sq9mcs Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 (edytowane) Po 83 tyś km. Dźwięk pracy wtryskiwaczy stał się nie do zniesienia. Charakterystyczne tłuczenie w okolicach 1800 - 2500rpm stawało się coraz głośne. Postanowiłem oddać wtryskiwacze do czyszczenia i ewentualnej regeneracji. Po testach okazało się że mechanicznie wtryskiwacze pracują bez zarzutów. Niestety nie zostały prawidłowo skalibrowane. Wyniki testów wskazywały że wtryskiwacze dosłownie zalewały silnik ropą. W testach długo-czasowych dawka paliwa przekraczała 1.5 - 2-krotnie normę. Kalibracja umożliwiła ich prawidłową i cichą pracę. Opisze całą procedurę demontażu wtryskiwaczy. Nie jest ona skomplikowana jednak wymaga kilku patentów. Całość prac powinna zająć w okolicach 1.5 - 2 godzin. Wszystkie czynności wykonujesz na swoją odpowiedzialność. Należy zachować szczególną ostrożność oraz czystość w momencie wyciągania i montażu wtryskiwaczy. Potrzebne narzędzia: - zestaw kluczy płaskich - zestaw kluczy nasadowych - drewniany młotek (lub trzonek albo grzechotka z zestawu) - mały płaski śrubokręt - przewód paliwowy lub przewód elastyczny - odkurzacz z zamontowaną wąską końcówką - długa wąska taśma samozaciskowa - izolacja - czyściwo warsztatowe (czyste szmaty lub ręczniki papierowe nie pozostawiające włókien) Zanim zaczniemy, silnik powinien być zimny, i stać przez kilkanaście minut po wyłączeniu. Olej spłynie do miski olejowej co zmniejszy ryzyko wlania do komór spalania po demontażu wtryskiwaczy. Osiągniemy także większą czystość w trakcie prac. 1. Zdemontuj osłonę silnika. 2. Odkręć dwie śruby i zdemontuj rurkę metalową od wspornika osłony. 3. Odłącz przewód podciśnienia turbiny od rurki zamontowanej bezpośrednio pod osłoną silnika. 4. Odkręć cztery śruby i zdemontuj wspornik osłony znad silnika. Może się okazać że konieczny będzie demontaż łącznika węża ciśnienia turbiny. 5. Mamy górę silnika na wierzchu: 6. Teraz zajmiemy się oznaczeniem kolejności wtryskiwaczy. UWAGA Po odłączeniu wtyczek na każdym z wtryskiwaczy pojawi się indywidualny kod. Jest on zapisywany do ECM silnika więc kolejność zamontowania wtryskiwacza jest bardzo ważna. Zanotuj kody wtryskiwaczy i oznacz na kartce ich miejsce montażu. Jeśli okaże się ze wtryskiwacz jest za bardzo uszkodzony i należy go wymienić PAMIĘTAJ że po montażu nowego wtryskiwacza należy wprowadzić jego indywidualny kod do ECM silnika. Procedura wymaga użycia Consult'a-II. Kolejność: pierwszy wtryskiwacz (pierwszy tłok) znajduje się przy wlewie oleju. 7. Przechodzimy do demontażu armatury. Proponuję oznaczyć rurki ponieważ łatwiej będzie je zamontować. Zwróć uwagę że rurki są montowane na listwie w innej kolejności niż przy wtryskiwaczach. Używając klucza płaskiego 17mm, odkręć rurkę pierwszego wtrysku przy listwie. W układzie znajduje się jeszcze ciśnienie. Wypływająca ropa nie uszkodzi listwy a łatwiej będzie ją wyczyścić. Odkręcenie od strony wtryskiwacza może spowodować zalanie silnika wylewającą się ropą. 8. Po demontażu osuszamy i zabezpieczamy izolacją otwory w listwie. Umożliwi to zachowanie czystości wnętrza listwy paliwowej. 9. Korzystając z płaskiego śrubokręta wyciągamy tuby wtryskiwaczy. Wsuwamy ostrze śrubokręta pomiędzy tubę a obudowę góry silnika i delikatnie podważamy. Tuba powinna wyskoczyć. Należy uważać ponieważ na końcu znajduje się sprężyna uszczelniająca identyczna jak ta stosowana w simmeringach. 10. Mały śrubokręt przyda się do odblokowania zaczepów instalacji elektrycznej wtryskiwaczy. 11. Odłączamy wąż odmy znajdujący się po prawej stronie w górnej części silnika. 12. Instalacja wtryskiwaczy przechodzi dalej za silnik i na jej końcu znajduje się czujnik. Można zdemontować wtyczkę ale jeśli nie damy rady jej rozpiąć możemy to pominąć. Odkręcamy dwie śruby wspornika węża przechodzącego nad pokrywą zaworów (prawa górna część silnika) 13. Odkręcamy 12 śrub osłony zaworów i delikatnie ja demontujemy. 