fred77 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Ot takie dziwne pytanie mnie naszło. Ostatnio jeżdżę po polach i obserwuję remont pobliskiego torowiska w mojej okolicy. Ponieważ torowiska przeważnie biegną wśród pół i łąk to z dojazdem do nich bywa różnie. Obecnie mamy zimę i czasami chwyciu mróz, a czasami jest odwilż, a jak jest odwilż to robi się grząsko, a na niektórych polach nawet bagnisto. Parę dni temu jechałem polną drogą. Droga jak to droga, była owszem błotnista ale spokojnie dało się jechać. Potem wjechałem na pole i tu już zaczęły się schody. Jechałem tzw. ścieżką technologiczną przez środek uprawy. Włączyłem przedni napęd z reduktorem i na pierwszym biegu samochód jechał. Miękko i błotniście było na tyle, że koła zapadały się prawie aż do krawędzi felg. Koła mieliły ale wóz się przemieszczał bez większych kłopotów. Gdy dojechałem do końca pola to zaraz za nim bylo nastęne. Lecz gdy zobaczyłem rozległe kałuże i dość dużo błota to stwierdziłem, żę nie będę ryzykował i przejechałem przez płytki rów na remontowane torowisko i torowiskiem wróciłem do wcześniej opisywanej polnej drogi. W związku z tym naszła mnie taka refleksja. Co by było gdybym wjechał na to drugie pole? Według mnie było duże prawdopodobieństwo, żę bym na nim został. Z jakimi warunkami terenowymi Terrano sobie radzi, a jakich trzeba unikać? Mam tu na myśli samotną jazdę kiedy to, gdybym się zakopał, to musiałbym zostawić samochód i iść po pomoc. Z jak grząskim błotem Terrano sobie poradzi? Z jak grząskim piachem? Pod jaką górkę podjedzie, mając na względzie błoto, trawę, piach czy asflat? Piszcie swoje doświadczenia. Dodam, że nie jestem jakimś maniakiem jazdy po bezdrożach. Samchód służy mi do codziennej asflatowej jazdy lub pokonywania trudnego terenu w związku z moimi kolejowymi zainteresowaniami. Zawieszenie fabryczne, a rozmiar opon taki jaki przewidział producent, zwykłe wielosezonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Mówi się, że auto jest tak terenowe,jak jego opony (czy jakoś tak). Najwięcej tutaj zależy od nich. Dużo też zależy od umiejętnego operowania gazem, w jakimś poradniku czytalem że należy jechac "tak wolno jak można i tak szybko jak trzeba". Wieczorem mogę poszukać tego poradnika i wrzucić tu co tam napisali o błocie a z doświadczenia to w błocie trzeba uważać, sam raz zostałem na takim polu, potrzebny był ciągnik, żeby mnie wytargać, został odciśnięty ślad całego dołu, tak mnie wciągło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Racja. Tyran może tyle ile jego opony oraz modyfikacje plus umiejętności kierowcy, wbrew pozorom potrafi wiele. Nie da się jednoznacznie powiedzieć co przejedziesz tyranem, a gdzie zostaniesz Z reguły zostajesz tam gdzie byłeś pewny że auto i Ty dacie radę. Inaczej byś się nie pchał. Pewne jest to że nie warto się pchać w błoto samemu na jedno auto jak nie musisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Najlepsze wyposażenie każdego auta 4x4 to numer telefonu do kumpla i zasięg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Jak mus to mus czasami nie da się inaczej. Jak tylko miałbym możliwość to ruszam od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Fred, w teren nie jeździ się solo Moja rada jest taka ... na pewno w okolicy są jakieś terenówki, musisz się zintegrować ze środowiskiem, pojeździć z nimi jakiś lajcik z ogniskiem , wymienić się telefonami Pisałem o tym kiedy zakładaliśmy dział " ... w błocie" My tutaj jeździmy i zasymilowaliśmy się z grupą 4x4 off W środku nocy można dzwonić i na pewno ktoś z odsieczą przybędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Może komuś się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 hehehehe jaki poradnik Jak zaczynałem jeździć w terenie, takich nie było trzeba było się wszystkiego samemu nauczyć metodą prób i błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Lemmy