Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A pedały od rowerku, bagażnik w plecaku,lampy na dynamo i tak można i można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pedały od rowerku, bagażnik w plecaku,lampy na dynamo i tak można i można

 

 

Co nie ma żadnego związku z tematem "Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi".

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wracając do tematu jak słusznie zauważył kolega ajed - od 7 dni użytkuję a raczej żona QQ z silnikiem 1,6 DiG-T - mi dała wrócić z salonu do domu :)

Jak na razie 600 km przejechane , średnia prędkość 52 km/h spalanie według komputera 6,5 l/100 km - żonka jeździ jak Bóg przykazał 60 km/h miasto , 100 km/h poza - jak dla mnie jest bardzo dobrze bo poprzedni QQ 1,6 117 KM miał na kompie 6,9-7,1 l/100 km.

Obecny silnik znacznie żwawszy chociaż jeszcze delikatnie układany, o niebo cichszy .

Auto generalnie inny poziom niż poprzedni QQ , który był w wersji Acenta - teraz Tekna robi różnicę - jak będzie się spisywał jak poprzednik to złego słowa nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wracając do tematu od jakiegoś czasu przy prędkości 55-65 km słychać coś podobnego do turkotu ale w wolniejszym tempie albo jak kamyk wpadnie w bieżnik,sprawia wrażenie że dźwięk dochodzi ze skrzyni biegów, co ciekawe powyżej i poniżej tych prędkość dźwięk ten nie występuje jak też przez pierwsze kilometry do nagrzania silnika a w czasie wysokich temperatur powietrza jest wyraźniejszy i pytanie czy to mogą być opony czy szukać w skrzyni czy też półoskach. Opony to fabryczne Continental na 18.

Czy ktoś może zauważył coś takiego w swojej QQ. Przebieg to niecałe 6000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :).

 

Zauważyłem, że pedał hamulca ma tak jakby luzy - tzn. rusza się lekko na boki w jedną i drugą stronę. Nie jest to jakiś duży zakresu ruchu, no ale jednak sztywny w 100% nie jest :).

 

Czy orientujecie się czy 1.6 benzyna ma koło dwumasowe?

 

Kubalon - co masz na myśli pisząc o oleum? :)

A co z tym pedałem hamulca bo u mnie też ma taki luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wracając do tematu od jakiegoś czasu przy prędkości 55-65 km słychać coś podobnego do turkotu ale w wolniejszym tempie albo jak kamyk wpadnie w bieżnik,sprawia wrażenie że dźwięk dochodzi ze skrzyni biegów, co ciekawe powyżej i poniżej tych prędkość dźwięk ten nie występuje jak też przez pierwsze kilometry do nagrzania silnika a w czasie wysokich temperatur powietrza jest wyraźniejszy i pytanie czy to mogą być opony czy szukać w skrzyni czy też półoskach. Opony to fabryczne Continental na 18.

Czy ktoś może zauważył coś takiego w swojej QQ. Przebieg to niecałe 6000 km.

 

Też  to słyszałem raz może dwa myślałem  ze to kamyk wpadł w oponę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

 

Byłem dzisiaj na hamowni w Unitronicu - QQ 1.6 DIG-T odebrany pod koniec czerwca.

Sterownik Hitachi made in UK jeszcze nie jest "wirusowany", ale może coś się zmieni...

Sugestia była taka, że w związku z brakiem przepływomierza (jak np. w VAGach) box też powinien dać radę.

Unitronic_QQ_zpsdwyzau9k.jpg

 

Wg fabryki powinno być 163KM@5600RPM / 240Nm@2000-4000RPM

 

MR16DDT w Juke'u ma 190KM@5600RPM / 240Nm@1600-5200RPM

                  w Juke'u RS 218KM@6000RPM / 280Nm@3600-4800RPM (4WD 250Nm@2400-3600RPM)

W Clio RS 200/220 jest odpowiednio 200/220KM@6050 / 260Nm@2000RPM

 

Widać, że potencjał jest. Trzeba tylko cierpliwie poczekać na pierwszego, który wbije się do tego ECU.

Z Clio RS wyszło 244BHP@6492RPM / 318NM@3075RPM

http://www.superchips.co.uk/curves/Clio%20IV%20RenaultSport.pdf

Edytowane przez mate76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancki przebieg momentu obrotowego. Maks już przy niewiele ponad 2000 obr./min. i trzyma ładnie prawie do 5000 obr./min.

