Smasher Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Witam. Wymieniam elementy zawieszenia w swojej micrze k11 (94r zasługiwała) i natknąłem się na problem. Zakupiłem komplet wahaczy plus łącznik stabilizatora. Dokładnie taki jak na zdjęciu (z taką długą tuleją) Wahacz zamontowałem jednak mam problem z łącznikiem stabilizatora. W komplecie otrzymałem komplet 4 podkładek, 4 gum, tuleję, sruba i nakrętka. Teraz za bardzo nie łapię jaka jest koncepcja montowania tego. Od spodu (na śrubę) w kolejności wkładam: -podkładkę, -gumę (w tym jedną bonusową ze zdemontowanego elementu jako dodatek), -dalej w dziurę wahacza -za wahaczem guma podkładka -na nią kolejna podkładka i guma -teraz tą tuleję z zestawu pociąłem (wykonałem po dwie 5-6mm na dwie strony drążka stabilizatora) i po lekkim przeszlifowaniu włożyłem do otworu drążka stabilizatora -nad drążkiem guma, podkładka i zakrętka. Robiłem to pierwszy raz z kumplem mechanikiem, który też zrobił wielkie oczy. Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak się do fachowo montuje?! Tuleja, która jest dodawana do zestawu na chłopski rozum jest za długa i po wbiciu jej na drążek gdyby została z obu stron obłożona gumami poprzecina je :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 To ładny mechanik z Twojego kolegi... i oddaj teraz takiemu samochód do naprawy. Jeśli dobrze pamiętam, to powinna być taka kolejność.. Śrubę wsadzamy od dołu/spodu wahacza... - na łepek śruby kładziemy podkładkę /profilem wygiętym do góry/; - na podkładkę kładziemy gumę - wsadzamy śrubę w otwór wahacza /gwintem do góry/; - wsadzamy gumę na śrubę i przesuwamy ją do wahacza; - na gumę kładziemy podkładkę-profilem wygiętym do dołu /aby osłaniała gumę; - na tą podkładkę kładziemy drugą podkładkę-profilem do góry; - na śrubę wsuwamy tulejkę aby oparła się o podkładkę; - na śrubę z tulejką wsuwamy gumę; - na tą gumę zakładamy drążek; - następnie znów guma, a na nią podkładka-profilem w dół; - to wszystko skręcamy nakrętką. Jeśli dobrze pamiętam, to właśnie tak to powinno wyglądać. Natomiast jeśli tulejka nie wejdzie w otwór drążka, to może powinna być na śrubie, lecz w otworze wahacza, aby śruba nie 'rozkalibrowała" tego otworu. Tulejki się nie przecina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smasher Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 To ładny mechanik z Twojego kolegi... i oddaj teraz takiemu samochód do naprawy. Jeśli dobrze pamiętam, to powinna być taka kolejność.. Śrubę wsadzamy od dołu/spodu wahacza... - na łepek śruby kładziemy podkładkę /profilem wygiętym do góry/; - na podkładkę kładziemy gumę - wsadzamy śrubę w otwór wahacza /gwintem do góry/; - wsadzamy gumę na śrubę i przesuwamy ją do wahacza; - na gumę kładziemy podkładkę-profilem wygiętym do dołu /aby osłaniała gumę; - na tą podkładkę kładziemy drugą podkładkę-profilem do góry; - na śrubę wsuwamy tulejkę aby oparła się o podkładkę; - na śrubę z tulejką wsuwamy gumę; - na tą gumę zakładamy drążek; - następnie znów guma, a na nią podkładka-profilem w dół; - to wszystko skręcamy nakrętką. Jeśli dobrze pamiętam, to właśnie tak to powinno wyglądać. Natomiast jeśli tulejka nie wejdzie w otwór drążka, to może powinna być na śrubie, lecz w otworze wahacza, aby śruba nie 'rozkalibrowała" tego otworu. Tulejki się nie przecina. hmm...mam teraz taki schemat http://nissan4u.com/parts/micra/el_k11e/1996_2/type_18/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/ wg. niego nic nie trzyma się kupy. bo wtedy tą tuleję musiałbym zamocować między wahacz a drążek, a śruba jest na tyle cienka, że latałaby w otworach wahacza i drążka... ja to wykonałem jak opisałeś wyżej tylko tuleję znacznie skróciłem z 3cm na około 6mm i ją włożyłem w otwór drążka... bo ta tuleja tak naprawdę będąc w drążku nie wciśnie się na te gumowe elementy (co najwyżej je poprzecina....chyba, że o to w tym chodzi...) ...zgłupiałem :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.