Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.04.2020 o 22:03, Wojtek74 napisał:

Jaki model sondy zamontowałeś ? Ja teraz montowałem od Juka BOSCH 0 258 030 315 może wytrzyma dłużej . Co ciekawe stara z logiem Nissana także Boscha o numerze 0 258 030 313 .

Była Nissana 0258030315/314 wytrzymała 11500km, teraz jest Nissana 0258030315/316, zobaczymy...

 

W dniu 22.04.2020 o 22:12, Kosteros napisał:

Nie wiem czy czasami się nie zagalopowałem z ta dwu letnią gwarancją ,bo ja zapłaciłem teraz tylko koszta wymiany ,a sondę zasponsorował   Nissan.

to raczej się zagalopowałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień Dobry Wszystkim

 

Zamierzam się z zakupem Nissana QQ 2 z silnikiem 1.6 DIG-T widzę, że wątek ma 90 stron trochę przejrzałem, ale nie jestem w stanie przeczytać wszystkiego. Czy można prosić o informację, czy silnik ten sprawia jakieś większe problemy? Czytałem tu o sondach, które ciągle się psuły czy to dotyczyło jakiegoś konkretnego zakresu sprzedawanych egzemplarzy? Model, który chcę kupić zbliża się do końca gwarancji i nie chce się niemiło zaskoczyć. Drugie pytanie to o rozrząd w tym silniku. Wiem, że jest na łańcuchu, ale jak wiadomo łańcuch też się wyciąga, czy ktoś może wymieniał rozrząd w tym modelu? Jaki jest koszt takiej wymiany? Czy jeszcze coś powinienem wiedzieć żeby sprawdzić przed zakupem? Dziękuję bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
30 minut temu, adi007 napisał:

widzę, że wątek ma 90 stron trochę przejrzałem, ale nie jestem w stanie przeczytać wszystkiego.

Szanowny kolego.
Walnąłeś tego posta niespełna 30 min po rejestracji, więc nie pisz że coś przejrzałeś. Wszystko o co pytasz zostało już wielokrotnie opisane na forum - wystarczy poświęcić trochę czasu i poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

90 stron to naprawdę kupa wiedzy, a jak dodam, że ten silnik był montowany nie tylko w QQ'łce więc w innych działach też sporo znajdziesz na jego temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adi007 napisał:

Dzień Dobry Wszystkim

 

Zamierzam się z zakupem Nissana QQ 2 z silnikiem 1.6 DIG-T widzę, że wątek ma 90 stron trochę przejrzałem, ale nie jestem w stanie przeczytać wszystkiego. Czy można prosić o informację, czy silnik ten sprawia jakieś większe problemy? Czytałem tu o sondach, które ciągle się psuły czy to dotyczyło jakiegoś konkretnego zakresu sprzedawanych egzemplarzy? Model, który chcę kupić zbliża się do końca gwarancji i nie chce się niemiło zaskoczyć. Drugie pytanie to o rozrząd w tym silniku. Wiem, że jest na łańcuchu, ale jak wiadomo łańcuch też się wyciąga, czy ktoś może wymieniał rozrząd w tym modelu? Jaki jest koszt takiej wymiany? Czy jeszcze coś powinienem wiedzieć żeby sprawdzić przed zakupem? Dziękuję bardzo za pomoc

Nie ma egzemplarzy rocznikowych do wskazania ,że akurat te są wadliwe.Jest to loteria,aczkolwiek zjawisko rzadkie i można powiedzieć jednostkowe.Nissan prawdopodobnie coś zmienił  mając na uwadze właśnie padajace sondy,ale na ile to jest miarodajne,że usterek jest mniej,tego nikt nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój model kupiłem pod koniec roku 2015. Aktualnie samochód już jest po gwarancji ponieważ pękło 100tyś. km. Jeśli o mnie chodzi to w trakcie tych ponad 4 lat użytkowania ani razu nie miałem problemu z sondą lambda. Jedyna usterka jaka mnie spotkała to wymiana czujnika na zmiennej fazie rozrządu plus jakieś błędy układu start-stop. Generalnie do chwili obecnej jazda w zasadzie była bezproblemowa. Silnik 1.6 DIG-T uważam za najlepszy wybór z całej ówczesnej gamy silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych autach wyciągnął ktoś żarówkę czeka na blacie..teraz zrobią to systemowo:-)

