city Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Ostatnio zauważyłem taką oto rzecz. Przy redukcji np. 5-tki na 4-kę (obroty ok 3 tys) i mocniejszym dodaniu gazu jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie i dopiero samochód zaczyna przyspieszać. Nie dzieje się tak za każdym razem ale dosyć często. Wcześniej nie było tego, samochód przyspieszał płynnie czasami z wyczuwalną turbodziurą, teraz właśnie jest to szarpnięcie jak by się coś przełączało w silniku i odjazd. Może ktoś spotkał się z czymś takim. Przebieg 30 tys. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Wydaje mi się że wiem o co ci chodzi.Ale raczej podejrzewam że jesteśmy na granicy 2500.Ale ja bardzie j obserwuje to chyba gdy nagle chce przyspieszyć.A silnik przez moment się "zawaha" co zrobić. I jest jakby przedmuch szarpnięcie i dopiero przyspiesza. Jakby nagle dostał za dużo powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Nie wiem czy wątek jest tylko o silniku ale napiszę o lakierze.Że jest strasznej cienki i cieńki.Na jeden wyjazd jednodniowuy postawiłem antenę cb na dach.czysty. Więczorem miałem odbite kółko ktgo już nie mogę wytrzec. Takie ot odparzenie lakieru. W zderzak dostalem kamieniem i jest lakier podwinięty.Nie wiem jak było w poprzednich autach moich ale czarny plastyk zderzaka wygląda jak ten z ci qiecento pomalowany na kolor. Z 2 strony dobrze bo w cq był bardzo odporny Hehe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
city Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 W dniu 19.08.2018 o 10:54, Brzyk napisał: Wydaje mi się że wiem o co ci chodzi. Ale raczej podejrzewam że jesteśmy na granicy 2500. Ale ja bardzie j obserwuje to chyba gdy nagle chce przyspieszyć. A silnik przez moment się "zawaha" co zrobić. I jest jakby przedmuch szarpnięcie i dopiero przyspiesza. Jakby nagle dostał za dużo powietrza Właśnie coś w ten deseń. Masz rację to może bliżej 2500. Mam wrażenie że tego wcześniej nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Zauważyłem jedną rzecz podczas jazdy po autostradzie Wjechałem sobie na stację po jeździe. wychodzę z auta a tu wentylator chodzi . No ok - było ciepło. Wczoraj po 20 km autostradzie parkuję pod bramą - ( 1 km od zjazdu ) - wentylator chodzi. Dziś parking na a4 - wentylator chłodzi . nie szaleję podczas jazdy. maks 150. poziom płynu ok . żeby aż tak się grzał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Po prostu ma swoją temperaturę pracy,którą utrzymuje wentylator,gdyby nie ten wiatrak to i 100 litrowy baniak zagotowałby się w 15 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Eee no znam zasade dzialania wentylatora.Ale nie pamietam zeby w jakims samochodzie wlaczal sie na autostradzie:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Oj jest tak,jest....w sierpniu jechałem nad i z nad morza i na postoju po wyłączeniu silnika wiatrak jeszcze chodził dobre 2-3 minuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 45 minut temu, Brzyk napisał: Eee no znam zasade dzialania wentylatora. Ale nie pamietam zeby w jakims samochodzie wlaczal sie na autostradzie:-) Musisz być muzykiem... Ja jeszcze nigdy nie słyszałem wentylatora podczas jazdy z prędkością min 120 km/h. Silniki benzynowe grzeją się szybciej więc tym bardziej konstruktorzy nie mogą pozwolić sobie na przegrzanie silnika. Jak temp rośnie już ponad dopuszczalną to możesz jej nie wyhamować przed przekroczeniem wartości krytycznej (bezwładność cieplna). Więc "dmuchają na zimne" Otwórz maskę diesla i benzyny po jeździe w tych samych warunkach. Ja po kilkunastu latach z dieslem zastanawiałem się czy plastiki nie spłyną na ziemię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Ja też przesiadłem się z 2l dizla.I nie pamiętam żeby przez 10 lat się wentylator włączył. Tzn nie słyszałem.Klima chodziła na wolnym biegu.A słuch tak mam wyczulony . Ale muzykiem nie jestem:-)Może nasze siatki jednak hamują powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 ja w moim nie słyszałem wentylatora, ale mam dopiero 13tys km przejechane od kwietnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Jesli wentylator glowny sie zalacza w czasie jazdy to cos jest nie tak w ukladzie chlodzenia. Powiem szczerze nie zdazylo mi sie w zadnym samochodzie z PB i ON. Przy malych predkosciach moze sie zaloczyc mniejszy wentylator ze wgzgledu na klime. W wskaznik temp ile pokazuje? Sent from my SM-A530F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Mnie też się nie zdarzyło.Dlatego pytam.Ale wg wskazówek wszystko w normie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Afrance,wskaźnik