ranger Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Zależy do jakich silników. Są silniki, które wymagają takiej normy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmisiek Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Witam. Planuje zagazowac QQ, czy silnik lubi LPG?. Jak z osiagami i spaleniem LPG ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Jaki masz silnik? Uzupełnij te dane. WJ11 1.6 dig-t nie znam takiego co by gaz załozył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmisiek Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 1,6 DIG-T a zagazowac musze bo zmieniam prace na prace "marzeń" i dziennie 150 km bede robil, wiec LPG to rozsadna alternatywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Chyba ciężko będzie z gazem do DIG-T. Do gazu to raczej wolnossące się nadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 O zagazowaniu 1.2 już gdzieś słyszałem,ale1.6 jeszcze nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Na allegro jest jeden juke 1.6 dig-t zagazowany http://otomoto.pl/oferta/nissan-juke-nissan-juke-2013-full-4x4-navi-pl-skora-automat-gaz-ID6yhXqr.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Dla tego już jest na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Dla tego już jest na allegro Nie mam pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajed Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Faktycznie musi się świetnie sprawować. Gość go kupił w czerwcu 2015, założył gas, przejechał 10.000 km i już sprzedaje. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Mnie zawsze smieszylo kupowanie aut za 100k i wiecej i pozniej ich gazowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rezyser Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 (edytowane) 07.03.2016 pojawiło się w systemie serwisowym Nissana dla wszystkich J11 (benzyna i Diesel) to: Domyślacie się, czego może dotyczyć ta aktualizacja oprogramowania ECU z 07.03.2016? Edytowane 10 Marca 2016 przez rezyser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Tych reprogramingów było wiele w tym krótkim zywocie Qashqai'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Może było ale nie znalazłem, może ktoś się spotkał ze stwierdzeniam serwisu że do silnika 1,6 benzyna {163 km) należy lać tylko 95 octanową benzynkę w innym wypadku może się wyświetlić ikonka silnika a silnik nie będzie prawidłowo pracował. Dziwne stwierdzenie serwisu które usłyszałem na własne uszy i tak zaskoczony zgłupłem że nie zapytałem dlaczego, leję lepszą berbeluche i nic się nie dzieje ale jak jest faktycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 W Polsce jak lejesz 98 to masz pewność że trzyma 95! Bo jak lejesz 95 to silnik głośniej pracuje i paliwo szybko ubywa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 W Polsce jak lejesz 98 to masz pewność że trzyma 95! Bo jak lejesz 95 to silnik głośniej pracuje i paliwo szybko ubywa! Edek - nie masz pojęcia o paliwach... W naszych autach wręcz niewskazane jest tankowanie 98... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Możesz przybliżyć dlaczego.Starej daty żem człek ale ciekaw jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Możesz przybliżyć dlaczego.Starej daty żem człek ale ciekaw jeszcze Silniki 1.2 i 1.6 DIG-T są zoptymalizowane do spalania PB95... poszukajcie w necie Z innej beczki cytat: Paliwo PB 95 jest mocniejsze od PB 98! Udowadniamy tę ryzykowną tezę Okta(nowe) fakty i mity Jeśli Twój samochód może jeździć na benzynie PB 95, nie ma sensu tankować do niego paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Mocy od tego nie przybędzie, a wręcz odwrotnie. No chyba że jest to paliwo o zwiększonej wartości energetycznej lub zawierające większe ilości związków tlenu. Teoria Zacznijmy od teorii. Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesie spalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe. Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej. Benzyna zaraz po procesie rafinacjicharakteryzujesię niską liczbą oktanową - w granicach 70. Dopiero później, w trakcie uszlachetniania, oktanowość jest podnoszona przez zastosowanie specjalnych dodatków paliwowych, którymi są najczęściej węglowodory o wysokiej oktanowości. W zależności od proporcji mieszanki otrzymuje się finalnyprodukto zadanej liczbie oktanów, który następnie trafianastacje benzynowe. W udowodnieniu tezy, że paliwo PB 95 daje więcej mocy niż PB 98, przychodzi z pomocą prosta zależność fizyczna.Jakwspomnieliśmy,paliwoowyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej, paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc. Na hamowni Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce? Mając przez lata zakodowaną w głowie prawdę o tym, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej (droższe) jest lepsze od zwykłej „95”, jakoś nie mogliśmy uwierzyć, że test pokaże co innego. Postanowiliśmy poddać badaniu Cinquecento Sporting na hamowni w krakowskim V-tech Tuning. Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę „98”. Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach. - Prawa fizykinie kłamią - z uśmiechem potwierdził nasze spostrzeżenia Tomasz Pirowski, szef V-tech. A więc test udowodnił, że tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. - Nie jest to żadna rewolucyjna teoria. Potwierdzi wam ją każdy chemik - dodał Pirowski, gdy z niedowierzaniem kręciliśmy głowami. Subiektywne wrażenie, że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu, że spalając paliwo łagodniej, pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej. Na „ucho” jest lepiej, mocy jednak ubywa. Teraz już wiemy, że w myśl znanego sloganu reklamowego „Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać” nie będziemy już robić sobie „prezentów”, tankując do zwykłego auta droższe paliwo 98. Wyjątek od reguły? Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani. O co tu chodzi? Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. - To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 - wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc. Sport Ktoś powie, że skoro paliwa o niższej liczbie oktanowej dają wyższą moc, to dlaczego w sporcie używa się benzyn o bardzo wysokiej liczbie oktanowej? Przecież doskonale znany rajdowcom Elf Turbo Max ma liczbę oktanową 101,7. Spieszymy z wyjaśnieniem. Wspomnieliśmy na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych. To dlatego w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa - po to, aby spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników. Co ciekawe, gdyby zjawisko spalania stukowego w ogóle nie występowało, można być pewnym, że każda z rajdówek jeździłaby na paliwie o bardzo niskiej oktanowości, w myśl zasady, że do silnika należy stosować benzynę o najmniejszej możliwie liczbie oktanowej, przy której działa on poprawnie. Spalanie stukowe jednak istnieje, przyprawiając o ból głowy konstruktorów silników. Może to i lepiej, bo czy ktokolwiek potrafisobiewyobrazićsamochódWRC na 70-oktanowej benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 No to wynika z tego żem niedouczony i śliczne dzięki za rozjaśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Człeku mam i to duże Odaj Orlenoskie Lotoskie 95 do ekspertyzy a zobaczysz ile ma oktan! Tankowałem wiele samochodów i na 95 silniki głośniej pracują i więcej spalają! Na 98 czy więcej z Schella pięknie pracują i mniej palą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 W innych autach zawsze tankowałem lepszą i było ok ale tu zalecana 95 mnie zaskoczyła stąd pytanie. Zaczęło się od tego że zawitałem do serwisu bo niezbyt płynnie ruszał z jedynki, posprawdzali orzekli że nie ma żadnych błędów i zapytali co leję jak zapodałem 98, to od razu nie lać, lać 95 no i zrobiłem głupią minę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Może problem jest z spalaniem stukowym w 1.6 DIG-T? U mnie w HR16DE nie ma takiego problemu Ale zalej 95 na sprawdzonej stacji i zobaczysz jak się kręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Kubalonie, oto porada starego Colinsa: Bez względu na stosowane paliwo, łod czasu do czasu dej mu chopie po zaworach tak żeby łodczuł ostrogę woźnicy. Przegoniony kuń prychać na furmana przestanie, a i wówczas bardziej rączy byndzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 A to racja silniki trza czasem przegonić aby wigoru odzyskał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Na takie w d..... danie to jeszcze za wcześnie deczko wprawdzie pogoniłem go 160-170 ale nie za długo jak będzie z 8000 to popędzę bestyje trochę zgodnie z radą waszeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.