Taki żart ale pewnie coś w tym prawdy może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołożę 3 grosze od siebie (1.6 DIG-T, przebieg 31 kkm, 2017 rok):

za 3 tygodnie kończy mi się gwarancja, więc stwierdziłem, że trzeba posprawdzać wszystko co się da we własnym zakresie i zgłosić ewentualne wątpliwości do ASO. Jak już zająłem się tematem, to mamy takie bogatości:

- dzwonienie cięgna regulatora turbiny na zimnym silniku (opisywane tutaj: https://forum.nissanklub.pl/topic/111164-odgłos-łańcuszka-dzwonienie-na-zimnym-silniku) - irytujące jak diabli, bo przy każdym odpaleniu zimnego przez 20 sekund brzmi jak rozlatany łańcuch rozrządu,

- pomiar przyspieszenia wykonany z wykorzystaniem interfejsu OBD icar2 i aplikacji Car Scanner na Androida - Nissan twierdzi że to wozidło z silnikiem 163 KM ma 9 sekund do setki, mój najlepszy wynik 10,2 (prosta, sucha droga, płasko, kontrola trakcji OFF, bez zbędnego mielenia kołami przy ruszaniu, bez piłowania do odcinki, sprawna zmiana biegów, opony 225/45/19), bez najmniejszych szans na zejście poniżej 10 sekund. Jednym słowem dno i paździerz,

- spalanie w porządku, w trasie przy prędkościach do 100 km/h bez problemu można zejść w okolice 5 - 5,3 l/100 km, przy 140 km/h na autostradzie na długim odcinku (około 200 km trasy i na tempomacie ustawione 144 km/h) spalanie około 7,8 - 8 l/100 km,

- zero ubytku oleju lub płynu chłodniczego, 

- póki co nie mam problemów z sondą lambda.

- z innych spraw, nie chcę robić off-topicu, stąd zachęcam tylko do zapoznania się z przypadkiem rozszczelnienia się chłodnicy klimy (również u mnie, opisałem tutaj: 

oraz przypadkiem rdzewienia karoserii w moim egzemplarzu, opisałem tutaj: 

 

Edytowane przez djlamas
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, djlamas napisał:

Dołożę 3 grosze od siebie (1.6 DIG-T, przebieg 31 kkm, 2017 rok):

za 3 tygodnie kończy mi się gwarancja, więc stwierdziłem, że trzeba posprawdzać wszystko co się da we własnym zakresie i zgłosić ewentualne wątpliwości do ASO.

- pomiar przyspieszenia wykonany z wykorzystaniem interfejsu OBD icar2 i aplikacji Car Scanner na Androida - Nissan twierdzi że to wozidło z silnikiem 163 KM ma 9 sekund do setki, mój najlepszy wynik 10,2 (prosta, sucha droga, płasko, kontrola trakcji OFF, bez zbędnego mielenia kołami przy ruszaniu, bez piłowania do odcinki, sprawna zmiana biegów, opony 225/45/19), bez najmniejszych szans na zejście poniżej 10 sekund. Jednym słowem dno i paździerz,

Obiecaj nam, że nagrasz jak to zgłaszasz: nigdy nie widziałem jak ktoś pęka ze śmiechu - a to może być pierwszy śmiertelny przypadek śmiechu - więc warto go zarejestrować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karminadel napisał:

Obiecaj nam, że nagrasz jak to zgłaszasz: nigdy nie widziałem jak ktoś pęka ze śmiechu - a to może być pierwszy śmiertelny przypadek śmiechu - więc warto go zarejestrować. 

