Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2.7tdi automat jazda z gorki itp...


luksik1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam drogich forumowiczow,

od nie dawna jestem posadaczem terrana II 

i wszystko ladnie pieknie ale jesli chodzi o jazde w terenie to mam kilka pytan

zjazdy z gorki na jakim ustwieniu dzwigni biegow jest najlepiej zjerzdzac

na D i hamowac normalnie (na oblodzonej drodze nie jest to proste) nie wiem czy 

ten przycisk po prawej stronie kierownicy powinien mi wtedy pomoc S/AT/*(na gorze ma S/ jak na srodku to AT a jak na dole to sinezynka ) S na sportowa jazde, * siezynka to w sumie powina pomagac(ale jeszcze nie probowalem)

czy moze uzywac polozenia 1 lub 2

 

 

Pozdrawiam

post-90385-0-39930200-1424560285_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4L na reduktorze powinno pomóc

tylko ostrożnie ... 4L wrzuca się na postoju! ... i wyłącza też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z górek na śniegu, jeździj na 1 i 2 polowej 

a w terenie z górki możesz włączyć reduktor i 1 , tak samo pod górkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luksik ... "włączyć reduktor" = włączyć 4L w reduktorze ... tak pro forma :whistle:  :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączenie śnieżynki powoduje to że auto startuje od wyższego  biegu dwójki zmienia biegi na niższych obrotach i przez to nie powoduje poślizgu przydatne przy ruszaniu na śliskim jeśli nie masz załączonego przedniego napędu auto jest wtedy bardziej mułowate .

Tryb S sport po wciśnięci go auto zawsze rusza z pierwszego biegu , biegi zmienia przy wyższych obrotach przydatny  przy jeździe w terenie.

Przycisk przy lewarku to podwyższenie obrotów auta , dobre przy wyprzedzaniu i ostrej jeździe w błocie czy śniegu jak masz zapięty reduktor .

2 i 1 to podbiegi .

2 skrzynia pracuje na dwóch biegach dobre na podjazdach gdy ciągniesz przyczepę i w błocie gdzie nie trzeba nabierać prędkości

1 trochę na wyrost ją dali , w osobówce pomocne z wychodzenia z błota lub śniegu , dobrze się kontroluje obrót kół dobre gdy musisz manewrować precyzyjnie np między krzakami w terenówce mało przydatne bo ona ma reduktor . 

Co do zjazdu to jest górka i górka ostry zjazd czyli taki że auta nie zatrzymasz przy zjeżdżaniu to reduktor załączony lewarek na 1 i robisz wszystko żeby kół nie zblokować bo pojedziesz jak na sankach  

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk przy lewarku to podwyższenie obrotów auta , dobre przy wyprzedzaniu i ostrej jeździe w błocie czy śniegu jak masz zapięty reduktor .

przycisk przy lewarku w automacie wyłącza nadbieg, czyli skraca skrzynię do 3 biegów, a nie podwyższa obroty. Przy wyprzedzaniu jak jedziesz na przykład na 4 to po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu zapala się kontrolka trybu sport na desce a skrzynia dostaje tzw. kick down - zrzuca bieg na 3 i automatycznie podwyższają się obroty jak przy redukcji w normalnej skrzyni (manualnej) dając nagłego kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie do końca u mnie przy wciśnięciu przycisku na postoju obroty wzrastały z 700 na około 750 - 800 

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...