14. Po zdemontowaniu pokrywy odłączamy rurkę przelewu paliwa od przewodu paliwowego. Jest ona bardzo charakterystyczna. Łączy wszystkie wtryskiwacze razem i przechodzi w okolicach uchwytu silnika po lewej stronie w dolnej części. 15. Korzystając z dwóch kluczy płaskich odkręcamy rurkę od bloku silnika, UWAGA w tym miejscu znajduje się miedziana uszczelka montowana od strony wewnętrznej silnika: 16. Rurkę odkręcamy od wtryskiwaczy kolejności od tyłu do przodu samochodu. UWAGA Uszczelki na łączeniach z wtryskiwaczami są jednorazowe i powinny zostać wymienione. Symbol części: NISSAN 16635-8H800 17. Po zdemontowaniu rurki silnik powinien wyglądać tak:(tutaj już zamontowane zregenerowane wtryskiwacze) 18. Przystępujemy do demontażu wtryskiwaczy. 19. Najpierw należy odkręcić jedną śrubę w każdej "podkowie" zabezpieczającej wtryskiwacz. 20. Demontujemy wtryskiwacz pomału i delikatnie obracając go z jednoczesnym wyciąganiem. Ja tylko o-ring zostanie wyciągnięty wtryskiwacz będzie swobodny. Oswobodzony wtryskiwacz wyciągamy ostrożnie uważając na jego końcówkę. W miejsce wciskamy delikatnie czyściwo aby zabezpieczyć przed dostaniem się oleju do komory spalania. Tak wygląda procedura demontażu. Montaż jest kolejnością odwrotną z kilkoma patentami: - przed włożeniem wtryskiwacza do komory należy ją oczyścić z popiołów które zostawił wtryskiwacz w trakcie demontażu. Używamy do tego przewodu elastycznego podłączonego do odkurzacza. Metoda sprawdzona i super czyszcząca wnętrze. - wtryskiwacze przed montażem muszą mieć założone nowe podkładki termiczne Symbol: NISSAN 16626-AD200. Przewlekamy podkładkę przez taśmę zaciskową. Jeden koniec wsuwamy do miejsca montażu tak aby przeszedł do komory spalania następnie zsuwamy po taśmie nową podkładkę. I mamy już pewnie zamontowaną podkładkę we właściwej pozycji pod wtryskiwaczem. - wtryskiwacze powinny mieć założone nowe o-ringi uszczelniające Symbol: NISSAN 16618-8H800 - przy montażu ważne jest prawidłowe dokręcenie "podków" wtryskiwaczy oraz rurki przelewowej. Jeśli rurka nie będzie dokręcona prawidłowo, paliwo będzie dostawać się do oleju silnikowego. - rurki armatury, łączące wtryskiwacze z listwą należy przykręcać jednocześnie z obydwóch stron zwracając uwagę na ich swobodne ułożenie. To chyba byłoby na tyle. Pozostaje sprawa ewentualnego wprowadzenia kodów indywidualnych do ECM silnika. Nie jest ona konieczna chyba że dokonaliśmy wymiany któregoś z wtryskiwaczy. Może się jednak okazać że będzie wymagany reset ustawień zaworu SCV pompy paliwa. Pamiętajmy że uczy się on ustawiać ciśnienie na podstawie zapotrzebowania wtryskiwaczy. Jeśli podawały one za dużo lub za mało paliwa, po montażu praca zaworu SCV może być nieprawidłowa i najlepiej wykonać reset zaworu. Edytowane 2 Marca 2015 przez sq9mcs 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Witam, mam chyba to samo klekot silnika od ok 1600 do 2400 obr nie nasila się ale jest wkurzający. Jak się silnik w pełni rozgrzeje troszkę zakres stukotu zmniejsza. Gdyby to były zawory to musiałyby po odpaleniu na zimnym klepać jak cholera na minimalnych obr.a takiego objawu nie ma. Mam pytanie do kolegi, gdzie- do jakiego zakładu oddawałeś wtryskiwacze i ile taka przyjemność kosztuje? Ile czasu zajmuje taka kalibracja? I teraz pytanie najwazniejsze, bo minęło kilka tygodni, jak zachowuje się silnik? Czy ten wkurzający klekot zniknął całkowicie? Spalanie zmalało? dynamika? Kolega napisze coś więcej. Edytowane 29 Marca 2015 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Wtryskiwacze oddałem do zakładu http://www.diesel-klinika.pl/ Po oględzinach okazało się że wtryskiwacze mają się dobrze ale niewłaściwie ustawiono ciśnienia. Po kalibracji która kosztowała mnie 750zł zamontowałem wtryskiwacze i klekotu już nie