Mnie się podoba. :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny przebieg trzeba przyznać. Coś Nissan miesza z tymi softami, bo niedawno jeździłem zastępczym 1.6 dig-t (pierwsza rejestracja na początku lipca br.) i moje spostrzeżenia idealnie pokrywały się z : https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html. Co ciekawe najpierw stwierdziłem, że ciągnie najmocniej przy 3,5 tys obrotów, a potem trafiłem na post kolegi Gregsona z naszego forum który zamieścił ten wykres z hamowni. Średnio się tym jeździło, ogromna turbodziura połączona z kiepskim przyspieszeniem nawet po napompowaniu uniemożliwiało nawet średnio sprawne wyprzedzanie bez redukcji o jeden a nawet dwa biegi. Za to po przekroczeniu 3,5 tys robił się diabełek, jednego razu o mały włos nie uderzyłem w tył wyprzedzanego pojazdu, bo nie spodziewałem się, że tak szybko przyspieszę i nie zdążę pasa zmienić ;) Ale wracając do Twojego egzemplarza wygląda bardzo bardzo przyzwoicie, ten silnik musi dawać dużo przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tą przyjemnością to szału nie ma. QQ to samochód żony a ja jeżdżę Insignią 2.0 CDTI 130@195KM / 350@450Nm, więc pewnie mam trochę inne oczekiwania...

Niby też 8,9s do setki, ale jednak w Insigni czuć przyspieszenie na plecach pomimo dużo wyższej masy. W QQ przyspieszenie widać głównie na prędkościomierzu.

Zmierzę jednego i drugiego GTechemPro i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to wszystko zależy od tego jakie są nasze oczekiwania w stosunku do samochodu oraz jakie mamy podejście do tego co kupiliśmy - mi się wydaje , ze skoro decyduję się na auto typu QQ, lekko podwyższone udające SUV to nawet z silnikiem 1,6 DiG-T nie wymagam od niego żeby był najszybszy na drodze albo żeby miał najlepsze właściwości jezdne - ale oczekuję w miarę przyzwoitych osiągów, które według mnie ten silnik mi zapewnia, oczekuję wygodnego wsiadania i wysiadania i to mi zapewnia , oczekuję bezproblemowego wjechania na krawężnik albo na polną drogę - i to wydaje mi się , że QQ mi zapewnia - tego szukałem, tego oczekiwałem i to mam.

Jak szukałem obecnego auto będąc jednocześnie użytkownikiem QQ J10 ,miałem tyle różnych pomysłów , tyle salonów zaliczyłem i przetestowałem tyle aut w podobnej cenie co QQ , że chwilami nie wiedziałem już czego sam chcę - i powiem , że najlepsze wrażenie zrobił na mnie Seat Leon Cupra 290 KM z DSG - POWER jak cholera, trzyma się drogi jak przyklejony - cudo - ale ja tego na co dzień nie potrzebuję .

Wybór padł na QQ i nie żałuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mate76 - ani trochę :)

za jakiś czas sam spróbuję ale bardziej z ciekawości niż potrzeby zwiększenia mocy z powodu braku w fabrycznym wydaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny przebieg trzeba przyznać. Coś Nissan miesza z tymi softami, bo niedawno jeździłem zastępczym 1.6 dig-t (pierwsza rejestracja na początku lipca br.) i moje spostrzeżenia idealnie pokrywały się z : https://zapodaj.net/21af839b2f516.jpg.html. Co ciekawe najpierw stwierdziłem, że ciągnie najmocniej przy 3,5 tys obrotów, a potem trafiłem na post kolegi Gregsona z naszego forum który zamieścił ten wykres z hamowni. Średnio się tym jeździło, ogromna turbodziura połączona z kiepskim przyspieszeniem nawet po napompowaniu uniemożliwiało nawet średnio sprawne wyprzedzanie bez redukcji o jeden a nawet dwa biegi. Za to po przekroczeniu 3,5 tys robił się diabełek, jednego razu o mały włos nie uderzyłem w tył wyprzedzanego pojazdu, bo nie spodziewałem się, że tak szybko przyspieszę i nie zdążę pasa zmienić ;) Ale wracając do Twojego egzemplarza wygląda bardzo bardzo przyzwoicie, ten silnik musi dawać dużo przyjemności z jazdy.

