Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za obiecaną relację. 

Osobiście nie miałem do czynienia z silnikiem 1.6 DIG-T, ale mnóstwo osób mówi to co Ty, że konie w tym motorze są jakieś takie niedożywione, bo jak na stado w ilości ponad 160 słabo rumakują.

Nawet nasz Manixio zdaje się, że też to potwierdzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dalej potwierdzam.Powiem więcej, po wyjechaniu pierwszy raz z salonu ,myślałem ze to 1.2.Dopiero mocniejsze "depniecie" mnie zastanowiło ,ale po mieście rzeczywiście różnica nie wielka.Ale mam pytanko,sam jestem w pracy i nie mogę tego teraz sprawdzić. Czy nie jest tak (jak np.z pulsarem) że z wysoką dopłatą do silnika ,niejako w pakiecie dostajemy lepsze wyposażenie? Sprawdzałem na podstawie Pulsara 1.6 & 1.2 acenta i specyfikacje znacznie się różnią na korzyść 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku QQ chyba nie Manixio. Silniki różne, ale wersje wyposażeniowe nie różnią się.

Tak przynajmniej mi się wydaje. :D

A różnice mogą wynikać z dokładności montażu (a raczej z niedokładności). :P Co zauważył Karminadel choćby nawet po spasowaniu podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podsufitki - a na dole przedniej szyby. Styk dolna krawędzi szyby i deski rozdzielczej. U mnie wyraźnie widać jakąś gąbkę (wygłuszenie?). W tym użyczonym deska była wyżej. Ale tu była wyżej, zaś spodnie mogłeś potargać o dolna odtrącającą część. Heheheh czyli nigdy nie ma idealnie.

Wg cennika - nie ma różnicy silnik-wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te gąbki to chyba przypadłość nissana.To samo jest w Note,gabkowy dystans oddzielający szybę od deski.U jednych wystaje ordynarnie i wpychanie nic nie daje bo wyłazi,u innych od nowości wręcz niewidoczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz po takim starannym opisie juz mniej żałuję ze nie kupilem 1.6

A co do gabki. U mnie apsolutnie nic nie wystaje w przeciwienstwie do poprzedniego nota o czym jacko juz wspominal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karminadel - spostrzeżenia ciekawe, ale spalanie niezbyt miarodajne bo auto jeszcze nie dotarte - u mnie średnie 8,5 a nie jeżdżę jak emeryt.

Przewaga 1,6 najbardziej widoczna podczas przyśpieszania na 4, 5 i 6 biegu szczególnie powyżej 3 tys. obr. oraz przy prędkościach powyżej 120 - gdzie 1,2 słabnie wyraźnie, natomiast świetnie sobie radzi do setki. Cudów typu wyrywanie asfaltu raczej nie będzie bo to nie mocny doładowany diesel, który "kopie" z samego dołu.

Tak więc wybór silnika powinien być podyktowany własnymi preferencjami i oczekiwaniami, a nie jak to ironicznie zaznaczyłeś zasobnością portfela... - co mnie dziwi najbardziej, bo o ile dobrze pamiętam to właśnie Ty wyśmiewałeś dyskusje "forumowych bogaczy" dotyczące między innymi możliwości zakupu (i zaoszczędzenia) własnych materiałów eksploatacyjnych na przegląd techniczny...

"hi hi hi"   :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj już nie ma dobrych aut...., no chyba że mazda ;)

Edytowane przez chaddy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj już nie ma dobrych aut...., no chyba że mazda ;)

 

nie do końca się z tym zgodzę ,gdyż znam co najmniej 1 osobę która przez 1 rok walczyła z importerem wymianę Mazdy 6 gdyż przy 120km/h miała takie drgania ,że nie szło jechać - rok serwis walczył wymieniając po kolei części układu jezdnego i usterki nie udało się wyeliminować ( podobno w TVN turbo był pokazany podobny przypadek ) i znajomy co kupił CX5 po roku stwierdza ,że samochód jak samochód może ciut lepszy od Nissana ale ... ale gdyby miał znów wybrać to raczej skłaniałby się ku Nissanowi

 

ale fakt jest faktem ,że handlowcy w Mazdzie mają ułatwione zadanie - opinia o tym ,że jest lepsza od konkurencji itd. ( no jest lepsza bo sprzedają mniej więc i mniejszy % jest negatywnych opinii ) więc bazując na opinii mają oprócz dość ładnej stylistyki dodatkowy argument

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca się z tym zgodzę ,gdyż znam co najmniej 1 osobę która przez 1 rok walczyła z importerem wymianę Mazdy 6 gdyż przy 120km/h miała takie drgania ,że nie szło jechać - rok serwis walczył wymieniając po kolei części układu jezdnego i usterki nie udało się wyeliminować ( podobno w TVN turbo był pokazany podobny przypadek ) i znajomy co kupił CX5 po roku stwierdza ,że samochód jak samochód może ciut lepszy od Nissana ale ... ale gdyby miał znów wybrać to raczej skłaniałby się ku Nissanowi

