Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zatem docierać auto?

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

Przede wszystkim bez szaleństwa,w instrukcji nawet chyba jest zalecenie(w mojej było) aby przez pierwsze chyba 3000tys nie jeździć ze stałą prędkością i nie przekraczać 130km/h.Tak więc pierwsze tysiące najlepiej w mieście spędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za uwagi zatem. Eco driving próbowałem ostatnio na krótkim odcinku ekspresowej. W większości przypadków jeżdżę ze zmienną prędkością i bez wkręcania auta na wysokie obroty.

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze to nie jeździć ze stałymi prędkościami. Zmienianie biegów przy niskich obrotach które zaleca eco driving, też nie służy silnikowi.

Świetnym miejscem na docieranie silników jest jazda miejska, gdzie ciągle zmieniamy biegi , obciążenia silnika i skrzyni biegów. Jazda autostradą ze stałą prędkością raczej nie wskazana. Współczesne silniki o dziwo lubią od czasu do czasu, jak napisał kolego kubalon, "popędzenie kota" - czyli taką trochę ostrzejszą jazdę. Po takim dotarciu to nawet gang silnika ( czyli odgłosy jego pracy ) będzie ładniejszy  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach  wszystkie silniki są docierane w fabryce a jeżeli są sugestie odnośnie ich nieżyłowania w pierwszych kilometrach użytkowania to wyłącznie dlatego ze producent zostawia furtkę ze coś spartolił w trakcie montażu i jak wyjdzie podczas pierwszych okresach użytkowania jakich ZONG to on umywa ręce no bo auto było używane niezgodnie z instrukcją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dwumasę a oleum to olej :-) sprawdzać należy choć raz w tygodniu tak do 10 tys km. na wszelki wypadek.

 

Mi jak na razie po 2miesiącach i około 3000km nie wziął nic, lecz trudno się wyznać na bagnecie bo olej się jakoś dziwnie rozlewa na nim.  A tak poza tym to jaki olej na dolewki lać, bo  pierwsze zalanie w fabryce to chyba  leją jakiś  inny olej,  niż już podczas pierwszej wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach  wszystkie silniki są docierane w fabryce a jeżeli są sugestie odnośnie ich nieżyłowania w pierwszych kilometrach użytkowania to wyłącznie dlatego ze producent zostawia furtkę ze coś spartolił w trakcie montażu i jak wyjdzie podczas pierwszych okresach użytkowania jakich ZONG to on umywa ręce no bo auto było używane niezgodnie z instrukcją

Raczej mówi się o wstępnym dotarciu silnika, zasadnicze przenoszone jest już na użytkownika. Ja w swoim dostrzegłem skutki dotarcia w postaci nieco niższego spalania. Jak Twoim zdaniem sprzedawca udowodni że usterka spowodowana była zbyt szybką jazdą? Myślisz że współczesne auta rejestrują telemetrię?

Akurat mogę coś powiedzieć o wadach montażu, bo przez rok jeździłem gwiżdżącym QQ. Wyszło, że przyczyną jest zużyte/zepsute/niedorobione turbo, przy reklamacji nikt w serwisie nawet nie bąknął że mogłaby być to moja wina.

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak na razie po 2miesiącach i około 3000km nie wziął nic, lecz trudno się wyznać na bagnecie bo olej się jakoś dziwnie rozlewa na nim.  A tak poza tym to jaki olej na dolewki lać, bo  pierwsze zalanie w fabryce to chyba  leją jakiś  inny olej,  niż już podczas pierwszej wymiany ?

Damian,sprawdzaj olej zawsze po nocnym postoju,silnik zimny,bagnet na całej długości suchy,tylko końcówka zanurzona w oleju odznacza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hej

Kilka spostrzeżeń po pierwszych 3 tyś. km (1.6 N-Connecta)

Miałem wiele obaw po przeczytaniu forum i wielu narzekań użytkowników.

I jak zwykle na forum trzeba wszytkie opinie wypośrodkować (wywalić skrajne)

Miałem wiele obaw dot. nagłośnienia, reflektorów zwykłych: co tu się ludzie rozpisywali na temat strasznie ich złej jakości to byłem posrany ze strachu, że nic w nocy nie widać itp. Światła (nie ledowe) są normalne (w pełni automatyczne), krótkie są tak silne, że nawet długich nie trzeba włączać.

Nagłośnienie jest bardzo przyzwoite (wystarczy podregulować "basy i trebsy" i jest cacy.

Wspomaganie troszkę ciężko chodzi ale to kwestia przyzwyczajenia, poprzednio miałem elektryczne i autko mniejsze i można było paluszkiem kręcić.