Widze, ze mam okazje do zabrania glosu :)

Przytoczony wykres mocy to pomiar po akcji serwisowej regulacji faz rozrzadu. Jedzilo sie strasznie. Jakbym zolwia mial a nie QQ 1.6 dig-t.

Dlatego pomeczylem troche serwis i regulacja zostala zrobiona raz jeszcze.

I po ponownym wgraniu pojechalem na hamownie.

Kiedys umieszczalem chyba wykres, ale tak dla przypomnienia:

https://zapodaj.net/5666b5e5b9864.jpg.html

Po ponownej regulacj jezdzi sie oczywiscie znacznie lepiej.

Ale ciagle mialem wrazenie, ze nie jest to co bylo oryginalnie.

Lokalny serwis Nissana nie widzial zadnego problemu. Ale oni nie widzieli problemu nawet po pierwszej akcji serwisowej gdzie stracilem cala moc na niskich obrotach, wiec postanowilem szukac bardziej wiarygodnego serwisu.

Tak sie umowilem z serwisem Nissana w Warszawie -Zaborowski.

Dzis bylem w serwisie.

Prosilem aby zwrocic uwage na zachowanie sie samochodu na niskich biegach -jedynka i dwojka.

Mialem wrazenie, ze na tych biegach samochod nie zbiera sie tak jak powinien.

Pierwsze pytanie do mnie bylo czy byla robiona akcja serwisowa sondy lambda. Oczywiscie nie byla robiona.

Wiec zrobili to jako pierwsza rzecz. Nastepnie przejechal sie jakis fachowiec.

Werdykt serwisu Nissan Zaborowski jest taki -w chwili obecnej nie ma roznicy pomiedzy moim autem a innymi autami z silnikiem 1.6 dig-t.

NIe wiem, czy jest to zasluga wgrania nowych ustawien dla sondy lambda, co powinno byc zrobione, a nie bylo wczesniej.

Jestem zadowolony z werdyktu.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie do mnie bylo czy byla robiona akcja serwisowa sondy lambda. Oczywiscie nie byla robiona.

Wiec zrobili to jako pierwsza rzecz. Nastepnie przejechal sie jakis fachowiec.

Werdykt serwisu Nissan Zaborowski jest taki -w chwili obecnej nie ma roznicy pomiedzy moim autem a innymi autami z silnikiem 1.6 dig-t.

NIe wiem, czy jest to zasluga wgrania nowych ustawien dla sondy lambda, co powinno byc zrobione, a nie bylo wczesniej.

Jestem zadowolony z werdyktu.

Ale po tej akcji serwisowej z sondą lambda rzeczywiście zaczął jeździć trochę lepiej czy opierasz swoje zadowolenie na werdykcie? Pytam, bo werdykt mechaników wydany na podstawie jazdy próbnej jest dla mnie nic nie warty. Możesz poczytać sobie mój temat dotyczący gwizdu w 1.2 dig-t. Walczyłem z tym od blisko roku i dopiero ostatnio udało mi się doprowadzić sprawę do końca. Ewidentny gwizd podobny do wydawanego przez startujący samolot nie został w ogóle dostrzeżony, usterka zgłoszona we wrześniu 2015 "nie została potwierdzona". A gwizdało wyraźnie... W czerwcu br zgłosiłem usterkę ponownie, tym razem jednak zaprezentowałem mechanikowi gwizdanie podczas jazd próbnych, potwierdził że rzeczywiście coś jest na rzeczy. Po długim czasie oczekiwania na części wymienili moją turbinę na nową, serwis przejechał moim autem jakieś 100 km i powiedział że usterka została usunięta... Po przejechaniu 200 metrów wiedziałem, że tak nie jest. Koniec końców po zmianie softu zawór upustowy zaczął się domykać i gwizdanie ustało, ale ile się najeździłem i nadenerwowałem to moje. Najlepiej jakbyś zażądał możliwości przejazdu jakimś autem testowym z Twoim silnikiem, dopiero wówczas będziesz wiedział czy rzeczywiście nie ma różnicy, bo serwisowi najłatwiej jest stwierdzić, że ten typ tak ma i że jeździ normalnie, tak jak było w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcja serwisowa z lambda byla robiona wczoraj wiec nie mielem jeszcze w pelni mozliwosci oceny co do skutecznosci.