 

Niestety, temat zdążyłem już zgłosić w tym tygodniu do ASO, ale bez przeczytania Twojej porady (która rzeczywiście dużo wnosi do tematu) nie byłem na tyle błyskotliwy i nie wpadłem na pomysł nagrywania jak to zgłaszam... Szkoda, bo mogło być rzeczywiście zabawnie. W każdym razie już po czasie dziękuję Ci za cenną radę.

Niemniej jednak ASO potraktowało sprawę zupełnie normalnie, z tego co zauważyłem to nikt się nie śmiał, wykonali ze mną jazdę próbną zakończoną podejrzeniem obniżonej mocy silnika w zakresie do 3000 obr/min, zostawili auto na kolejny dzień na diagnostykę. Zakończyła się protokolarnym potwierdzeniem, że wszystkie parametry pracy silnika i układu przeniesienia napędu są w normie, bez odstępstw od wartości znamionowych.

Cieszę się, że Ty również nie pękłeś ze śmiechu, bo jeszcze miałbym kogoś na sumieniu... O zgrozo, trzeba uważać na siebie.

Z pozdrowieniami,

Żartowniś

Edytowane przez djlamas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam qashqaja 17rok przed liftem i już mi 4 sondę montują mam dość takiego japońca, wczoraj wyjechałem z garażu zgasiłem i już nie opalił laweta i do serwisu (jeszcze na gwarancji) wymienili baterie na nową bo stwierdzili ze się cela przerwała auto ma 28tys przebiegu

Już po 5tys kapała woda z tłumika na łączeniu więc wymusiłem serwis na wymianę na nowy wydech 

Nie raz samochód nie widzi kluczyka i nie idzie odpalić i otworzyć z klamki

Nigdy więcej Nissana 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam 

odebrałem autko z ASO zrobiłem 1000km i na razie ok

wymienili 1 i 2  sondy i nowe oprogramowanie oraz akumulator tak zaleciła centrala 

nie obyło się bez telefonu do centrali nissana z reklamacją i zaproponowali mi  gwarancję jeszcze na 1 rok 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

A ja dziś zaliczyłem awaryjkę.
Po pierwsze dodzwonić się do żywego konsultanta assistance to porażka.
Tylko automat.
Gdybym był starszą osobą albo nie znająca się na komórkach i komputerach to mogę zostać w polu.

Ale dziś jadę do roboty. I nagle słyszę odgłos jakby rolowania kół.
Obroty rosną ale auto nie przyspiesza. Ale zapowiadali gołoledź.wiec ślisko jest myślę.
Ale patrzę że nie ma znaczka ASR na desce jak buksuja koła.
No to rura a ten szarpie na 3k obr.
Na jedynce jeszcze idzie na 4 k ale na 2 tylko 2,5-3 a na sprzęgle od razu gaśnie. Ale odpala.
Laweta zawezwana.

Aha.
Żadnego błędu na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mówię.
Dziwne że błędy nie wyskoczyły.
Przyjechała laweta.
Gość miał że sobą komputer.
Pokazał nieszczelność dolotu do turbiny. Stąd szum.
Oczywiście nie miał narzędzi i kombinerkami dokręcił śruby.
Teraz nie wiem czy się same śruby odkręcily czy nie dokręcili we anglyji.
Dziwne.
Co ciekawe pokazał mi po otwarciu maski połamaną osłonę silnika.
Wróciłem na kółkach do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś próbował Ci się dobrać do silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej jako chyba sabotaż:-)
Bo jak mogą się dwie śruby odkręcić?.
A trakcie przeglądu chyba się tam nie zagląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Andrzej G
W dniu 7.07.2020 o 19:08, JACKO29 napisał:

Co o tym sądzicie?