pokazuje tak jak zawsze blisko połowy.U mnie też po mieście ,jak jest w miarę ciepło a nie gorąco to też nie zauważyłem żeby się załączał.Nie ma co panowie kruszyć kopii,boi to jest taka konstrukcja motorka.Nikt tak na prawdę nie zwracał na to uwagi,nikomu nic się nie działo z chłodzeniem,więc widocznie tak jest i tak musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 A zdarzyło się Wam przy wrzucaniu na bieg 3 i 5 przy obrotach silnika powyżej 3,5 tys że mimo dociśnięcia sprzęgła w podłogę bieg nie wskakuje płynnie? Muszę poczekać ze zmianą biegów na podane tak ok sekundy aż silnik zejdzie z obrotami poniżej i dopiero wrzucać. Jeżeli nie to słyszę i czuję jak zębatki mają "zgryz" Owszem jeździłem dieslem ale myślałem że w benzynie będę mógł wyżej zmieniać biegi Chyba czeka mnie wizyta w serwisie i dodatkowa regulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 7 godzin temu, RAMA napisał: A zdarzyło się Wam przy wrzucaniu na bieg 3 i 5 przy obrotach silnika powyżej 3,5 tys że mimo dociśnięcia sprzęgła w podłogę bieg nie wskakuje płynnie? Muszę poczekać ze zmianą biegów na podane tak ok sekundy aż silnik zejdzie z obrotami poniżej i dopiero wrzucać. Jeżeli nie to słyszę i czuję jak zębatki mają "zgryz" Owszem jeździłem dieslem ale myślałem że w benzynie będę mógł wyżej zmieniać biegi Chyba czeka mnie wizyta w serwisie i dodatkowa regulacja. Zauważyłem dokładnie to samo dlatego z 3 zawsze na 4 zmieniam a potem dalej i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Często tak robię,ale nie zauważyłem tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek@ Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 17 godzin temu, RAMA napisał: A zdarzyło się Wam przy wrzucaniu na bieg 3 i 5 przy obrotach silnika powyżej 3,5 tys że mimo dociśnięcia sprzęgła w podłogę bieg nie wskakuje płynnie? Muszę poczekać ze zmianą biegów na podane tak ok sekundy aż silnik zejdzie z obrotami poniżej i dopiero wrzucać. Jeżeli nie to słyszę i czuję jak zębatki mają "zgryz" Owszem jeździłem dieslem ale myślałem że w benzynie będę mógł wyżej zmieniać biegi Chyba czeka mnie wizyta w serwisie i dodatkowa regulacja. Mnie ta przypadłość trapi przy dynamicznej zmianie biegu z 2 na 3 i obrotach silnika około 2800. Serwis nie zauważył złej pracy skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 W dniu 16.09.2018 o 17:46, Marek@ napisał: Mnie ta przypadłość trapi przy dynamicznej zmianie biegu z 2 na 3 i obrotach silnika około 2800. Serwis nie zauważył złej pracy skrzyni biegów. To znaczy że kupiłem "dziadkowóz" , mam jeździć jak z jajkiem i nie będę mógł korzystać z pełnego zakresu obrotów przy zmianie biegów, bo tak chcą mechanicy? Potrenuję, posprawdzam, zapamiętam i pojadę do ASO. Wg mnie jeżeli problem jest przy wyższych obrotach, dotyczy biegów nieparzystych i jest powtarzalny to najpierw trzeba niestety zwalczyć spychologię serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Nie chcem,ale muszem to powiedzieć i wiem,że niektórzy mnie zakrzyczą...w Note i w poprzednim 1.2 którego miałem do skrzyni dolałem 250 ml MILITECu,praca skrzyni diametralnie się poprawiła,owszem w 1.2 zdarzyło się zgrzyt z 1-2 ale to już była rzadkość . Na pewno winę po części ponosi olej,za rzadki .Wlewany taki tylko dla tego by spalanie było mniejsze,wiadomo troszkę gęstszy olej zwiększy delikatnie spalanie,a może i normę spalin Euro.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Mam pytanie do1.6 tkowiczów....Obroty biegu jałowego miałem przedtem 750,teraz spadają do 600,jak wrzucę bieg ustawiają się na 750...też tak macie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 7 godzin temu, JACKO29 napisał: Mam pytanie do1.6 tkowiczów....Obroty biegu jałowego miałem przedtem 750,teraz spadają do 600,jak wrzucę bieg ustawiają się na 750...też tak macie??? Jacek - tak mam od samego początku ale mi to nie przeszkadza , auto nie wpada w żadne wibracje i w związku z tym uznaję , że tak ma być . Poza tym miałem od nowości problem z sondom lambda i to mnie bardziej intrygowało niż obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 U mnie się trzymają mniej więcej tak samo.Dodałeś specyfiku do skrzyni to ma luźniej ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Dowiedziałem się dzisiaj,że tak ma być....Silniki 1.6 turbo tak mają,jeżeli nie załącza się klima....Pażyjom...uwidim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 10 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2018 Hmm. A jeździsz bez klimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.