To sie okaze w ciagu najblizszych dni. Ale wydaje mi sie, ze faktyczenie na dwojce lepiej sie zbiera niz bylo to wczesniej. Chodzi mi o sam moment startu samochodu i rozpedzania do 50km/h.

Szukalem dobrego serwisu, dlatego pojechalem az do Warszawy. Co do serwisu w Toruniu to mam pewne watpliwosci co do profesjonalizmu.

Za jakis czas sie wybiore na hamownie i sprawdze roznice. Tylko, ze na hamowni jest sprawdzany silnik na czwartym biegu, a mnie by interesowalo jak samochod zachowuje sie na pierwszym i drugim. A tego juz sprawdzic nie mozna.

Ale patrzac na wykres mocy i momentu pomiedzy moim ostatnim pomiarem (przed updatem sondy) a wykresem jaki umiescil powyzej kolega mate76 wiekszej roznicy nie widac-sa podobne do siebie.

Moj pomiar byl robiony w o wiele nizszej temperaturze, wiec widoczne male roznice wykresow moga z tego wynikac. Ale generalnie sa bardzo podobne.

Wiec mozna wnioskowac, ze jeszcze przed updatem sondy lambda bylo porownywalnie z innymi egzemplarzami.

A jesli zrobiono mi update sondy to moze byc tylko jeszcze lepiej.

Wiec werdykt serwisu Zaborowskiego, o tym, ze jezdzi nie gorzej niz inne egzemplarze, faktycznie moze miec potwierdzenie w rzeczywistosci.


A to porownanie wykresow kolegi mat76

Unitronic_QQ_zpsdwyzau9k.jpg

 

i mojego:

 

https://zapodaj.net/5666b5e5b9864.jpg.html

 

(no nie wiem jak to wkleic aby obydwa wykresy sie pojawily :) )

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, wykresy wyglądają bardzo podobnie, przy czym u Ciebie jest więcej mocy, ale może mieć to związek z temperaturą o której wspomniałeś. Przypadek który wyżej opisywałem miał miejsce właśnie w Warszawie w Zaborowskim, a mechanik który jeździł Twoim egzemplarzem to prawdopodobnie mistrz Pan Michał, który choć jest na pewno świetnym mechanikiem, nie ma jakichś wielkich umiejętności oceny poprawności pracy silnika w konkretnym egzemplarzu. Dopóki nie przejechałem się z nim innym egzemplarzem 1.2 dig-t uparcie twierdził, że turbina musi być słyszalna i że ten gwizd to poprawna praca... Jeśli nie zna dobrze charakterystyki pracy 1.2 który jest o niebo bardziej popularny, nie liczyłbym na to, ze wie jak powinien jeździć 1.6. Oczywiście nie umniejszam jego wartości jako mechanika, bo to w końcu on doszedł do tego dlaczego mój silnik gwiżdże, ale nie ma ludzi od wszystkiego. Jak będziesz miał tylko możliwość to proponuję poprosić o jazdę innym egzemplarzem.

Co do tego, że na niskich biegach jest kiepsko a na 4 może wykres wyjść poprawny... Charakterystyka momentu/mocy nie zmienia się w zależności od biegu. To jakie masz przełożenie wpływa tylko i wyłącznie na szybkość obracania się kół przy danych obrotach oraz na moment na nie przeniesiony. Jeżeli będziesz miał 160 KM na czwartym biegu, to na drugim będzie to samo, tyle, że na hamowni będą musieli użyć większej siły hamującej, a rolki będą kręcić się z proporcjonalnie mniejszą prędkością. Niemniej oddzielną kwestią jest szybkość reakcji, czyli popularnie - turbodziura. Na dwójce zanim turbo się rozkręci będziesz zmieniał już na trójkę, podczas gdy na czwartym biegu turbo rozwinie pełne obroty i dostarczy odpowiedni moment wiele sekund przed zmianą biegu na 5. Moc czy moment nie jest problemem w tym samochodzie, tylko turbodziura, która w moim zastępczym egzemplarzu (1.6) była katastrofalna. Prawdopodobnie wszystko jest sprawą softu, bo np w 1.2 który jest podobnie wysilony, turbodziura jest o wiele wiele mniejsza. Podobno 1.6 to silnik japoński, natomiast 1.2 to dzieło francuskich inżynierów, więc tym bardziej się dziwię, że zamiast się poddać i wywiesić białą flagę, to pracowali nad softem który poprawi parametry pracy ich motorka.

