123hudy Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam jak obiecałem wcześniej opiszę co i jak robimy aby dogrzebać się do głowicy bez konieczności wyciągania całego silnika Zaczynamy od narzędzi, będą nam potrzebne : Kąbinerki Klucze płaskie 21, 17, i oczkowe,10 13 14 nasadowe rozmiar 10 12 13 14 17 19 Imbusowe 10 8 6 Śrubokręt płaski, krzyżykowy Żabka Podnośnik czy też lewarek i koziołki na których postawimy auto lub sterta cegieł która je zastąpi Niejestem pewien na 100 % czy to wszystkie rozmiary jakie będziemy potrzebować bo przyznaje ze niepamietam jaki rozmiar jest śruby na kole od rozrządu i belce środkowej pod silnikiem Noto zabieramy się do roboty Zaczynamy od podniesienia auta i stabilnym podparciu go na kozłach tak aby niezwalil się nam na głowę jak będziemy gmerac pod autem. Kolejnym krokiem jest zdjęcie koła prawego. Następnie spuszczamy płyn z chłodnicy czyli odkrecamy korek i zdejmujemy dolny przewód gumowy wchodzący do chłodnicy do tego właśnie potrzebujemy żabkę aby wygodnie ściągnąć opaskę samozaciskową i następnie poprostu zdejmujemy gumowy przewód Kolejnym.krokiem jest spuszczenie oleju czyli od strony zdjętego koła sięgamy ręką i szukamy na misce olejowej śruby ( korka) i atakujemy ja nasadka 14 stka wykrecamy całą i czekamy jak sobie olej wykapie do końca czyli w tym czasie możemy zdjąć te plastikowa atrape zaslaniajaca nam wszystko za kołem Przykrecona jest dwoma 10tkami i chyba dwoma spinkami. Jak już się z tym.uporamy zakrecamy korek do miski olejowej żeby nam się niezgubil Teraz bierzemy się za rozmątowanie wszystkich przewodów gumowych pomiędzy silnikiem a turbina i chłodnica, oszczędzić możemy przewody do interculera bo niebeda nam przeszkadzać Następnie usuwamy rury aluminiowe te wychodzaca bezpośrednio z turbiny i te w której jest czujnik doładowania, wypinamy wtyczki z wrtyskow, erg czujnika położenia wału, doładowania, zdejmujemy wszystkie rurki gumowe od pompy vacuum innymi słowy wszystki jakie widzimy musimy też wyjąć filtr powietrza razem z całą obudowa Jak już to wszystko wykrecimy powinniśmy mieć dużo miejsca aby przejść do kolejnego etapu Czyli rozbieramy wtryski i układ paliwowy http://forum.nissanklub.pl/index.php?/topic/97310-[P12]-[2.2-Dci]-Wymiana-wtrysków---foto-relacja A jak to zrobić jest w linku powyżej Z tą tylko różnica że wyjmujemy wszystki wtryski elementy z nimi związane łącznie z tą falowana rurka paliwowa Tak aby w głowicy zostały nam same wałki jak tutaj Następnie odkrecamy kolektor wydechowy ( to ten zardzewialy na pierwszym planie zdjęcia powyżej) Przykrecony jest na bodajże 10 nakrętek numer 14 Z czego skrajne dwie prawe patrząc od przodu samochodu są przykrecone do rury od zaworu egr Idąc tym tropem kolejnym naszym krokiem jest odkrecenie tego zaworu bezpośrednio od kolektora ssacego ( to ten srebrny po drugiej stronie silnika trzymają go dwie 14 stki do których dojście jest tylko kluczem płaskim czy też oczkowym od prawej strony, te śruby się wykrecaja ale jako że są długie niemusimy się bać że nam gdzieś spadną bo dopuki nieodkrecimy kolektora ssacego niema możliwości ich wyjecia ( trzeba o tym pamiętać podczas ponownego zakładania kolektora żeby niewykrecac go ponownie bo zapomnieliśmy wsadzić te dwie śruby na miejsce) Jak już je odkrecimy możemy wyjąć cały egr razem z tą rurą która przedchwila odkrecalismy od kolektora wydechowego Teraz możemy wykręcić sam kolektor ssący do tego potrzebujemy nasadke 14 stke i przedłużenie do niej i grzechotka oczywiście śrub jest koło 10 ciu i dojście do nich jest fatalne z racji tego że musimy prawie