Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jutro odstawiam wóz do blacharza.


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro odstawiam mojego Terrano do blacharza.

Zakres przewidzianych prac:

- ponowne osadzenie przedniego prawego błotnika, gdyż samochód miał kiedyś niedużą stłuczkę i błotnik jest źle osadzony, ociera o drzwi,

- naprawa wnęk tylnych błotników, pojawia się rdza,

- naprawa tylnej części podłogi, przez wygniecioną uszczelkę tylnych wrót przedostawała się woda i jest tam sporo rdzy,

- wymiana przedniej metalowej belki zderzaka, stara ma zgnite boki i nie ma jak przykręcić zderzaka,

- wymiana obu zderzaków na używane wraz z ich malowaniem,

- gdy wszystko będzie ogarnięte to na koniec będzie prawdopodobnie malowanie całego wozu.

To tak na początek.

 

To tylko plan. To jak będzie się zmieniał będzie uzależnione od tego co wyjdzie podczas prac. Ogólnie nadwozie, progi i błotniki nie są tragiczne, nie ma dziur i jakiś dużych ubytków.

Zleciłem to znajomemu, który będzie przy tym dłubał gdzieś około dwóch miesięcy. Wstępny koszt to około 5000zł.

Czy to się opłaca? Mi się opłaca.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

- gdy wszystko będzie ogarnięte to na koniec ...

Wpierniczę się w mega błoto!!

 

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to trochę cię to szarpnie ale ja też łatam budę i robię przekładkę ramy tak że portwel też mi topnieje .ale to wszystko z miłości do :nissan2: :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie odzyskasz tych pieniędzy przy sprzedaży , ale jak chcesz tyrana potrzymać dłużej to wszystko co przy nim zrobisz się opłaca 

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:(  ... a ja "... sam sobie blacharzem, sterem i okrętem ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również bedę podłoge łatał. Ruda w prawym tylnym rogu bagażnika, dość spora i pod tylnymi fotelami trochę, zobaczymy co przód pokaże. Jaka grubość blachy będzie dobra na podłogę? I znalazłem jeszcze takie coś. Ktoś podpowie od czego to?

post-77556-0-87305200-1425333065_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że odstawianie wozu na robienie podłogi do blacharza to akurat błąd, bo nikt ci tyle czasu na zrobienie tego nie poświęci żeby super połatać. a to nie musi być ładnie tylko solidnie, wiec tym bardziej kwalifikuje się do własnych prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłoge bede robil sam, a wlasciwe kumpel bedzie spawal bo ma papiery na spawacza, zeby wlasnie wyszlo solidnie. A ja bede asystowal i nadzorowal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to niejest tanio a na dodatek bardzo długo ,swojego patrola robiłem wprawdzie przez trzy miesiące ale remont kapitalny całej blacharki,od wnęki silnika,przez dwa błotniki  z prawej strony łącznie z wymianą drzwi po spawanie całej podłogito wszystko zajeło ok 150 godzin 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam że odstawianie wozu na robienie podłogi do blacharza to akurat błąd, bo nikt ci tyle czasu na zrobienie tego nie poświęci żeby super połatać. a to nie musi być ładnie tylko solidnie, wiec tym bardziej kwalifikuje się do własnych prac.

Gdy byłem kawalerem i mieszkałem u rodziców na wiosce to wszystko w samochodach robiłem sam. Teraz niestety życie się zmieniło i czasu nie mam.

na pewno nie odzyskasz tych pieniędzy przy sprzedaży , ale jak chcesz tyrana potrzymać dłużej to wszystko co przy nim zrobisz się opłaca 

Powiedzmy, że wóz będzie miał u mnie dożywocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie ma lekko, progi zewnętrzne, wewnętrzne, kawałki podłogi z przodu, i 4 mocowania nadwozia do ramy. Wszystko zrobione z blachy 1mm według wycinka oryginalnego progu i podłogi. Tylko przetłoczeń na podłodze nie robił mi znajomy bo nie ma jak tego wykonać na giętarce. Mocowania nadwozia do ramy wykonane z 3mm nierdzewnej blachy, wzmocnione, żeby było lepiej jak z fabryki. Jak się zacznie to i ja wstawię temat z fotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast przetłoczeń można płaskowniki (bednarki) przyspawać , a na to i tak maty bitumiczne pójdą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znam jednego mechanika , blacharza z którego można tylko brać przykład. 

Ale niestety tacy w Polsce nie są doceniani, finansowo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tak nie narzekajcie na tych blacharzy i innych. Sami ich tego nauczyliśmy i powielamy temat z pokolenia na pokolenie, a ja mam kilku dobrych fachowców blacharzy i to nie za drogich ale bardzo dobrych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wychodzi tak , jak bardzo dobry to i drogi , ale opłaca się robiąc fure dla siebie , i nie robię u "starych co znaja sie "tylko u młodych co znaja epoksydy a nie bitumex, spawanie zgrzewanie wycinaniie plazma , wytrawienie blach itp , itd  , poza tym inna technologia napraw  

 post chaotyczny  ale u mnie sie sprawdza 

stare dziadki co łataja to juz nie na moje oczekiwania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Blacharsko wóz już porobiony. Teraz przygotowywany jest do malowania. Będzie malowane wszystko oprócz dachu. Obecnie nadwozie jest matowane.

Metalowe belki od zderzaków (przednia i tylna) zostały pomalowane proszkowo. Proszkiem są też potraktowane boczne wsporniki przedniego zderzaka oraz boczne wsporniki tylnego zderzaka wraz z tymi blachami, które są w tylnej części wnęki tylnych błotników.


Może do końca czerwca wóz będzie zrobiony. Obecnie wóz jest gotowy do malowania. To już 4 miesiące. Nieźle się za nim stęskniłem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj Fred i od razu zdjęcia żeby nie było lipy :D

Jeszcze to trochę potrwa. Od blacharza wóz pojedzie jeszcze do stodoły u moich rodziców. Sam chcę sobie poskładać zderzaki, tym bardziej, że mam do zamontowania dodatkowo lampy do jazdy dziennej i dodatkowe reflektory drogowe.

Z tyłu natomiast zamontuję dwie lampy ze światłami przeciwmgłowymi. Lampę ze światłem wstecznym mam pękniętą.

Pod zderzakiem zamontuję osobno dwie niewielkie dodatkowe lampy cofania.

Chcę też zamontować dodatkowy klakson, taki o wiele głośniejszy.

 

Do tego chcę zmienić gniazdo elektryczne haka z 7 stykowego na gniazdo 13 stykowe i tym samym muszę dorobić do niego instalację elektryczną.

Poza tym do gniazda haka, świateł dziennych, świateł drogowych i klaksonu muszę zrobić dodatkową centralkę elektryczną, w której będą dodatkowe przekaźniki i bezpieczniki.

 

Także trochę jeszcze pracy mnie czeka.

Chciałbym żeby wóz był gotowy do połowy lipca ale czy to się uda to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działaj chłopie :showoff:  trzymamy kciuki

a gdy już skończysz zapraszam do konkursu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działaj chłopie :showoff:  trzymamy kciuki

a gdy już skończysz zapraszam do konkursu 

Jakiego konkursu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...