kanitor Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Witam, niedawno kupiłem Nissana Tiidę 1.6 z 2008 r. z założoną instalacją gazową. Problem jest tylko taki, że do tej pory nigdy nie miałem do czynienia z gazem w samochodzie i dopiero po zakupie auta zamierzałem wczytać się w temat. Ale nic to, mam nadzieję, że mi zidentyfikować, co to za ustrojstwo siedzi pod maską. Dzisiaj jechałem pierwszy raz na gazie. Zorientowałem się, że nie działa mi wskazanie ilości gazu w zbiorniku (to akurat chyba przy okazji przeglądu coś pokręcili, bo jak oglądałem auto w Niemczech i był gaz to świeciło się na zielono). No i samochód sam się przełącza na gaz. Zauważyłem też, że kiedy stoję na luzie w miejscu, to czasem sporadycznie gaśnie mi silnik sam z siebie. Według dokumentów instalację założono przy 22 000 km, a samochód ma w tej chwili przejechane 160 000 km. Załączam zdjęcia spod maski: Jednostka sterująca to jakiś Magnus - w internecie nie mogę nic wyczytać na temat tego wynalazku. Wiecie coś na ten temat? Wtryskiwacze to ValTek RailType 30, natomiast sam zbiornik to Atrama. No i na tym kończy się moja wiedza. Co sądzicie o takim zestawie? W najbliższym czasie wybieram się na wymiany oleju i filtrów, a potem będę myślał o jakimś gazowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 jak dopiero kupiłeś auto to warto zmienić ster i wtryskiwacze, bo z serwisowaniem tego możesz mieć problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Czyli tego Magnusa i Valteki? A można to wymienić na dowolne zamienniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 tak, możesz wsadzic wszytko co zechcesz i jest serwisowalne w 90% warsztatów no i samodzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 To super Na pewno będę chciał opanować sztukę samodzielnego serwisowania ale trochę czasu mi to zajmie. Na razie muszę się zorientować co by tutaj warto było wsadzić do środka i ile taka przyjemność będzie kosztować A co Ty byś polecał Dino? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 sterownik - Optima/Tech/Agis/Stag wtryskiwacz - Barakuda reduktor - Shark wszytko zależy od Twojego miejscowego magika ale to co podałem wyżej, sam ogarniesz bez problemu Tech ma fajna Apkę na Androida Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 sterownik - Optima/Tech/Agis/Stag wtryskiwacz - Barakuda reduktor - Shark wszytko zależy od Twojego miejscowego magika ale to co podałem wyżej, sam ogarniesz bez problemu Tech ma fajna Apkę na Androida Dzięki od razu wybór się zmniejszył i można skupić się na konkretach. Teraz sobie co nieco poczytam, a w międzyczasie pozmieniam filtry i inne pierdoły i będę zbierał kasiorę, na gazowe wynalazki A co daje ta aplikacja od Techa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 A co daje ta aplikacja od Techa? praktycznie możesz zrobić wszytko to co przy podłączeniu lapka, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.techdroid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Wow jeszcze nie wiem z czym to się je, ale robi solidne wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 no to jak tak, to załóż sobie: TECH224, Barakudy i Sharka, problem może być w tym, że takie ukompletowania nie występują 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Dlaczego nie występują? Ja tam ufam w Twoje doświadczenie, więc jak już się trochę odkuję, to się pewnie pokuszę o te wynalazki A montowałeś już kiedyś taki zestaw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Dlaczego nie występują? bo sterownik jest z innej stajni niż wtryski i reduktor, a jak wiadomo CCC czyli jak trafisz na uparciucha to będzie wydziwiał, bo musi coś dokupić zmienić i wtedy cena też może poszybować wyżej, A montowałeś już kiedyś taki zestaw? tak, i jeden zestaw ma już przelatane ponad 150kkm i nadal jest OK, wymieniony jeden wtryskiwacz, gdzie w firmie okazało się, że był jednak sprawny ale i tak zdążyli pociąć równie dobrze możesz też sam spróbować to nic trudnego TU masz manual chyba jaśniej się nie da 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 bo sterownik jest z innej stajni niż wtryski i reduktor, a jak wiadomo CCC czyli jak trafisz na uparciucha to będzie wydziwiał, bo musi coś dokupić zmienić i wtedy cena też może poszybować wyżej, CCC? Może głupie pytanie ale co to takiego? tak, i jeden zestaw ma już przelatane ponad 150kkm i nadal jest OK, wymieniony jeden wtryskiwacz, gdzie w firmie okazało się, że był jednak sprawny ale i tak zdążyli pociąć To bardzo dobrze wróży, takiemu zestawowi równie dobrze możesz też sam spróbować to nic trudnego TU masz manual chyba jaśniej się nie da Dzięki za manuala powoli zabieram się za jego studiowanie.. chociaż na pierwszy rzut oka to mam wrażenie, że to grubo przekracza moje zdolności mechaniczne A jeszcze wracając do tego co mam teraz pod maską, to miałeś już kiedyś do czynienia z tym Magnusem i orientujesz się co to za ustrojstwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 CCC cena czyni cuda 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 . chociaż na pierwszy rzut oka to mam wrażenie, że to grubo przekracza moje zdolności mechaniczne bez przesady, gazmen to żaden nadczłowiek A jeszcze wracając do tego co mam teraz pod maską, to miałeś już kiedyś do czynienia z tym Magnusem i orientujesz się co to za ustrojstwo? nie, ale prawdopodobnie jakiś klon AEB lub cos podobnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 PrzeRuSco dzięki za wyjaśnienie. Nie załapałem za pierwszym razem Dino w takim razie próbę walki z założeniem instalacji na pewno podejmę ... a jak się gdzieś zablokuję to będę szukał ratunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 (edytowane) Wczoraj byłem u mechanika na zmianie oleju i filtrów i powiedziałem żeby mi dolał płynu chłodniczego bo zbiornik praktycznie pusty. Po wizycie okazało się, że to wina cieknącego reduktora. Zamierzam w tym tygodniu wybrać się do kogoś z tym tematem. Tymczasem zauważyłem, że samochód nie chce się przełączać na gaz. Kontrolka pokazuje mi, że nie mam gazu chociaż jest pełen zbiornik i się nie przełącza nawet na długiej trasie. W dodatku wczoraj zapaliła mi się taka kontrolka i nie chce zgasnąć: Czy to może być wina tego wadliwego reduktora? Edytowane 1 Marca 2015 przez kanitor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 podłącz fejsa (ELM obleci) i sprawdź jaki błąd wyskoczył (check) a odnośnie przełączania to zobacz czy czasem nei odpiął się czujnik temperatury przy reduktorze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Dzięki Dino za porady Jeszcze nie miałem okazji korzystać z takich rzeczy jak ELM ale widzę, że to fajny gadżet i będę jutro na niego polował. Jak tylko to sprawdzę to dam znać. Dino dobrze mówiłeś To była wina czujnika temperatury. Niemiecki fachura złapała kable na taśmę izolacyjną i raz i przy jeździe raz się załączało a raz nie - kable gdzieś tam nie stykały. Teraz wszystko zalutowane i przełącza od ręki... Ale tak różowo do końca to nie jest. Byłem w dwóch warsztatach i nigdzie nie udało się podłączyć do felernego Magnusa. A błąd to okazało się, że nie ma zapłonu na 1 cylindrze :/ Jutro samochód odstawiam do warsztatu i się okaże czy to tylko świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.