leżeć na silniku żeby dostać łapami za niego Dotego mamy tam przewody elektryczne i paliwowe które też utrudniają nam nieco pracę Jedna ze śrub dokreca rurę od wody do głowicy więc ja też.musimy odkręcić od kolektora A następnie idąc po tej rurce w prawo musimy znaleźć kolejna śrubę która ją dokreca gdzieś do bloku silnika jak ja odkrecimy będziemy mogli wyjąć te rurkę z głowicy ( ona jest tylko wcisnieta) Jak ja wyjmniemy z głowicy to podnia jest pompa paliwa do której jest przykrecony ten jeden metalowy rurek paliwowy co wystaje przez dziury w kolektorze Awiec odkrecamy ten ostatni rurek paliwowy i teraz możemy go bezpiecznie wyjąć bez konieczności zginania go czy jakichś innych kombinacji bo jak popatrzycie to jest on pod takim kątem gięty że niemozemy zdiac kolektora bez albo powyginania go w celu przecisniecia przec ten otwór przez który wystaje, albo poprostu odkręcić go od pompy i wtedy wyjąć bez najmniejszego problem I teraz możemy już bezpiecznie zdjąć ten nieszczęsny kolektor Zabawa z tym to chyba najbardziej niewygodna cześć całego tego procesu jak to zrobimy to już bardziej niewygodnie niebedzie A nasze auto będzie wyglądać mniej więcej tak Warto jest zabezpieczyć choć by taśma klejąca czy czym kolwiek innym wszystkie przewody paliwowe i doloty do turbiny i wsxystkiego co tam chcemy, wiadomo poco ryzykować że nam coś gdzieś wpadnie I choć roboty wydaje się już dużo to tak naprawdę zrobienie tego wszystkiego to jakieś 3 godzinki tylko zależnie jak szybko uporamy się z tym upierdliwym kolektorem Teraz możemy zdjąć górna pokrywe rozrządu przykrecona jest na śrubki 10 tki więc bierzemy płaska dyche i odkecamy co możemy 2 czy 3 śrubki są raz ze głęboko i bez odkrecenia pojemniczka uzulepniajacego od chłodnicy i zbiorniczka z plunem do wspomagania niedostaniemy się do nich Więc odpinamy wężyk od zbiorniczka wyrownawczego i odkrecamy te jedna srubkę która go trzyma, następnie wysowamy go nieco do siebie i do góry, powinien wyjść bez problemu. Następnie odkrecamy zbiorniczek z plynem wspomagania Tylko nieodpinamy wezyków od płynu chodzi tylko o samo odkrecenie pojemnika tak abyśmy mogli go trochę unieść w razie potrzeby Teraz możemy wykręcić kolejna srubkę hi hi No ale żeby niebylo tak kolorowo to 2 ostatnie żeby odkręcić musimy pokombinować silnikiem raz do góry raz na dół Co za tym idzie musimy wejść pod auto i odkręcić belkę środkowa aby nam nieblokowała silnika jak będziemy opuszczać Awiec bierzemy kawałek szerokiej i nie cienkiej deski i podkladamy pod miskę olejową a pod to lewarek i delikatnie unosimy cały silnik tak na cm Na fotce jedt koziolek ale on się nienadaje bo niedaje nam możliwość regulacji wysokości, możemy go podstawic dopiero jak już będzie wsxystko odkrecone Następnie odkrecamy śruby mocujące belkę 2 są z przodu iidac wzdłuż belki kolejne 2 z tyłu Tu niepamietam rozmiaru tych śrub ale wydaje mi się że to 19 stki Następnie musimy odkręcić poduszkę z pod silnika dojście jest dobre więc powinno pujsc łatwo Choć umnie niestety niebylo więc zdecydowałem odkręcić poprostu poduche od silnika zamiast od belki to trzeba zrobić od góry trzyma się na 2 trzynastkach Jak uporamy się z tym to możemy opuścić troche silnik lub podnieść tak abyśmy mogli dostać się do tych ostatnich srubek w obudowie rozrządu A odkrecamy je od strony koła dojście bardzo złe, bo obracamy po kawałku tylko bo niema miejsca poprostu Jak już nam się wkoncu to uda to mamy z dyni Teraz już niema nic tak przesranego przed nami więc możemy odetchnąć Delikatnie ściągamy obudowę, jeśli trzeba można ją podważyć płaskim srubokretem