Przyspieszenie zadowalające (jakie by nie było, to zawsze mogłoby być lepsze :), spalanie przyzwoite 7l.

Szklany dach - chyba bym nie wziął ponownie, przeważnie mam zasłonięty, bo słońce przeszkadza ale mamy lato narazie więc zobaczymy w innych porach roku.

Zestaw głośnomówiący działa idealnie, muza z radia, dab, usb, bluetooth, telki - rewelka (mnóstwo możliwości)

Żałuję jedynie z wyższej wersji brak skórzanych boczków. Dealer wprowadził mnie w błąd mówiąc, że podłokietniki (środkowy i w drzwiach będą obite skórą w tej wersji).

A ten materiał uwiera w łokcie. Wszystkie systemy działają sprawnie, szczególnie zadowolony jestem z czujnika zbliżeniowego, który reaguje naprawdę idealnie kiedy za szybko zbliżam się do przeszkody.

Nie wiem tylko, czy pomaga hamować, ale wolę nie sprawdzać :)

Autko nie jest ciężkie ale czasami sprawia wrażenie, że jadę 2 tonowym kolosem (może to przez dużą maskę z przodu), szczególnie przy hamowaniu.

Navi bardzo dokładnie opisuje każdy krok, może nawet za dokładnie, bo często przerywa muzę ;)

Zawieszenie - i tu lekkie rozczarowanie ale może za bardzo się nastawiłem, że będzie rewelka, muszę chwilę pojeździć starym autem żeby porównać.

Fotele wygodne. Pasy wydają się zrobione ze szmatławego materiału ale to pikuś. Czujnik deszczu działa jak trzeba a była okazja do przetestowania w przeróżnych opadach i jest ok.

Ogólna ocena bardzo dobre auto, inteligentne. Brak tylko automatu, nie kumam dlaczego, to chyba jedyne auto na rynku, gdzie automat dają do mniejszego silnika - porażka (jedyna)

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Ja właśnie przez ten automat byłem jestem skazany na 1.2 a w Xie nie ma wcale benzyny z automatem....

Wg mnie, ma znaczenie z czego się przesiada. Ja mam obawy czy po przesiadce z ksenonów będę zadowolony z full led.

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawcio również potwierdzam że ledy dają radę, jestem mega zadowolony z tych w moim Xsie, szwagier tylko ma jakiś problemy w swoim QQ z automatycznym poziomowaniem, bo mu często długimi dają, że oślepia... może będzie warto zwrócić uwagę, kwestia oprogramowania podobno.

Edytowane przez Crith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie systemy działają sprawnie, szczególnie zadowolony jestem z czujnika zbliżeniowego, który reaguje naprawdę idealnie kiedy za szybko zbliżam się do przeszkody.

Nie wiem tylko, czy pomaga hamować, ale wolę nie sprawdzać :)

Czujnik deszczu działa jak trzeba a była okazja do przetestowania w przeróżnych opadach i jest ok.

 

Wierz mi system działa, miałem się okazję przekonać podczas normalnej jazdy ok. 60km/h. Są dwa poziomy ostrzegania, najpierw sygnał (podwójne piknięcie) następnie bardziej donośne razem z odpowiednim komunikatem na pulpicie między zegarami i w skrajnym przypadku reakcja systemu poprzez zahamowanie samochodu. Jeżeli przeszkoda zniknie hamulce puszczają. Proponuje przeprowadzić test na jakimś kartonie, aby wiedzieć czego można się spodziewać po systemie.

 

Co do czujnika deszczu to jedna z rzeczy, która mi nie bardzo podeszła. Czujnik czasami działa jak chce, zwłaszcza kiedy jest mrzawka lub delikatny deszcz. Zdecydowanie bardziej wolę mieć kontrolę nad tym co się dzieje i w mojej opinii lepiej spisują się manualnie ustawiane interwały czasowe działania wycieraczek niż taki automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was po dodaniu gazu powyżej 2 tys. na postoju na rozgrzanym silniku wskazówka od obrotów od razu nie opada na swoje miejsce tj. poniżej 1tys ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opada a czasami zawachluje,przestałem na te wahnięcia zwracać uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was orientuje się czy można ustawić automatyczne blokowanie drzwi tzn centralnego zamka po ruszenia auta? Taki tryb jest dla przykładu dostępny w samochodach renault.

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dejf86 w QQ1 była , miałem i korzystałem. W QQ2 nie ma , próbowałem ale nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wszystko po to aby kierowcy i inni użytkownicy wykazali się kreatywnością ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ III nie będzie zapewne nawet klamek. :D Wszystko przez oszczędność księgowych. :wacko:

I miękka tapicerka +kaftan zamiast pasów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...