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bamaz-super wyjaśnienie. Faktycznie powinienem mowić od początku o turbo dziurze a nie o braku mocy. Po pierwszej regulacji faz rozrządu była ona ogromna. Po ponownym wgraniu zrobiło sie znacznie lepiej, i pewnie to co nazywałem brakiem mocy na pierwszym i drugim biegu to efekt istniejącej turbo dziury.

Faktycznie jakiś mistrz salonu moim autem jeździł - pewnie ten sam co u ciebie.

Jeździłem testowym 1.6 i miałem wcześniej wrażenie, ze turbo dziura jest mniejsza niz w moim.

Ale było to OK 2-3 miesięcy temu. Po ostatniej ingerencji z sonda lambda musiałbym znowu je porównać i zobaczyć czy ciagle jest różnica.

No tak, ale wynikało by z tego, ze sa egzemplarze 1.6 z mniejsza albo większa dziura. U mnie na początku była mała, pózniej ogromna, pózniej znowu mniejsza, teraz pewnie jeszcze mniejsza. Ty piszesz, ze jeździłeś 1.6 z ogromna dziura- pewnie cos takiego jak u mnie wcześniej. No ale to jakieś jaja, ze ten sam silnik ma tak rożne charakterystyki.

Widzę, ze sa egzemplarze testowych 1.6 z mała albo bardzo duża turbo dziurą.

Nawet gdybym znowu sie przejechał testowym i zobaczył, ze on ma trochę mniejsza turbo dziurę to zawsze mogą podstawić mi egzemplarz, gdzie będzie ona jeszcze większa.

To pewnie pozostaje mi pogodzić sie z faktem, ze ten typ tak ma i wszystko zależy od szczęścia.

W sumie to jak można jeździć aby uciążliwość istnienia turbo dziury była jak najmniejsza? Bo sam widzę, ze czasami startuje jak rakieta a czasami trochę mu zajmuje aby sie rozpędził.

Jakieś rady jak sobie radzić z jej istnieniem?

No kurczę teraz jak wiem w czym problem to zaczynam szukać i czytać :)

Czy jesli mój samochód przejechał około 16tys km to czy możliwe jest, ze pewne elementy mogły sie zużyć lub zapchać/zabrudzić a mogą miec wpływ na istnienie mniejszej lub większej turbo dziury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice w wykresie oprócz temperatury mogą wynikać z tego, że w mniejszych firmach wykresy są często bardziej "optymistyczne".

Trzeba by było porównywać wykresy z tej samej hamowni.

 

Morzecie rzucić okiem na podlinkowany wykres Clio RS.

Wygląda na to, że mój wykres praktycznie jest taki sam jak wersja bez programu z wyjątkiem mocy powyżej 4800rpm, bo u mnie robi się już płasko i utrzymuje na 170KM a tam dalej rośnie do 205KM.

Wykres momentu u mnie jest nawet minimalnie lepszy, bo między 2200-2600rpm jest górka na 260Nm a tam jest płasko i zatrzymuje się na 250Nm.

 

Odnośnie przebiegu, to proponuję zmieniać co 10tyś filtr powietrza. Miałem taki przypadek w Focusie TDCi, że regularnie co 10tyś wyraźnie brakowało mu oddechu i wymiana wkładu pomagała.

W razie czego można jeszcze spróbować z takim wkładem -> http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=33-5016

Edytowane przez mate76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Znalazlem taki oto toretyczny wykres mocy/momentu dla silnika 1.6 dig-t. Jest to teoretyczny wykres mocy dla tego silnika.

http://www.automobile-catalog.com/curve/2014/2319650/nissan_qashqai_1_6_dig-t_tekna.html

Na tym i na wielu innych wykresach mocy pojawia sie mala gorka w okolicy 2000obr. Czy ona jest czyms uzasadniona? Skads sie bierze?