i delikatnie zdjąć, obudowa zchodzi z jednym z tych plastikowych ślizgów więc bez paniki jak zobaczymy że coś wypadło i naszym oczom ukazuje się to Mamy dostęp do całej góry rozrządu Teraz potrzebujemy schemat ustawienia rozrządu czyli to Bierzemy nasadke chyba 20 i zakładamy klucz na to koło jak na zdjęciu I teraz ważne ❕ krecimy tylko w prawo, czyli analogicznie do zdjęcia ciagniemy w górę, jeśli zrobimy to w drugą stronę rozrząd może nam przeskoczyć Ustawiamy walki na znakach tak jak na schemacie wyżej jest pokazane, jak się przyjzymy to zauważymy za zebatka na każdym z wałków ma po małej kropce to są właśnie znaczniki Widać je tu na zdjęciu Jak ustawimy w je w pozycji takiej jak na schemacie to wkladamy łapkę tam gdzie niema.miejsca hi hi czyli idąc po łańcuchu w dół do tego koła na którym on jest niżej zalozony To właśnie to Tylko już bez lancucha Teraz zerkamy na schemat ustawienia i widzimy że na tym właśnie kole jest zaznaczona taka czarna kropa to jest dziura na blokadę, więc wkladamy lape i macamy z nadzieją że ktokolwiek gmeral tam przed nami ustawial wszystko według książki, jedli ja namacamy to jesteśmy w domu, biezemy imbus 6 tk e i wkladamy w nią długim końcem powinien wejść koło 6-8 cm czyli pewnie cały. Jedli tyle niewchodzi tylko powiedzmy połowę tego to musimy poruszać tym kołem ( czyli pokrecic kluczem na tym kole ) Tak aby znalesc otwór na blokadę który znajduje się po drugiej stronie tej zembatki, jak imbus wejdzie nam głębiej to pewnie trafiliśmy, dla pewności musimy znów przekręcić koło delikatnie w prawo i w lewo, jeśli się nierusza ( luz może być minimalny) to jest to, wtedy wyjmujemy tego imbusa i wkladamy na jego miejsce imbus nr 8 Który wchodzi w te otwory już dość pasownie i zniweluje luz który mieliśmy wczesniej Następnie bierzemy imbus 8 i oczkowa 10 i chyba oczkowa 12 ( jedna śruba) i odkrecamy najpierw napinacz ( imbus 6 bodajże) musimy przytym być dość ostrożni żeby nam niepowypadalo z niego nic do środka więc najpierw luzujemy śrubki a potem pokolei je odkrecamy asekurujac aby sprężyna niewyskoczyla razem z tloczkiem bo jak wpadnie w dolny rozrząd to będzie kanał, następnie odkrecamy plastikowe slizgi, i śrubki które trzymają wewnętrzna obudowę rozrządu do głowicy - to są te Jak już mamy to wszystko odkrecone możemy zdjąć łańcuch ale tylko pod warunkiem że znaki na kołach i łańcuchu się zgadzają, jeśli tak niejest bierzemy farbę i malujemy swoje Robimy je na zebarkach walkach i łańcuchu Jak już wszystko wszędzie poznaczymy musimy poczekać aż farba wyschnie Zatem zabieramy się za odkrecenie pompy vacuum Trzymają ja śrubki 10 albo 12 niepamietam dokładnie i jest ich 6 lub 8 z dostępem niema problemu więc zajmuje nam.to powiedzmy 5 minut, możliwe że trzeba ją będzie delikatnie podważyć aby ewentualny klej czy też zapieczona uszczelka puściła.robimy to delikatnie płaskim śrubokrętem Jak będzie już luźna zdejmujemy łańcuch z zębatki znajdującej się na jednym z wałków i gotowe wtedy będzie to wyglądać tak a tak pompa w obudowie Teraz możemy sprawdzić czy nasza farba na łańcuchu i wszędzie gdzie tylko znaczylismy już wyschla jeśli tak to zdejmujemy łańcuch I możemy odkręcić walki do tego potrzebujemy porządny długi klucz z nasadka 24 i płaski klucz 21 Tu by się przydała druga osoba do pomocy bo walki trzeba kontrowac więc samemu to ciężko można zrobić to tak Ale ja osobiście zrezygnowałem z tej metody bo z asysta bezpieczniej ;-) tak czy inaczej na walkach widać żłobienia to tam wchodzi klucz 21 i tu robimy właśnie kontrę A na te śruby przy zebarkach zakładamy 24 Są one zakręcone