dobrze prawi, żeby zobaczyć gdzie możesz wjechać a gdzie nie warto się wybrać na jakiś piknik off , może to być komercyjny lub w gronie znajomych . Zobaczysz co potrafi twoja maszyna jak jeżdżą inne , gdzie możesz wjechać a gdzie nie i nie chodzi tu o upalanie i brodzenie po klamki w błocie tylko o podstawy jazdy w terenie podpatrzysz nauczysz się i będziesz mógł to wykorzystać podróżując ze swoją przyczepką po bezdrożach , inaczej zostanie ci zdobywanie doświadczenia na własnej skórze a to boli Nie da się o tym pisać pod jaką górkę wjedziesz lub przez jakie błoto przelecisz każde auto jest inne i kierowcy inni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Fred ... nie ma wyjścia musisz przyjechać kiedyś na zlot do Krzyżowej w tamtym roku na majówce też paru z Nas stawiało pierwsze nieśmiałe kroki w terenie ... a teraz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) hehehehe jaki poradnik Jak zaczynałem jeździć w terenie, takich nie było trzeba było się wszystkiego samemu nauczyć metodą prób i błędów Wiadomo, że tak jest najlepiej, ale trochę teorii jeszcze nikomu nie zaszkodziło Szczególnie, gdy ktoś dopiero będzie zaczynał zabawe w błocie Edytowane 15 Lutego 2015 przez KubaTyran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 a tak na marginesie to dobrze piszą w tej twojej książce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 w necie sporo można znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Ja się wiele dowiedziałem na majówce, zebrałem opinie, poglądy, telefony. A teraz A Dymion był tak samo jak ja zielony, teraz go ponosi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 " ... im samochód bardziej terenowy tym dalej po niego traktor musi jechać ... " Mam u siebie jakieś stare opony AT czy szosowe conti cośtam. Miałem już problem z jazdą po błocie /wychodząc z auta zapadałem się ponad kostki/ ciągnąc koniowóz /pusty 850kg/. Zapięcie 4H powodowało, iż auto z miejsca jakby gąsienic dostawało. Wcześniej jeździłem FORDem RANGERem i co ten to traktor w terenie potrafi to kopara opada, oczywiście za cenę ilości spalanego paliwa hehehe. Ale odpowiednie opony i umiejętne operowanie gazem robią swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 podstawą jak najmniejszej liczby wklejek jest dobry pilot i kierowca z zminimalizowanym adhd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 ja wychodzę z innego założenia, widzę najtrudniejszą przeszkodę , i w nią wjeżdżam heheh oczywiście żartuje..... masz rację dobry pilot to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Wypadało by odpowiedzieć "trzeba pojeździć i popróbować" Ale generalnie to jest prosta odpowiedź... jak się zakopie przednią belkę ramy (tą pod chłodnicą) to jest koniec jazdy... do przodu przynajmniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 ... dlatego dobrze jest widzieć w lusterku XJ-ta Thespian Łelkam...bek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Siema Thespian! Racja, przód w Terrano działa jak kotwica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 w sumie to na łinczu... to można ciągnąć do przodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Noooo ... "rzepy" na to nie chorują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymion620 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Ja się wiele dowiedziałem na majówce, zebrałem opinie, poglądy, telefony. A teraz A Dymion był tak samo jak ja zielony, teraz go ponosi Właśnie bardzo mnie ponosi w poniedziałek montuje blokady ARB POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 to już będzie konkret , przynajmniej będzie miał kto nas wyciągać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Tak, dlatego postanowiłem nie kupować na razie wyciągarki, tylko korzystać z wyciągarki Dymiona Teraz już wszędzie wjedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.