słyszę. Spalanie nie spadło na tyle abym to odczuł, poprawiła się kultura pracy silnika. Wkurzającego klekotu już nie mam. Kalibracja nie miała zbyt dużego wpływu na dynamikę silnika. Pozostała mi sprawa regulacji luzu zaworowego. Po wymianie rozrządu powinienem dokonać kontroli i regulacji luzu. Dlaczego ano dlatego że zmienił się układ wałków po wymianie rozrządu. Zaworów nie słychać bardzo głośno ale przy wyższych prędkościach obrotowych mógłbym przysiąc że są słyszalne. Więc jeszcze ta sprawa mi pozostaje po świętach. Niestety brak kompetentnego zakładu w KRK zmusza mnie do wizyty w ASO Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Dzięki za info. Ustawianie luzu zaworowego jest opisane w serwisówce i nie jest to nic trudnego. Sam kiedyś tak ustawiałem luz w Golfie Gti Mk1czy fiacie uno, szczelinomierz i trochę liczenia z dziesiątkami aby zastosować odpowiednie podkładki . nie wiem czy przypadkiem w pathu nie trzeba wyjmowac wtrysków ale napewno łapki blokujące trzeba wyjąć. Co do podkładek regulacyjnych to najlepiej zaopatrzyć się w specjalne szczypce do ich wyjmowania znacznie ułatwia to robotę. pzdr. Mnie czeka po kolei to samo...... też chce aby silnik chodził jak szwajcarski zegarek... pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Tak jest opisane ale generalnie to tylko tak prosto wygląda. Regulowałem luz wielokrotnie w Patku nie jest tak prosto jak to serwisówka opisuje. Problemy z dostępem do szczelin a dodatkowo podkładki tylko w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Kolego sq9mcs dzięki za reklamę www.diesel-klinika.pl byłem tam osobiście z moimi wtryskami ( zależało mi na czasie) okazało się że dwa mają zużyte końcówki kolejne dwa w miarę dobre ale nadawały się do kalibracji, doszedłem do w wniosku że lepiej robić wszystkie tak samo,więc praktycznie mam 4 " nowe" wtryski,polecam ten zakład w 100%,profesjonalne podejście do klienta a i zniżkę na nowy rok dostałem, jutro montaż i zobaczymy:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Czy poprawność zakodowania wtryskiwaczy w ECU można sprawdzić tylko Consultem? Pospisywałem kody z nich, dałem do sprawdzenia, wszystko w normie ale żeby mieć pewność że wszystko OK, chciałbym sprawdzić co jest zapisane w sterowniku... wycieczka do ASO czy może pan czesiu w garażu mi to sprawdzi "metxem"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Tylko Consultem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 witam mam problem z navara , dalem wtryski do regenercaji bo laly zostaly wymienione rozpylacze , dalej mam tluczenie w okolicach 1500-2500 czy kalibracje wtryskow da rade zrobic cosulem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 nie. Tylko na stole serwisowym. Ale dlaczego nie zrobiono tego po wymianie końcówek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landcar Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) jednak kalibacja byla zrobiona w zakladzie co robi wtryski co moze byc jeszcze nie tak bo juz nikt nie ma pomyslu dzis po podpieciu pod kompa wystapil blad P1622 mozliwe ze jest zle dopisany jakis wtrysk do kompa i podaje parametry na wtrysk wedlug starego wtrysku i z tad te tluczenie jest? Edytowane 5 Listopada 2016 przez landcar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Odpowiedź masz w temacie który założyłeś na forum. Dzisiaj po 93tyś km wtryskiwacze (16600-EC00A) zakończyły żywot. Leją wszystkie 4 na potęgę. Objawy mulenie przy przyspieszaniu, dziwny dźwięk przy obciążeniu "jakby wtryskiwaczom brakowało paliwa, podwyższenie spalania. Podejrzewam że do problemów przyczynił się zeszłoroczny epizod zamarznięcia paliwa. Chociaż przefiltrowałem cały bak paliwa i filtr paliwa zrobił się o prawie 500g cięższy to jednak wtryskiwacze dostały po końcówkach. Obecnie czekam na regenerację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.