z dużą siła więc lepiej mieć pozadna długa wajche aby to poszło jak trzeba a i pomocnik musi się nieźle wysilic żeby kontrę utrzymać A to dlatego żeby nieuszkodzic ewentyalnie zaworów bo jak zauważyć można mamy dolne koło zbliwowane ( tym imbusem) wiec ono się niekreci, co zatym idzie wal się też nieobruci a to oznacza że walki które odkrecamy nam się też nieobruca, ruszają się tylko trochę co od tłoka do zawora mają i teraz jak byśmy nieskatrowalli ich to cała nasza siła z jaką odkrecamy te walki przeniosła by się na zawory i cisla je w tłoki co mogło by spowodować uszkodzenia jakich niechcemy A dokrecone one są z siłą 140 nm więc niemałą Jak puszcza śruby to wykrecamy je do końca tylko ostrożnie żeby nam nic niewypadlo i odkladamy nabok tak abyśmy wiedzieli która jest z którego walka Jak zdejmiemy obie to możemy odkrecac same wałki I teraz utknolem bo z jakiegoś powodu niemoge wysłać żadnego zdjęcia, wyskakuje komunikat że jest ich już zbyt wiele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 ekstra robota! po jakim przebiegu poddała się uszczelka? Masz fotę kolektora ssącego? był zalepiony olejem z IC i sadzą z EGR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123hudy Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Mi głowica pękła więc wymieniałem choć dobra była, a teraz uszczerbil się zawór więc znowu to rozbierać musiałem No ale dokończę co pisałem - Awięc jak zdejmujemy wałki czyli odkrecamy wszystkie te ramiona które je dociskają, tylko delikatnie pokoleji luzujemy śrubki bo a potem odkrecamy i możemy zdjąć walki w całości, Należy jeszcze odkręcić bodajże 3 śrubki którymi przykrecona jest środkowa obudowa rozrządu do głowicy i możemy odkręcić sama głowice Potrzebujemy do tego porządny klucz z nasadka na imbus 10 i odkrecamy 16 śrub zaczynając od luzowania ich tylko, jak poluzujemy wszystkie to odkrecamy do końca i gotowe. Można zdjąć głowicę, pewnie jest ona zapieczona więc trzeba troszkę nią poruszać aby się rozlaczyla z resztą silnika. Zdejmujemy ja delikatnie najlepiej z pomocą drugiej osoby bo trochę ciężka a niechcemy walnąć nią gdzieś przez przypadek i uszkodzić czegoś. Przy podnoszeniu musimy uważać bo są tam dwie tulejki w górnym prawym i lewym rogu ( niestety niemam.ich zdjęcia) musimy sprawdzić czy niezostaly w głowicy czy bloku silnika, widać je odrazu bo wystają z całości, robią one za coś co pozwala nam precyzyjnie osadzic głowice na bloku silnika więc lepiej ich niezgubic No i robota zrobiona zostaje nam tetaz planowanie głowicy, i wyrównanie bloku silnika tak aby niebylo na nim żadnych wrzerów, nierówności ani śladów po starej uszczelce Do wyszlifowania bloku potrzebujemy równa deskę szeroką czy też długa na tyle aby była większa niż szerokość bloku silnika ( chodzi o to abyśmy równo go wyczyscili,nie robiąc gdzieś bardziej a gdzieś mniej). Do owej deski przytwierdzamy czy też owijamy jakoś papier ścierny i przejezdzamy po bloku od jednej strony do drugiej robimy to do momętu aż wszystko będzie lśniło. Wykańczamy wszystko drobnym papierem wodnym w ten sam sposób i gotowe możemy zakładać głowice Czyli czyscimy iodtluszczamy wyszlifowany blok silnika w miejscu gdzie będzie uszczelka. Odtłuszczamy sama uszczelke i układamy na silniku ( tu już są pomocne owe tylejki o których pisałem wcześniej, dzięki nim położymy uszczelke dokładnie tak jak ma leżeć ) A na to wszystko dajemy również wyczyszczoną i odtluszczona głowice Robimy to z pomocą, i delikatnie tak aby głowica naszła na owe tulejki i abyśmy niejezdzili po nich głowicą Mi głowica pękła więc wymieniałem choć dobra