 

ale fakt jest faktem ,że handlowcy w Mazdzie mają ułatwione zadanie - opinia o tym ,że jest lepsza od konkurencji itd. ( no jest lepsza bo sprzedają mniej więc i mniejszy % jest negatywnych opinii ) więc bazując na opinii mają oprócz dość ładnej stylistyki dodatkowy argument

bo to ja to powiedziałem z przymróżeniem oka :) - uważam że nie ma aut idealnych i w każdym można się doszukać większych lub mniejszych mankamentów (a także jednostkowych wpadek producentów), co nie zmienia faktu że w gronie mojego zainteresowania przy kolejnej zmianie była by CX5 - ale to tylko ze względu na wielkość, stylistykę i silniki, a o jakości całokształtu mógłbym powiedzieć coś, dopiero po minimum rocznym użytkowaniu auta. Na koniec dodam, że jak dotąd jestem z QQ bardzo zadowolony, i uważam iż daje ogromną przyjemność z jazdy (a zdarza mi się jeździć różnymi autami), i ewentualna zmiana w przyszłości będzie podyktowana tylko koniecznością wymiany na auto nowsze, (może trochę większe) i ciekawością spróbowania czegoś nowego :).

Podsumowując, uważam że QQ również z silnikiem 1,2 jest całkiem sprawnie poruszającym się autem i dla wielu osób będzie zupełnie wystarczający, a temat problemów olejowych (miejmy nadzieję że jednostkowych) zostanie godnie przez producenta rozwiązany - bo od zawsze uważam że prawdziwą wartość producenta ocenia się nie tylko po tym co produkuje, ale po tym jakiej jakości serwis oferuje (łącznie z szeroko rozumianą obsługą posprzedażową)>

Edytowane przez chaddy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z tematem oleju do 1,6 dig-t. W mojej instrukcji, drukowanej maj 2015, jako rekomendowany jest 0w20. Jeśli niedostępny to można zastąpic 5w30 lub 5w40. To jak to w końcu jest ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek 50km po odbiorze auta błąd radaru systemu awaryjnego hamowania, ale nie ten o zabrudzeniu, tylko o złym działaniu. Dzwonie do serwisu z trasy pytam, czy mi nie będzie sam hamował? Dostałem odpowiedź, że zawsze należy w takich przypadkach zatrzymać się zgasić silnik i może samo przejdzie po zapaleniu. No i przeszło jak na razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z tematem oleju do 1,6 dig-t. W mojej instrukcji, drukowanej maj 2015, jako rekomendowany jest 0w20. Jeśli niedostępny to można zastąpic 5w30 lub 5w40. To jak to w końcu jest ???

No to jest pięknie.Widać ,że Nissan sam nie wie jaki olej malać.Zmieniają preferencje jak rękawiczki.U mnie w serwisówce jak byk jest 5W30 (do 1.2),a inni już mają 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest pięknie.Widać ,że Nissan sam nie wie jaki olej malać.Zmieniają preferencje jak rękawiczki.U mnie w serwisówce jak byk jest 5W30 (do 1.2),a inni już mają 5W40

 

Właśnie. W/g instrukcji do QQ 1.2 odebranego we wrześniu jest jak byk 5W40. I taki olej o takich parametrów leją w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja obsługi z października 2015 r. zalecane oleje

Silniki

HRA2DDT  5W-40

 

MR20DD 5W-30

 

MR16DDT 0W-20

 

K9K wyłącznie 5W30 DPF

 

R9M wyłącznie 5W30 DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mieszają w Nissanie. Podobnie w instrukcji do Micry 1,2 80KM też jest zalecany 0W20 i taki  w ASO zalali mi na pierwszym przeglądzie w 2013. Jak byłem na przeglądzie w 2014 zalali już 5W30 i powiedzieli, że Nissan zmienił zalecenie co do oleju dla tego silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbują dosłownie zastosować się do oryginalnych, japońskich instrukcji. Dopiero po czasie orientują się, że to co sprawdza się w innym klimacie (Japonia) nie zawsze musi się sprawdzić w krainie białych niedźwiedzi. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie gdzie na Polskie 0w20 zimą cienko a latem to już tandeta ,no chyba żeby go zalał pod korek wlewowy o to wtedy da rade  :D

Na Polskie to minimum 5w30 i to z wskaźnikiem lepkością od 170 jak mają niektóre oleje 5W30.

A jak silnik z łańcuchem rozrządu to przy stosowaniu 0W życzę powodzenia z łancuchem.

W 1.6DIG-T i tak są wadliwe łańcuchy a jeszcze je chcą szybciej rozpieprzyć olejem 0W20 super pomysł na zarobek z serwisu  :spoko:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego czytając instrukcje powinno zapalić się światełko rozsądku, 5w30 i to ten zalecany do silników z DPF nawet jak nie ma go 


Proszę powiedzcie jak jest z wyciszeniem w QQ 1,6 benzyna powyżej 120 km. Wiem że na forum coś o tym było ale nie potrafię wyszukać,pewnie amnezja mnie dopadła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...