To mi zakrawa na coś w stylu akumulatorów Tuborg.
Naklejka "Tuborg", a pod nią niespodzianka z diabli wiedzą jakiego źródła ... zazwyczaj AutoPart, lub niespodzianka od skośnookich - wystarczy porównać kolory obudów aku o identycznych parametrach (np. EFB 70 AH). W ostatnich dniach przerabiałem temat, więc wiem co piszę. Niektórzy sprzedawcy wciskają nawet ludziom kit, że pod naklejką Tuborg o w/w parametrach jest aku EXIDE. Wystarczy zerknąć na różnice w wysokości i wadze, by takiemu sprzedawcy dać w ryj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej G napisał:

Niektórzy sprzedawcy wciskają nawet ludziom kit, że pod naklejką Tuborg o w/w parametrach jest aku EXIDE.

A co chcesz od EXIDE? Wg mnie jedne z najlepszych akumulatorów. W J10 wytrzymał 6,5 roku i jak sprzedawałem był w dobrej kondycji (nigdy nie był ładowany, nawet wyciągany, a parkowałem na dworze).

Ja tam kupuję za "grosze", takie jak były w chwili zakupu w aucie: oleju Renault/Purflux, powietrza nasączony ROKI oraz kabinowy inny, i tu uważam, że nie warto oszczędzać na sobie, antysmogowy z polifenolem VALUE lub MANN (PM 2.5). Oryginalnie chyba zwykły biały MANN za "grosze".

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
2 godziny temu, aquariusmax napisał:

A co chcesz od EXIDE? Wg mnie jedne z najlepszych akumulatorów.

Przeczytaj jeszcze raz uważnie moją wypowiedź. Gdzie ja niby napisałem, że "mam coś" do EXIDE ?

Napiszę prościej. Padł mi kolejny aku zamontowany w ASO, więc obdzwoniłem w Poznaniu kilkanaście punktów gdzie handlują akumulatorami. Pytałem o EXIDE, bo mieli go w ofercie, ale w żadnym punkcie nie mieli go na półce, a wszyscy wciskali mi Tuborga. Jeden cwaniaczek nawet wciskał mi kit, żebym wziął Tuborga, bo oni zamawiają bezpośrednio w fabryce Centra-EXIDE, i oklejają naklejką Tuborga. Tylko sprzedawca miał pecha, bo odrobiłem wcześniej "zadanie domowe". Wystarczy porównać wymiary EXIDE i Tuborga, by zapaliła się czerwona lampka.

Teraz wszystko jasne ?
Od lat kiedy zmieniam aku, kupowałem dawniej Centrę, później EXIDE i tym razem również kupiłem EXIDE. Oczywiście "pofatygowałem" się na drugi kraniec Poznania do sklepu firmowego. Mało, że kupiłem taniej niż gdziekolwiek, to na aku zakupiony w sklepie firmowym  jeszcze dają "z urzędu" dodatkowy - trzeci rok gwarancji.

TUTAJ znajdziesz szczegóły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i mnie coś dzisiaj dopadło,za długo cieszyłem się spokojem.Zapaliła się żółta kontrolka check,nie gaśnie,nie ma niepokojących objawów ze strony silnika ,samochodu...zaraz jadę na serwis,wszak jeszcze mam gwarancję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mnie coś dzisiaj dopadło,za długo cieszyłem się spokojem.Zapaliła się żółta kontrolka check,nie gaśnie,nie ma niepokojących objawów ze strony silnika ,samochodu...zaraz jadę na serwis,wszak jeszcze mam gwarancję

Pewnie sonda lambda - ja po 13 wymianie w sierpniu na razie mam spokój - chyba najdłużej jak do tej pory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chyba padła raz po 2,5 latach.
Więc u ciebie też wypadało by wymienić.
Ale dokładnie brak jakichkolwiek objawów.

Rafiros
U ciebie to chyba już gwint zjechali o włożyli większa i działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...