była, a teraz uszczerbil się zawór więc znowu to rozbierać musiałem No ale dokończę co pisałem - Awięc jak zdejmujemy wałki czyli odkrecamy wszystkie te ramiona które je dociskają, tylko delikatnie pokoleji luzujemy śrubki bo a potem odkrecamy i możemy zdjąć walki w całości, Należy jeszcze odkręcić bodajże 3 śrubki którymi przykrecona jest środkowa obudowa rozrządu do głowicy i możemy odkręcić sama głowice Potrzebujemy do tego porządny klucz z nasadka na imbus 10 i odkrecamy 16 śrub zaczynając od luzowania ich tylko, jak poluzujemy wszystkie to odkrecamy do końca i gotowe. Można zdjąć głowicę, pewnie jest ona zapieczona więc trzeba troszkę nią poruszać aby się rozlaczyla z resztą silnika. Zdejmujemy ja delikatnie najlepiej z pomocą drugiej osoby bo trochę ciężka a niechcemy walnąć nią gdzieś przez przypadek i uszkodzić czegoś. Przy podnoszeniu musimy uważać bo są tam dwie tulejki w górnym prawym i lewym rogu ( niestety niemam.ich zdjęcia) musimy sprawdzić czy niezostaly w głowicy czy bloku silnika, widać je odrazu bo wystają z całości, robią one za coś co pozwala nam precyzyjnie osadzic głowice na bloku silnika więc lepiej ich niezgubic No i robota zrobiona zostaje nam tetaz planowanie głowicy, i wyrównanie bloku silnika tak aby niebylo na nim żadnych wrzerów, nierówności ani śladów po starej uszczelce Do wyszlifowania bloku potrzebujemy równa deskę szeroką czy też długa na tyle aby była większa niż szerokość bloku silnika ( chodzi o to abyśmy równo go wyczyscili,nie robiąc gdzieś bardziej a gdzieś mniej). Do owej deski przytwierdzamy czy też owijamy jakoś papier ścierny i przejezdzamy po bloku od jednej strony do drugiej robimy to do momętu aż wszystko będzie lśniło. Wykańczamy wszystko drobnym papierem wodnym w ten sam sposób i gotowe możemy zakładać głowice Czyli czyscimy iodtluszczamy wyszlifowany blok silnika w miejscu gdzie będzie uszczelka jak i czyścimy same dziury na śruby tak aby nic w nich niezalegalo (bo niedokrecimy głowicy z należytą siła) Odtłuszczamy sama uszczelke i układamy na silniku ( tu już są pomocne owe tylejki o których pisałem wcześniej, dzięki nim położymy uszczelke dokładnie tak jak ma leżeć ) A na to wszystko dajemy również wyczyszczoną i odtluszczona głowice Robimy to z pomocą, i delikatnie tak aby głowica naszła na owe tulejki i abyśmy niejezdzili po nich głowicą Tetaz możemy już przekręcić sama głowice czyli przesmarowójemy delikatnie smarem miedzianym śruby i wkładamy do otworów a potem postępujemy zgodnie z instrukcją przykrecania załączoną do uszczelki jest w niej zawarte napewno w jakiej kolejności i z jaką siła przykrecac śruby lub zgodnie z tym Po dokreceniu zakładamy wszystko spowrotem i gotowe Pamiętajmy tylko że jak robimy glowicę zawsze przukręcamy ja nowymi śrubami, warto też skorzystać z okazji i podczas gdy jest zdjęta głowica, wymienić i wszystkie uszczelniacze zaworowe jak i wyczyścić wszystko w zaworach abyśmy po skończonej pracy mogli cieszyć się autkiem jeszcze długo i długo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 szacun !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart87 Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 A dochodziłes do pompy olejowej? Czy tam są jakieś uszczelki ? Chodzi mi o otwór który daje olej do boku silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Łał, ekstra robota. Jakbym miał garaż to sam bym chciał sobie tak pogrzebać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissanek60 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Super! Dzięki!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.