Pytam, bo u mnie jest ona widoczna dopiero w okolicy 2600obr/min.

https://zapodaj.net/5666b5e5b9864.jpg.html

----------------------------------------------------------------------

Pobawilem sie troche Excelem.

Polaczylem razem wykresy mocy i momentu po akcji serwisowej regulacji faz rozrzadu -opisane jako pierwszy update, oraz po mojej interwencji w ASO i skardze, ze zepsuli mi silnik bo stracil cala moc- wiec zrobili to raz jeszcze -opisane jako update drugi. Widac potezna roznice.

Jako wykres referencyjny umiescilem wykres kolegi mat76. Widac teraz, ze moj obecny i kolegi mat76 sa bardzo podobne, co znaczy tez, ze chyba moje czepianie sie o brak mocy na niskich obrotach jest chyba nieuzasadniony. :) Chociaz u kolegi podoba mi sie ta gorka w zakresie 2200-2600 Obr. Ale takie roznice to moga tez wynika z roznic temperaturowych w jakich robiony byl pomiar.

Wykres momentu- (tu dodatkowo dolozylem fabryczny wykres momentu- w sensie, ze taki udalo mi sie znalezc na jednej ze stron zajmujacej sie tuningiem, nie znaczy to ze tak bylo u mnie przed pierwszym updatem, a na ile on jest rzeczywisty a nie teoretyczny to ciezko powiedziec)

https://zapodaj.net/a16f947bb97f1.jpg.html

Wykres mocy :

https://zapodaj.net/a5166cee1ca78.jpg.html

Ale co ciekawe, nie moge znalezc fabrycznego wykresu mocy silnika 1.6 dig-t gdzie max moc byla by 163KM. Na ogolnie dostepnych, wlacznie ze stronami tuningowymi jest max 115KW co daje 154KM (KW * 1.34102=HP). Ciekawe.

---------------------------------------------------------------------------------

Widze, ze spodobalo mi sie bawienie wykresami :)

Wszelkie chipy zmieniaja charakterystyke o co najmniej 20%, a ja sprawdze jak bedzie to wygladalo jesli zrobi sie super delikatny tuning, tylko o 10% :)

Na wykresach moj obecny stan opisany jest jako "oryginalny", natomiast "fabryczny" to wzorcowy wykres znaleziony na niemieckich stronach tuningowych, przed jakimkolwiek tuningiem.

Moc:

https://zapodaj.net/ac2042234be08.jpg.html

Moment:

https://zapodaj.net/9d0291eeb870c.jpg.html

 

Fajnie to wyglada :)

Edytowane przez gregson
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam grono forumowiczów, jestem pierwszy raz na tym forum i proszą o wyrozumiałość, macie tutaj masę tematów ale nie zauważyłem działu"przywitalnia",dlatego wchodzę do tego tematu

 Po 20 latach jazdy różnymi modelami Volvo mam zamiar zmienić markę,chyba padło na Nissana QQ z silnikiem 1,6  benzyna w wersji Acenta, i mam parę pytań do Was;

 

1 Jaki jest średni czas oczekiwania na zamówiony samochód?

2 Czy QQ ma ocynkowane blachy ?czy tylko normalna kataforeza

3 Czy QQ ma dolna osłonę pod silnikiem ?

Może jeszcze jakieś pytania mi się "urodzą" ale chyba odpowiedz znajdę na forum, jeśli nie, to będę pytał:)

 

A właśnie  bym zapomniał, co myślicie o moim wyborze:))

Pozdrawiam Mariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 różnie zależy od modelu tak było w moim przypadku

Ad 2 coś mi się wydaje że nie

Ad 3 Tekna ma

Wybór dobry ale bierz Tekne trochę drożej ale i więcej masz bajerow no i tapicerka ładniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czym będę zawiedziony? wyżej się siedzi, podobno fotele ma OK,  je "robie" rocznie około 10 tys km, chyba dam radę i tym samochodem to zrobić:) ,

Czyli ocynku brak:)no szkoda, moje obecne 12 letnie volvo S40  nie ma grama rdzy, a sprzedaje je bo już się mi opatrzyło.Chciałbym wygodniej wsiadać i więcej na drodze widzieć.Zrobię jazdę testową, zobaczę co w trawie piszczy , dotychczas tylko siedziałem w QQ i było OK może i z jazdą będzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...