Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jaja, niemniej stawiam na to że gps przekłamuje bardziej. Można zrobić test tak jak w rowerze gdy się ustawia licznik,kreska na kole i podłożu i przetoczyć o jeden obrót, miarka od kreski do kreski i mamy zabawę z wyliczanką a nawet jak ktoś się zaprze montujemy licznik rowerowy i mamy dokładny pomiar.

To tak trochę z przymrużeniem oka ale dla ciekawego i dociekliwego- dlaczego by nie :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się może, czy jest szansa w najbliższym czasie na 1,6 + automat? Czy za dużo tam momentu dla tej skrzyni i nie ma co się łudzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytać dealerów Nissana, Juke ma wersję Turbo 190KM z automatem i 4wd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie,czy jak podjeżdżacie pod dystrybutor na stacji benzynowej i odkręcacie korek wlewu paliwa to też macie syk spuszczania ciśnienia z baku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,czy jak podjeżdżacie pod dystrybutor na stacji benzynowej i odkręcacie korek wlewu paliwa to też macie syk spuszczania ciśnienia z baku? 

Ja mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,czy jak podjeżdżacie pod dystrybutor na stacji benzynowej i odkręcacie korek wlewu paliwa to też macie syk spuszczania ciśnienia z baku? 

Jest to normalne zjawisko, gdy korek szczelnie zakręcony, paliwa w trakcie jazdy ubywa więc tworzy się podciśnienie w baku...

Edytowane przez arturdj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest też cos takiego jak układ odpowietrzania zbiornika, który powinien eliminować takie zjawiska - więc nie był bym pewien czy to takie normalne.

Kiedyś miałem Golfa IV i takie zjawisko doprowadziło do takiego podciśnienia w zbiorniku, że było widać jak się deformuje a przy dłuższej jeździe auto stawało bo pompka nie miała siły podac paliwa na silnik.

Powodem był jakis zaworek pod maska a w zasadzie kostka która się z niego wypieła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,ale jest to wymuszone ekologią.Przedtem opary były ze zbiornika usuwane  na zewnątrz,auto pierdziało :D A teraz zawór steruje podciśnieniem i jest to tak wyliczone ,aby nie przeszkadzało pompie paliwa.Ważnym też jest ,aby nie przepełniać zbiornika,bo posiada filtr który odbiera opary.Jego zalanie może skutkować nawet zatrzymaniem silnika(za duże podciśnienie dla pompy paliwowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autkach przedekologicznych w korku były dziurki i nikt nie myślał o zaworkach co popuszczają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w autkach przedekologicznych nie było silniczków od kosiarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I auta przedekologiczne były bardziej ekologiczne niż dzisiejsze auta ekologiczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości obejrzałem korek w mojej kaszance,  nie zauważyłem wczesnej a to ma dziurki  (bez podtekstu)  czyżby to był sławetny zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zasysania powietrza

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie Klubowiczów! :)

Podobnie jak Wy stałem się posiadaczem QQ 1.6 w wersji wyposażenia N-Connecta. Autko sprawuje się póki co bez zastrzeżeń, mam jednak do Was kilka pytań/spostrzeżeń:

1. w moim egzemplarzu osłona silnika (ta cienka osłonka z czarnego tworzywa sztucznego u góry silnika) zamocowana jest u mnie jedynie na 3 zaczepy - zaczep u dołu z prawej strony nie trzyma - czy u Was jest podobnie?

2. gdzie wpakowaliście gaśnicę? zauważyłem że w schowku podłokietnika jest takie wgłębienie o średnicy pasującej akurat na gaśnicę - czy też tam trzymacie gaśnicę? Fabrycznie była wrzucona do bagażnika niemalże luzem w jednej z wnęk bocznych.

3. rejestrowałem się na stronie Nissana aby mieć zniżki na części, serwis, itp - na stronie była zawarta informacja o subskrypcji Nissan Connect - pierwsza jest bezpłatna i trwa 2 lata - czy orientujecie się co to oznacza? Czy to jedynie ta aplikacja na telefon aby móc przeglądać internet, itp? Nie chodzi tu chyba raczej o ogólny system Nissan Connect sprzęgnięty z telefonem przez Bluetooth? :)

4. czemu silnik 1.6 Dig-T w QQ ma 163 kuce mocy, a ta sama jednostka w Juke blisko 200 kucy?

5. mieliście jakieś nieprzyjemne przejścia z dealerami w salonach Nissana?

6. samochód na dotarciu, a ostatnio jak uprawiałem eco-driving to udało mi się na krótkiej trasie zejść ze spalaniem poniżej 6l (dane według komputera Nissana) - jednak czytałem tutaj że komputer kłamie?

 

Pozdrawiam i również chętnie odpowiem na Wasze pytania :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. U mnie trzyma na wszystkich.

2. Gaśnice mam w bagażniku lewej wnęce i zapięta gumką która tam jest fabrycznie.

4. Nie wiem ale przynajmniej silnik nie będzie tak wysilony.

6. W każdym aucie komputer kłamie przynajmniej w tych co miałem. Ale nie tylko komputer ale i dystrybutor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Nissan connect nie zawracaj sobie głowy nie dość że każą płacić to i funkcjonalność jest pod dużym znakiem zapytania.

Diler jest uprzejmy przy zakupie potem rożnie bywa lepiej nastawić się na wojnę a jak będzie miło to i Tobie nerw odpuści :-)

Posprawdzaj co się da żeby potem nie było niespodzianki, śrubki, plastiki, zatrzaski i co popadnie w oko jakieś nierówności przy składaniu, wtyczki, konektory.

Życzę bezawaryjności i pociechy z nabytku.

O oleum nie pisze bo to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :).

 

Zauważyłem, że pedał hamulca ma tak jakby luzy - tzn. rusza się lekko na boki w jedną i drugą stronę. Nie jest to jakiś duży zakresu ruchu, no ale jednak sztywny w 100% nie jest :).

 

Czy orientujecie się czy 1.6 benzyna ma koło dwumasowe?

 

Kubalon - co masz na myśli pisząc o oleum? :)

Edytowane przez dejf86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dwumasę a oleum to olej :-) sprawdzać należy choć raz w tygodniu tak do 10 tys km. na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dotarciu silnika nie stosowałbym zasad eco-drivingu, jeżeli chcesz by silnik długo i bezawaryjnie się sprawował.

Było kilka artykułów w prasie motoryzacyjnej i postów na tym forum, na temat docierania współczesnych silników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć spokojnie nie wkręcać obroty na maxa i od czasu do czasu jakaś trasa tylko bez szaleństwa, jak czasami popędzisz mu kota na krótko nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...