Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Reset pompy w x-sie 114 konnym jak to zrobic?


tomalek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowiczów. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem x-od roku i wymieniłem juz: Wtryski (dalej do regeneracji -wrzucili jakies włoskie końcówki niby jezdzil ale caly czas puszczal dyma przy przyspieszaniu pochodziło pol roku i znowu zaczelo mocno kopcić i stukać, kupiłem teraz pewne używki i chodzi ale przy przyspieszaniu kopci i brakuje mocy powyżej 3,2 tys obr. Egr zaslepilem ,przeplywka wymieniona, mysle jeszcze o pompie narazie reset bym zrobił czy odrazu wymienić te zawory w niej? Proszę Was o pomoc

 


dodam jeszcze że jest taka dziwna praca silnika miedzy 2 a3 tys obrotów może wtrysku dostają za dużo albo za mało paliwa

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87965-how-to 

Tu znajdziesz jak resetować pompę.


Tu znajdziesz jak resetować pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj aż zacznie migać. Mnie też nie wychodziło za pierwszym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sama procedura. ECM jest identyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem juz z 50 razy i nic nawet filmik nagralem ale tu się chyba nie da wrzucić a jest jakiś inny sposób zrobienia resetu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innego nie znam. Wrzuć filmik na YT i podaj link. Tu masz drugi link:

 

http://www.forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83529-pompa-paliwa-reset/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wiele razy i nic ale mniejsza z tym powiedzcie co to będzie wtrysku juz wrzuciłem drugie, te pierwsze nawet po regeneracji pochodziły 7miesiecy choc od razu kopcił troche teraz mam używki z angola przebieg 130 tys mil założyłem i tez kopci i ta praca słychać zawory zalewane pomiędzy 2-3 tys obr. Może to pompa dawać za duże ciśnienie? Blad żaden nie wyskakuje chęci się nie świeci. No i powyżej 3.200 auto już tak słabiej przyśpiesza. Pomóżcie. W poniedziałek dopiero mam mechanika nagranego żeby pojeździć z komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dymić gdy:

 

leją wtryski, mało powietrza ( np.dziurawy intercooler), zapchany EGR. Ogólnie te silniki dymią, zwłaszcza przy dodawaniu gazu.

 

Piszesz że zawory słychać. A skąd pewność że to zawory. Może ciśnienie na listwie jest za duże.

 

Bez podpięcia pod Consult II się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest prawidłowe ciśnienie na szynie i przy jakich obrotach? I ewentualnie jak można je zmniejszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest prawidłowe ciśnienie na szynie i przy jakich obrotach? I ewentualnie jak można je zmniejszyć?

min 400bar na rozruch. zmniejszysz wymieniając SCV na działające, lub wtryski na dobre. Bez Consulta, podmiany SCV lub stołu probierczego do wtrysków to wróżenie z fusów.

 

nie kombinuj tylko najpierw zdiagnozuj, inaczej wymienisz pół auta.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem że z rana jak jest zimny lepiej pracuje tzn nie ma tej pracy stukowej między 2 a 3 tys Obr. A powiedzcie mi ten zawor na pompie ma duży wpływ na mieszankę przy wyższych obrotach? Bo czytałam ze on raczej odpowiada za niskie obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila Chwila. Ilu pinowe są wtyczki do wtryskiwaczy?? Czy po rozpięciu wtyczki wtryskiwacza pojawia się kod alfanumeryczny, około 16 znaków??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECM silnika musi wiedzieć jaką charakterystykę mają wtryskiwacze. Denso robi dwa typy wtryskiwaczy. Pierwsze które mają rezystor ustalający ich charakterystykę w ECM i drugie które mają na obudowie gniazda kilkunasto-znakowy kod alfanumeryczny który należy wpisać do ECM silnika bo inaczej będą właśnie takie akcje.

 

Trzeba poszukać w service manualu jak została opisana wymiana wtryskiwaczy w Twoim silniku. Może się okazać że właśnie ten krok jest potrzebny. YD25 posiada wtryskiwacze z kodami i bez ich wprowadzenia do ECM po wymianie jest jednym słowem dyskoteka silnika. Nie wiem jak jest to zorganizowane w YD22.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno tych nie trzeba programować. Mnie się wydaje że to zawór w pompie jest wadliwy. Tylko powiedzcie mi czy w di jest czerwony czy zielony SCV. I jak najlepiej stwierdzić jego uszkodzenie oczywiście wiem że poprzez podmianke ale kompie cos wyjdzie? Błędów żadnych nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno tych nie trzeba programować. Mnie się wydaje że to zawór w pompie jest wadliwy. Tylko powiedzcie mi czy w di jest czerwony czy zielony SCV. I jak najlepiej stwierdzić jego uszkodzenie oczywiście wiem że poprzez podmianke ale kompie cos wyjdzie? Błędów żadnych nie mam

W DI są dwa zawory. podgląd live data podczas jazdy autem pomaga je zdiagnozować. Komp nie pokaże błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przed zabawą z wtryskiwaczami nie miałeś problemów?? SCV nie umiera tak z dnia na dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie padly mi te regenerowane wtryski po pól roku a podejrzewam że pompa miała wpływ na nie. Na które wartości patrzeć na kompie?


w sumie to wiem na jakie - ciśnienie paliwa. A jakie powinno być podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie może być problem. Jedyna możliwość do kontrola ciśnienia na listwie w trakcie jazdy, przy gwałtownym przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zamówiłem zawory zielony i czerwony odezwe się po montażu.


zawory mialem zakladac bo mi przyszły ale mechanik powiedzial ze szkoda zakładać bo tamte są ok ciśnienie na wolnych obrotach 350 a jak się depnelo to nawet do 1050 dochodzilo i na równych obrotach trzymalo stalą wartość. Jutro jeszcze wyczyszczę kolektor i zaslepie egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też trzymało prawidłowe wartości na postoju. Akcja zaczynała się w trakcie jazdy pod obciążeniem. SCV nie nadążał z regulacją ciśnienia i brakowało paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem z kompem wpietym i pompiarz mówił że wszystko jest ok. Ale dzisiaj jak wyjmę kolektor dolotowty to wymienie też te zawory dla swojego spokoju. Bardziej zastanawia mnie dlaczego z rana nie ma pracy stukowej dopiero jak się rozgrzeje? Egr kiedyś zaslipialem ale przy kolektorze wydechowym i pompiarz mówił że moglo się już przepalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...