wiatro Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Witam, nabyłem pierwszego w mojej historii Patha (2,5 dci 2005 rok) jeździłem 4 m-ce bez uwag, ale jak to zwykle z używanymi bywa - zabrałem się za leczenie "ran" po byłych właścicielach, na pierwszy ogień zawieszenie (po kilkuletnim pobycie w Polsce jego stan jest wiadomy), wszystkie sworznie, tuleje, drążki reakcyjne ... wszystko na "igłe", auto stało u mechanika dobry tydzień, po tym zabiegu postanowiłem niezwłocznie jechać na zbieżność, no i właśnie podczas tej podróży auto pierwszy raz zgasło (zgasł "na zakręcie" przy wciśniętym sprzęgle i wolnych obrotach) zaniepokoiło mnie to - ale zbagatelizowałem, zapalił od razu i jechałem dalej... na drugi dzień zgasło ponownie - wyjechałem z garażu, i zostawiłem na wolnych obrotach... nagle zgasł... od razu przypomniałem sobie przypadek z dnia poprzedniego, myślę - coś się dzieje... ok, zmieniam filtr paliwa... ale po zmianie - nieoczekiwane gaśnięcie pojawiało się nawet w trakcie jazdy... i co gorsze już łatwo nie zapalał - trzeba było trochę "odczekać" i palił... no i tak co raz częściej... wczoraj postanowiłem podjechać do elektryka na podłączenie do kompa, no i jak stanąłem u niego - auto zostawiłem na wolnych obrotach - po kilku minutach zgasł i koniec ... NIE CHCIAŁ JUŻ ODPALIĆ... elektryk podpiął kompa - i stwierdził brak komunikacji... od jutra będzie w nim grzebał... dodam, że auto od czasu tej usterki po przekręceniu stacyjki od razu "załącza" wentylator klimy (elektryk powiedział, że to tryb serwisowy i znak że coś Patha boli..) wiem że przyczyn może być tysiąc... ale podpowiedzcie coś - co najczęściej pada w naszych autach? kurcze - akurat bardzo szybko go potrzebuje i zależy mi na wszelkich radach... dzięki i czekam na wiadomości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Witaj w czasie jazdy nic mu niedolega?Tzn. mie przerywa nie kuleje, nie kopci ,nie prubuje gasnać? kontrolki silnika na kokpicie sie swieca? mówisz ze po wymianie filtra pal. zaczoł bardziej sie mścić wiec radze ci skontrolować przewody paliwowe odcinek bak silnik może gdzieś powietrze lewe pobiera bo np. opaska zaciskowa nie trzyma lub przewód paliwowy uszkodzony. następnie zapaskudzony zawór EGR lub filtr cząstek stałych moga wpływać na to że silnik kuleje....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatro Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 w czasie jazdy nie dawał zupełnie żadnych "niepokojących" objawów.... jechał normalnie, tylko to gaśnięcie... najpierw na postoju, potem już nawet w trakcie jazdy... no i najpierw dawał się odpalić "od razu" ... a potem coraz ciężej mu było... aż w końcu u mechanika nie chciał już w ogóle zapalić... żadne kontrolki też się nie zapalały , ani jak chodził normalnie, ani jak gasł... jedyne co mi się teraz przypomina to tak jakby miał zbyt małe niskie obroty na postoju - około 600obr/min.... a wcześniej (jak było ok - to chyba miał koło 800)... oby to była pierdoła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Sprawdz w głównej skrzynce bezpiecznik w najwyższtm żędzie gdzieś obok bezpiecznika ecm bo wyjęcie go lub spalenie powoduje natychmiastowe zgaśnięcie i włączenie wentylatora dodatkowo w wersji z fabryczną navi na wyświetlaczu pokazuje się napis secure Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatro Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 sprawdze jutro... aaa.. i jeszcze jedno, właśnie moja wersja to ta z navi, i właśnie jak zaczęły się problemy - to pokazywał się czarny ekran z żądaniem akceptacji warunków navi "I agree" wcześniej tego nie było... ale to może też zbieg okoliczności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Jak napisał Alkaspaw najpierw sprawdzić bezpieczniki. Później odczyt błędu z ECM, zapisanie na kartce i kasowanie całej zawartości ECM czyli przede wszystkim ustawień zaworu SCV. Service manual opisuje tą procedurę wygląda ona tak samo jak odczyt błędów ECM bez podłączania komputera czy czytnika OBD. Dalej odpalenie kontrola czy jest poprawa jeśli nie to trzeba sprawdzić jak wygląda ciśnienie na listwie w momencie jak silnik gaśnie. NIe ma przypadkiem gdzieś nieszczelności na wężach paliwowych szczególnie za filtrem a przed pompą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barwol Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Jak ktoś zna niemiecki to tu jest masa informacji www.nissanboard,de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Wystarczy SM w j. angielskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatro Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 sprawa cały czas nierozwiązana :-( elektryk nic nie stwierdził, powiedział tylko że był jeden błąd - ciśnienia w układzie zasilania... ale to o niczym podobno nie świadczy, bo nie wskaże co jest uszkodzone (nie wiem, czy ma rację...) wykasował błędy i kazał jeździć... dwa dni było dobrze, ale dzisiaj sobie znowu zgasł... na wolnych obrotach (zimny silnik) - jak otwierałem garaż.. jak cofnąłem kluczyk - i chciałem zapalić ponownie, to znowu chodziły wentylatory klimy... nie próbowałem nawet zapalać, tylko cofnąłem stacyjkę i znowu przekręciłem kluczyk - to samo, wentylatory chodzą, no to znowu cofnąłem kluczyk , i tak chyba za 3 razem po przekręceniu kluczyka wentylatory nie chodziły (znak że jest ok), przekręciłem więc na zapłon i od razu odpalił... teraz poczyściłem klemy, powyciągałem i powkładałem wszystkie bezpieczniki, "poruszałem" wszystkimi dostępnymi kablami i wtyczkami... i znowu będę czekał kiedy zgaśnie... ma ktoś jakieś pomysły? jest w ogóle możliwość go tak zdiagnozować, żeby dojść co to powoduje? już nie mam siły... najgorsze, że auto potrzebne, a ewidentnie tracę do niego zaufanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Trzeba sprawdzić wtyczkę od ECM silnika. Miałem taka akcję przy Jaguarze X-Type z silnikiem 2.2tdci. Działo się identycznie, włączenie z wentylatorami. Winowajcą okazała się zalana i zaśniedziała wtyczka od ECM silnika. Po czyszczeniu problem nigdy nie powrócił. Osobiście to bym konstruktorów tego samochodu za j... powiesił bo wtyk był w takim miejscy że spływająca z maski woda zawsze go zalewała. Wracając do Patka. Co to był za kod błędu? Nauczeni błędami mechaników i ich nieznajomością tego silnika możemy powiedzieć więcej i nakierować Cię na miejsce szukania rozwiązania. Patek jak przełącza się w tryb awaryjny to nie włączają się żadne wentylatory. Mechanicy ci bzdur naopowiadali. Tryb awaryjny to jazda z maksymalną prędkością 40-60km/h, i choinką kontrolek na desce. Jak mi padał zawór SCV to właśnie tak Patek przełączał się w tryb awaryjny. Zresztą opis trybu awaryjnego jest w service manualu i nie ma tam słowa o włączających się wentylatorach. Generalnie masz problem z elektryką tylko pytanie gdzie. Dowiedz się co to za kod błędu był a my spróbujemy pomóc. Edytowane 19 Lutego 2015 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.