow, nie pomoglo. I teraz co robic? Czy mozna jakos ten nowy silnik ustawic, czy moze probowac np. przeczyscic ten stary wadliwy, bo byc moze niepotrzebnie go w ogole wymienialem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 ECM wyrzucił jakiś błąd?? Jeśli tak to jaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter3 Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 wyrzuca P0505, czyli wadliwe dzialanie IAC, ale to tylko jesli ze dwa razy nieuwaznie odpuszcze gaz i auto zgasnie, inaczej nie wyrzuca zadnego bledu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Skoro wymiana nie pomogła, a nowy silniczek jest sprawny to może warto sprawdzić jego obwód multimetrem. Myślę, że warto też zainteresować się też samą przepustnicą w jakim jest stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Pod tym linkiem: http://www.nicoclub.com/FSM/Pathfinder/2001/ec.pdf Jest manual sprawdź strony od 424 do 432. Jeśli przepustnica jest OK to trzeba ją zaadaptować, strona 59 <- bez konieczności podłączania Consulta-II Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter3 Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ale czy wadliwa przepustnica nie powodowalaby problemow w normalnej jezdzie? moj problem dotyczy tylko zimnego silnika, w czasie jazdy na zimnym silniku wolne obroty schodza do 500 i trzeba na nie uwazac, w normalnej pracy na rozgrzanym silniku wolne obroty nie schodza ponizej tych 700-750. Tak jak pisalem te procedure ze strony 59 wykonalem, niestety nie rozwiazala problemu. Dzieki za wskazowki w kazdym razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Jeśli przepustnica byłaby wadliwa to temperatura silnika nie miałaby znaczenia. W końcu jest ona odpowiedzialna za przepływ powietrza i przyspieszanie. Na Twoim miejscu zrobiłbym caładniagnostykę silnika krokowego jak opisano w manualu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.